  • Data: 2011-11-28 14:41:13
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > wr=F3ci w ci=B1gu
    >
    > Tylko ze pompa ma szanse podzialac 30 lat, a w tym czasie takich
    > piecow na ekogroszek kupisz ze trzy :) Bo nikt mi nie powie ze piec za
    > 6 tys pln wytrzyma wiecej niz 10 lat :-) Ciotka ma juz trzeci piec a
    > nie mieszka nawet 15-tu lat w tym domu!

    > Pewnie tak, choc poki co surowce drozeja na tyle ze nie bylbym pewien
    > czy w przeciagu najblizszych 2-3 lat rzeczywiscie ceny beda spadac! Co
    > bedzie potem to juz nikt nie wie :)

    > ch 50
    >
    > Ta cena to byla albo u viessmanna albo obejmowala cala instalacje CO
> [...]
    W reklamowaniu jesteś w kolejce po sukienkowych. Oni wieczne życie a Ty 30 lat
    dla sprężarki. Dziesięć jak przetrzyma to będzie cud. Jak ma być
    niezniszczalna to ile na nią jest gwarancji? Producent co by robił
    niezniszczalne dawał by 20 lat i posiadał fundusz na przyszłe odszkodowania.
    Kasę złożoną w banku na wypadek gdyby firma się przebranżowiła, padłą itd. Ile
    masz gwarancji na pompę? Obligatoryjnie dwa lata się należą. Trochę za mało
    jak na 30 lat żywotności. Na 10 do 15 lat można liczyć że będzie trzymała
    parametry. Potem będzie coraz mniej sprawna i cudowny COP spadnie do 1 albo
    poniżej 1.