eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie_zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!) › Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
  • Data: 2013-11-06 12:48:55
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 4 Nov 2013 11:45:32 +0100, Ergie

    > W tym sęk że ja pisałem o kanadyjczyku - wtedy nie ma potrzeby ogrzewania
    > ścian i wylewki.

    Ja natomiast już raz zwróciłem Ci uwagę, że dyskusja od początku była o
    domu murowanym i że nie piszę o OGRZEWANIU domu tylko o ZMIANIE TEMPERATURY
    POWIETRZA w wygrzanym już domu murowanym. Ty cały czas się upierasz żeby
    wygrzewać nawiewem posadzkę, choć ta jest już bardziej niż wystarczajaco
    ciepła, pozostaje tylko kwestia szybkiej zmiany temperatury *powietrza* na
    wyższą. Podłogówka tego nie zapewni, ale nadmuch jak najbardziej tak.

    > Obecnie ideału nie osiągam - bo nie mam kanadyjczyka. Mam jednak grzejniki
    > więc podłoga ma mniej zakumulowanego ciepła więc jest trochę lepiej ale do
    > ideału daleko.

    Przy takich założeniach jak Twoje (zmiana temp. 3-4x w ciagu dnia) nawet
    kanadyjczyk nic tutaj nie zmieni, bo jako konstrukcja szybko się wychładza
    i szybko nagrzewa -- ale też nie są to minuty jak sugerujesz a raczej
    godziny.

    Poza tym ponownie przypominam, że mowa była o ogrzewaniu podłogowym w
    *całym* *domu*, a jeśli zajdzie konieczność szybkiego podwyższenia
    temperatury _powietrza_, tj. przekierowania energii dostarczanej do podłogi
    wprost na powietrze. Jeśli zmniejszenia temperatury powietrza, to
    zastosowania nawiewu chłodniejszego. Posadzka pozostaje w tej samej
    temperaturze i jest to wręcz idealne równanie dla komfortu człowieka
    (ciepłe nogi, chłodna głowa).

    > Niezależnie w którą stronę chcemy zmienić temperaturę _zawsze_ niska
    > akumulacyjnośc będzie zaletą - bo dla zmiany temperatury będzie potrzeba
    > mniej energii, a więc prze krótszy czas będziemy mieli zimny nawiew i ciepła
    > podłogę lub ciepły nawiew i zimną podłogę.

    Mam wrażenie, że nadal patrzsz na sytuację ze złej perspektywy. Zakładasz,
    że dom murowany jest "zimny" i powoli się nagrzewa. To jest prawda w
    momencie gdy jest wyziębiony, a nie gdy temperatura średnia w domu wynosi
    21 stopnie i zachodzi potrzeba jedynie zmiany temperatury powietrza na +/-
    3 stopnie w zależności od żądanych warunków chwilowych.

    --
    Pozdor Myjk