  • Data: 2012-01-03 11:51:53
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Sty, 12:34, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    40g2000vbu.googlegroups.com...

    > Ok 30tys niech będzie czyli ponad 10% kosztów budowy domu w moim przypadku;)

    A kociol weglowy z oprzyrzadowaniem (i porzadnym baniakiem CWU z
    nierdzewki - bo taki w tej cenie dostaniesz do tej PC) bedzie
    kosztowal polowe tego.

    Pytanie wiec jest - czy warto oszczedzac 5-7% kosztow budowy domu na
    instalacji ktora wykorzystywana jest w 60-70% czasu zycia domu i ktora
    w decydujacym stopniu decyduje o komforcie mieszkania w nim ? Czy za
    5-7% kosztow budowy domu chcesz stac sie jego niewolnikiem przez
    60-70% czasu i musiec mu sluzyc w postaci bycia palaczem,
    przenoszenia / zrzucania 3-5t brudnego, czarnego, pylacego wegla,
    cotygodniowego czyszczenia kotla i posiadania wszechobecnego syfu w
    kotlowni?

    Ja za 5-7% kosztow budowy moglbym zrezygnowac z podgrzewanej deski
    sedesowej. Moglbym zrezygnowac z mojej yntelygentnej instalacji
    elektrycznej w ktorej przez internet moge sobie wylaczyc swiatlo w
    kuchni. Ale na pewno nie zrezygnowalbym z instalacji ktora w
    najwiekszym mozliwym stopniu decyduje nie tylko o komforcie mieszkania
    i uzytkowania domu ale i jest jednym z jego najwyzszych kosztow
    eksploatacyjnych :)

    Wiesz czemu 100% moich znajomych ktorzy "wybrali" kociol na wegiel
    dokonalo takiego wyboru ? Bo baby tak wybraly! Bo baby stwierdzily, ze
    tak bedzie najtaniej. Bo baby to maja gdzies - i tak obsluga kotla i
    zrzucaniem wegla zajmuje sie chlop :D A baba mogla sobie kupic za
    oszczedzona kase firaneczki w falbaneczki albo jedwabny obrusik ;-)
    Moze przejaskrawiam ale naprawde tak bylo/jest :-)

    pozdr.

    --
    Adam