  • Data: 2010-09-26 07:51:53
    Temat: Re: zmniejszenie jasnosci listwy LED :)
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Wrz, 08:41, "PcmOL" <A...@...net> wrote:

    > Te założenia są niezbyt prawidłowe. Dioda jest elementem nieliniowym.
    > Jasność świecenia reguluje się prądem nie napięciem.
    > Napięcie przewodzenia diody pozostaje stałe i jest zależne od jej koloru.
    > Niebieskie i białe mają coś koło 3,5 V, więc w ogóle nie zaświecą połączone
    > w szerek po 5 do 12V.
    > Jeśli pasek podłączony wprost do zasilacza świeci, a diody nie idą z dymem,
    > znaczy że na pasku muszą się znajdoiwać dodakowe rezystory ograniczające
    > prąd w każdej gałęzi.

    Tam sa grupy po trzy diody polaczone szeregowo, kazda grupa za
    rezystorem 180Ohm.

    > Czyni to powyższe obliczenia mało rzeczywistymi. Najprościej zmierzyć prąd
    > pobierany i napięcie na pasku.

    Wlasnie zmierzylem i Twoje obliczenia byly prawie idealne :-) Dwa
    paski LED po 5m (czyli w sumie 10m) za opornikiem 100Ohm bieze....
    45mA ! Szok, jak malo :) Ale fakt, ze teraz mam oswietlenie typowo
    dekoracyjne, ktorego w dzien nawet nie widac. Bez opornika te dwie
    listwy w nocy oswietlaja mi dosc mocno salon 30m2, a z opornikiem jest
    ciemno, tylko sufit dekoracyjnie podswietlony. Tak mialo byc :)
    Wychodzi, ze wystarczylby malutenki zasilacz do tego :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.