  • Data: 2010-09-26 10:03:00
    Temat: Re: zmniejszenie jasnosci listwy LED :)
    Od: "PcmOL" <...@...net> szukaj wiadomości tego autora

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message
    news:i7n3qh$rcn$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "PcmOL" <...@...net> napisał w wiadomo?ci

    > Skoro tak, to wytlumaczcie mi czemu zaleca sie uzywania dedykowanych
    > znacznie drozszych zasilaczy LED, jakoby zwykle do halogenow sie nie
    > nadawaly bo nie sa ograniczane pradowo a listwa i tak jakby byla juz
    > zabezpieczona.

    Marketoid dba o własny interes.

    Zasilacz do halogenów (trafo) daje nap. zmienne i diody będą migać niemiło.
    Jeśłi dołożysz prostownik z kondnsatorem, nada się, ale da napięcie
    około18V. (sqrt(2) razy napięcie skuteczne trafa)

    Co wypuszcza elektroniczny zasilacz do halogenów nie wiem - nie miałem
    potrzeby analizowania rozwiązań.
    Coś mi się jednak zdaje, że może odmówić współpracy ze zbyt małym
    obciążeniem.