    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zbiornik akumulacyjny/buforowy
    Date: Wed, 27 Jan 2010 16:30:55 +0100

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Gdybys sie skupil na czytaniu ze zrozumieniem wyczytal bys ze w planach
    > mam
    > budowe pozadnego systemu ale tylko jesli zadziala i bedzie relatywnie
    > oplacalny,
    > jesli nie to sklece sobie jakies rozwiazanie hobbystyczne za mniejsza kase
    > i tez
    > pozyteczne. Ale trzeba czytac i zastanawiac sie nad tym.

    Wybacz, ale nigdzie nic takiego nie napisałeś w spoób jednoznaczny. Raz
    piszesz tak, zaś innym razem inaczej. Lawirujesz i masz pretensje, ze nikt
    nie potrafi odgadnać Twoich intencji. Wybacz, ale nie jestem wróżką, ani
    prorokiem.

    > Juz pisalem, nudzi mnie powtarzanie 5 raz tego samego.

    To było pytanie retoryczne, w którym zawarte było stwierdzenie, że bezsensem
    jest stosowanie takiego bufora i takiego rozwiązania w przypadku, kiedy nie
    ma kominka.

    > Tak, wiem. Problem z tym ze juz takiego jednego widzialem, chcial pospawac
    > mi
    > cos co by nie dzialalo. Aby obejsc problem z dyletanctwem takich
    > garazowcow chce
    > zbiornik ktory moge otworzyc i serwisowac. Do tego roznica w cenie takiego
    > na
    > 500 a takiego na 2000l bedzie niewielka w porownaniu do ceny takich
    > kupnych.

    Dlaczego uważasz, że by nie działało ?
    Przecież póki co to Ty tu przedstawiasz założenia, które z racji pewnych
    praw fizyki są błędne.
    Co zaś się tyczy różnicy, o której piszesz to jesteś w błędzie, ponieważ
    zakładasz, że ilości materiału będą takie same. Niestety nie będą takie
    same, a i roboty przy większym jest więcej. Więcej jest spawów, bo wielkość
    arkuszy blach jest ograniczona. Poza tym im większy zbiornik tym większe
    siły ciśnienia będą na niego działały, a tym samym całość musi być
    masywniejsza. Nierzadko z grubszej blachy i z zastosowaniem dodatkowych
    wzmocnień.

    > Problem w tym ze dopoki taki zbiornik sie nie przedziurawi nie mam
    > pewnosci ze
    > jest dobrej jakosci poza tym ze producent sie o tym zarzeka i ewentualnie
    > ma
    > paru klientow ktorzy uzywaja taki od 5-10 lat. To troche za malo zeby
    > pisac o
    > dozywotnosci a przy cenie 5000zl nawet 15 lat zycia to koszt roczny na
    > poziomie
    > 300zl. O tyle powinienem miec oszczednosci na grzaniu.

    Ty zakładasz, że będziesz miał tylko zyski. To jest błędne założenie,
    ponieważ porównujesz coś zbudowanego ze stali nierdzewnej, która nie
    rdzewieje przez firmę, która ma wiele lat doświadczenia, ze zbiornikiem ze
    zwykłej stali spawanej samemu lub przez sąsiada, który ma takie sobie
    pojęcie o spawaniu i hydraulice.

    > Wszystko zalezy od ceny. Jesli bedzie tani to moze warto sie mordowac z
    > wymiana
    > co jakis czas lub spawaniem latek?

    I to są właśnie te Twoje koszty, które mogą przewyższyć koszty standardowego
    i sprawdzonego systemu.
    Łatać to możesz tylko zbiorniki ze stali nierdzewnej jak "puści" na spawie.
    O łataniu zbiornika ze zwykłej stali zapomnij. Jak przerdzewieje to spaw nie
    będzie miał się czego trzymać.

    > Takim specyficznym warunkiem jest wspomaganie CO w okresie jesien/wiosna.
    > I o tym wspominalem w ciągu wątka.

    Wspomaganie czym ? Solarami ? Zapomnij.

    > PS. Jesli masz namiar na rzetelnego wykonawcę który wykona mi cisnieniowy
    > bufor
    > na te 1500-2000L z 3 wezownicami gdzies w rejonie slaska to daj. Znam
    > jednego
    > ale wiecej musial bym sie z nim klocic i pilnowac zeby zrobil zgodnie ze
    > sztuka
    > niz to warte...

    Jest wiele firm spawających takie zbiorniki na zamówienie. Wystarczy tylko w
    googlach wpisać "zbiorniki ze stali nierdzewnej + spawanie" - znajdziesz
    całą masę większych i mniejszych firm zajmujących się tym od lat. Ja dla
    przykładu tak znalazłem firmę koło Wielunia, w której spawali mi bardzo duże
    zbiorniki do przemysłu. Niestety było to ponad 8 lat temu i nie mam namiaru,
    tzn. namiar jest gdziś w papierach (dokumentach firmowych), ale nie mam
    czasu na poszukiwanie.