  • Data: 2017-03-29 10:55:17
    Temat: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-29 o 10:15, Kris pisze:

    > Coś się wuymyśli
    > Termometr chiński albo:
    > "Aby porównać, należałoby każdy z pokoi mierzyć zestawem termometrów
    > rozmieszczonych od podłogi do sufitu, a następnie wyciągać średnie.
    > Dopiero te średnie pokażą, że temperatura przy ogrzewaniu podłogowym
    > jest niższa o 2-3'C. "
    >
    > Czy jakieś tam inne powody
    > Ale dyskutować warto
    > Tyle że to już kolejne rzecz co niby teoretycznie powinno wyjść jakoś tam a z
    praktyki i moich obserwacji wynika coś tam innego.
    > Z tej dyskusji wynika że na piętrze(lub na parterze) powinienem odczuwać dyskomfort
    jeśli mam tak samo temperatury ustawione a nikt z domowników skarg nie zgłasza.

    Eskimosi też nie zgłaszają skarg, że im w igloo zimno. Może dlatego, że
    nie wiedzą, że można inaczej :P

    Ja tylko wrzucę jako przykład z życia - wizyta u znajomych z
    kalafiorami. Na parterze miałem przez cały czas zmarznięte stopy
    (parkiet). I już wiem, dlaczego gospodarze po domu chodzili w
    tenisówkach mimo 22C w powietrzu. :D
    Na wyższych kondygnacjach było trochę (ale tylko trochę) cieplej w
    stopy, ale o komforcie nie było mowy.

    Ma-sa-kra.

    --
    Pete