  • Data: 2009-07-02 12:33:41
    Temat: Re: zbrojenie ławy 4fi16 - norma czy przesada?
    Od: "Tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > tak spojrzałem w przelocie i co mi się rzuciło:
    > belka poz. 4.3. - brak w niej zbrojenia podwieszającego dla oparcia
    > reakcji z belki poz. 4.2. Niby się nie zawali, ale powinno być w myśl
    > zapisów normowych.
    > W ogóle skoro jest dany słupek między stanowiskami postojowymi w
    > garażu, to można było taki sam zrobić w garażu, i belki 4.2 i 4.3
    > miałbyś symbolicznie zbrojone. Ew. można było poz.4.2 przeciągnąć do
    > końca jako wolnopodpartą, i wtedy 4.3 nie pracowałaby jako wspornik,
    > co jest dość niekorzystnym schematem pracy. Ponadto, w osi 2/B masz
> [...]

    Z tym wspornikiem poz, 4.3 cos jest nie tak jak powinno. Gosciu liczy go jak
    wspornik, OK tyle, ze on nie ma nalezytego utwierdzenia, przecie slup sam nie
    przeniesie tego momentu. Jak to juz zauwazylem, po lewej stronie tego slupa
    powinna byc przeciwwaga, ciag dalszy belki o wysokosci okolo metra a tam jest
    tylko murlata. Luknij na to bo to moze byc powazny blad.
    Slup 30 x 30 gosciu liczy na nosnosc, ktora mu wyszla ponad 680 kN i to jest
    OK bo wartosc ta jest wieksza od jego obciazenia rownego "tylko" 231 kN. I ta
    sila bedzie dzialc na to "p.." skrzyzowanie T law.
    Dales cenne uwagi na temat stali; ja bede budowal mostek i z Twojego listu
    dowiedzialem sie jaka stal dla obciazen dynamicznych stosowac.
    Pzdr.