  • Data: 2012-09-25 10:32:17
    Temat: Re: zmywarka - oszczednosci
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Biorąc pod uwagę własne doświadczenia z mycia naczyń w zlewozmywaku
    > zaryzykuję tezę, że spukiwanie piany takim strumieniem jest nużące i
    > niewygodne. Chyba że jakiś hiperperlator jest do tego.

    Nie mam perlatora (ani nawet zwykłego sitka bo zarastało kamieniem).
    Ze spłukiwaniem nie ma problemu np. talerz to jeden płynny ruch ręką i już
    cały spłukany. Największy problem stanowi wypłukanie piany z... wysokich
    kufli do piwa - jak łatwo policzyć dla 0,5 litra pojemności aby go napełnić
    trzeba by czekać 15s co jest IMO nieakceptowalne więc leję po ściance
    obracając kufel i wylewam drugą ścianką potem zmiana i jeszcze jedna i już -
    kilka sekund i gotowe :-)

    W poprzednim mieszkaniu był kocioł z zasobnikiem i tam można było ustawić
    mniejszy przepływ ciepłej wody więc tam zmywałem przy jeszcze mniejszym
    strumieniu (choć czasem spłukiwałem przy większym).

> [...]
    > oszczędności pieniędzy (bo takich brak) ale dla oszczędności czasu.

    > Sam nie wiem, czy te oszczędności na pewno są iluzoryczne. 1 kostka z
    > lidla czy biedronki to 0,3 PLN do tego nabłyszczacz, 0,7 PLN prąd i 0,1
    > PLN woda. Co jakiś czas środek do czyszczenia zmywarki. Aby uzyskać
    > porównywalną czystość przy myciu ręcznym, np naczyń żaroodpornych lub
    > szkła białego trzeba chyba jednak wydać więcej.
    > Ina sprawa, że wszystkiego w zmywarce nie umyjesz więc i tak leje sie woda
    > do zlewu i oszczędności zmywarki się rozmywają ;-)

    Po pierwsze zmywarka zużywa cieplejszą wodę (więc więcej energii), po drugie
    tę wodę podgrzewa prądem podczas gdy CWU mam grzaną gazem. Już tylko z tych
    dwóch punktów wynika, że zmywanie w zmywarce jest kosztowniejsze.

    1l płynu do mycia naczyń starcza mi na kilka miesięcy a kosztuje poniżej 10
    zł. Do tego dochodzą jakieś gąbeczki - zmieniam jedną sztukę na miesiąc
    czyli jakiś 1zł. Tak więc jeśli chodzi o chemię to zmywanie ręczne również
    wychodzi znacznie taniej.

    Pozdrawiam
    Ergie