    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Date: Mon, 12 Dec 2011 02:42:12 -0800 (PST)

    On 12 Gru, 11:15, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Żle nie jest... trzeba przyznać, ale...
    > Jak to się dzieje, że w listopadzie była niższa średnia temp i masz
    > niższe zużycie niż w grudniu - powinno być odwrotnie raczej...

    Nie mam pojecia, tak wyszlo ;-) Na poczatku grudnia chyba minimalnie
    zmienialem parametry pogodowki i w domu jest cieplej (az jak dla mnie
    troche za - teraz np mam 22,4). Na wyniki moze tez miec wplyw troche
    nizsza temperatura DZ = nizszy COP = wyzsze zuzycie energii. DZ w
    listopadzie mialo na wejsciu 10stC - teraz ma 5stC, jest roznica :)

    > po drugie
    > Jak mogłeś policzyć zużycie 12.12, skoro jeszcze się 12 grudnia nie
    > skończył... :-)

    Wklejam to co mi wypluwa skrypt a wypluwa mi dane biezace, juz sie nie
    klocmy o te 10kWh bo to nic praktycznie wynikow nie zmieni :)

    > Czyżbyś chwalił dzień przed zachodem słońca??? :-D
    >
    > No i jeszcze to porównanie z groszkowcami i toną za 800...
    > To jednak nadużycie, bo skoro węgiel można kupić w korzystnym okresie,
    > to uczciwie jest liczyć właśnie tę korzystniejszą cenę, a nie tę, która
    > jest teraz..

    Mimo ze mieszkam na slasku, a niektorzy z tych ekogroszkowcow pracuja
    na kopalniach to po tyle wlasnie kupowali groszek. Zreszta tanszy to
    tylko czeski czy ruski (u nas raczej czeski bardziej popularny bo do
    granicy mam 10km) ale jak widac ludzie wola nasz krajowy - nie wnikam
    w powody (moze wyzsza kalorycznosc, mniej popiolu, mniej spiekow).
    Wiec nie bede bral pod uwage teoretycznych zalozen ze "moznabylo kupic
    taniej" bo z jakichs powodow nikt z nich tego nie zrobil (mimo ze
    niektorzy sa fachowcami od wegla) - kupili za 800 wiec tyle biore pod
    uwage - trzymajmy sie faktow! :)

    > I dla uściślenia. Ja w wymienionym okresie spaliłem około 450 kg, a u
    > mnie temp. średnie na zewnątrz takie jak u Ciebie, tylko że z minusem z
    > przodu. :-)
    > Przy cenie zakupu węgla 700zł/t koszt u mnie wyszedł ok 320 zł.

    Caly czas porownuje moje zuzycie do zuzycia znajomego (prawie ta sama
    pompa - on ma 1kW slabsza i podobny dom), u mnie idzie ok 2-3kWh
    dziennie wiecej. I powiem Ci ze jak w takie dni jak teraz zuzywa
    22-23kWh / dzien to w najwieksze mrozy zuzywal 35-36kWh/dzien, a
    srednia za np. miesiac luty wyszla tylko 20-30% wyzsza od sredniej za
    pozostale miesiace (np. grudzien czy listopad). Czas pokaze :)
    pozdr.

    --
    Adam