  • Data: 2011-12-18 08:55:48
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Miej niz wiecej :-) U mnie zeszło 260m3 w ostatni miesiąc.

    To tak samo jak u 'groszkowców' Jednemu schodzi 14-16 kg na dobę, a
    innemu 30 - tyle zużywa jeden z moich sąsiadów w podobnej wielkości
    domu, co mój.

    Z tego co Adam wyliczał, wg kosztów, to wychodzi, że spaliłby 12,5 kg
    węgla na dobę.
    Przy plusowych temperaturach na zewnątrz może by się dało taki wynik
    osiągnąć dla mojego domu :-). Indywidualną sprawą jednak pozostaje cały
    czas usytuowanie domu i warunki klimatyczne oraz pogoda w danym okresie,
    co jest w sumie nie do przewidzenia i porównania.

    Przy węglu jest jednak jakaś obsługowość i tego nie da się pominąć. A z
    kosztami...
    Zależą od pogody, ceny zakupu węgla, polityki grzewczej domowników,
    zużycia CWU i pewnie jeszcze kilku istotnych rzeczy.

    Jak na razie adamowa pc wypada dość dobrze ;-) nawet w porównaniu ze
    zoptymalizowanym ogrzewaniem węglowym - mowa o kotle automatycznym na
    groszek, bo w innych - może śmieciuchach - sprawa będzie wypadać na ich
    korzyść, ale i obsługowość nieporównywalnie większa.

    Adam. Śledzę dalej Twoje wyniki.

    pozdrawiam
    Robert G.