eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie_zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!) › Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Date: Thu, 31 Oct 2013 10:38:25 +0100

    dyskusyjnych:1...@m...org...

    > Ale przecież jedno nie wyklucza drugiego. Odcinasz CWU/CO przy samym
    > wymienniku PC i puszczasz na "kawałek" nagrzewnicy powietrznej wpiętej w
    > kanał WM i dostajesz ogrzewanie nadmuchowe.

    Są dwa podstawowe problemy:
    1. W naszym klimacie gdy czasem jest -20 ogrzewanie nadmuchowe wymaga
    kanałów o bardzo dużej średnicy bo powietrze ma małą pojemność cieplną, a
    nie można go zbyt szybko tłoczyć bo będzie hałas. W praktyce można by zrobić
    rozwiązanie hybrydowe - podłogówka + nadmuch, ale to są podwójne koszty.
    2. Dobre drewno jest u nas (w Polsce) drogie. Niestety gdy zrobiłem
    kosztorys to wyszło że budowa kanadyjczyka będzie sporo droższa niż domu
    murowanego.

    Pozdrawiam
    Ergie