  • 11. Data: 2011-11-24 22:36:15
    Temat: Re: Regulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:jamccm$qsi$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości grup

    > Możesz rozwinąć myśl ? Dlaczego utrzymanie stałej temperatury w
    > pomieszczeniu nie jest dla ciebie jednoznaczne z ekonomiką grzania ?

    Bo ludzka gł.....znaczy niekompetencja jest nieograniczona. Osobiście
    widzialem dziesiątki jeśli nie setki przypadków gdy w jednym pomieszczeniu
    mamy sterownik kotła ustawiony na jakąśtam temperaturę i gowice na
    grzejnikach na znacznie niższą. Kocioł goni by osiągnąć to co "każe"
    sterownik ale grzejnik nie pozwala bo tłumi go głowica. Ciepło z gazu idzie
    w komin, pieniądze do gazowni a klient rozpacza że drogo i bez efektu. Nie
    jest dziwne: instalator naciągnął klienta i na sterownik i na głowice,
    klient nie wie jak pożenić jedno z drugim bo nie ogarnia tak prostej sprawy
    (panie, ja nie moge się znać na wszystkim) i tracąc kasę klnie na czym świat
    stoi i wyklina instalatorów

    Inny przykład. Jeden z drugim nuworysze pobudowali domy z ogrzewaniem
    podłogowym i kotłami gazowymi. Sterowniki pokojowe. Dzień 22 stopnie, noc
    17. Kocioł wariuje bo przy bezwładności podłogówki "zrobić" taką różnicę to
    rurki musiałyby być co 2 cm chyba. Klną jak cholera że ich firmy naciągnęły
    na ogrzewanie podłogowe a to nadroższe ogrzewanie na świecie... Myśleli
    biedacy że tym można jak konwektorem - w 15 minut zmienić diametralnie
    temperaturę w całym domu. Tłumaczenie że tak nie jest dociera bardzo
    powoli - oni całe życie mieli grzejniki i można było zmieniać. Tu ktoś im
    sprzedał podłogówkę ale tłumaczenie o bezwładności, akumulacyjności brzmi
    dla nich jak zaklęcia szamana w swahili.

    > Dla kotła niekondensacyjnego czy węglowego jest to optymalne dość
    > ustawienie. Dla kondensacyjnego warto zmniejszać temperaturę do
    > sensownego minimum.
    ale z tym się zgadzam, tyle że w kotle gazowym, olejowym lub elektrycznym
    należy albo się zdacydować co reguluje temperaturę: sterownik czy głowice,
    albo umieć używać jednego i drugiego razem i kontrolować czy np dzieciaki
    nie poprzestawiały głowic bo to już straty.

    Ze względy na charakterystykę kotła węglowego (bezwładność, konieczność
    utrzymania stałej temperatury wody) sterowanie głowicami jest skuteczne i
    tanie bo nie można tego robić samym kotłem. Taniość paliwa wyjdzie nam w
    porównaniu np 10 godzin stałego palenia w kotle węglowym co jest stanem
    normalnym i 10 godzin stałego palenia w kotle gazowym co się praktycznie nie
    zdarza.

    > Mam kocioł na paliwo stałe (dolnego spalania) i na gaz (ziemny,
    > kondensacja). Przy cenie węgla z dostawą 700zł / brutto mam w obu
    > przypadkach te same koszta. Tanie paliwo to dziś już chyba tylko
    > uszkodzone palety albo podkłady kolejowe.

    tanie paliwo to dziś jeszcze miał i owies. U nas na Śląsku można też zwykły
    węgiel orzech lub kostkę kupić w cenie 300 zł / t. Nie mówię że oficjalnie i
    całkiem legalnie ale można. W moim mieście - praktycznie na każdej ulicy. Są
    naprawdę fajne i niedrogie kotły w których można palić wieloma paliwami i od
    dołu i od góry. W tym tygodniu np instalowałem klientowi takie cacko. Hula
    aż miło, i aż szkoda że użytkownik będzie w nim palił tylko węglem bo ma
    deputat 6 t węgla na rok. Jestem ciekaw rzeczywistej stałopalności na miale
    a nie mam możliwości by poeksperymentować.

  • 12. Data: 2011-11-25 08:43:41
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    Witam
    > U nas na Śląsku można też zwykły węgiel orzech lub kostkę kupić w cenie
    > 300 zł / t. Nie mówię że oficjalnie i całkiem legalnie ale można. W moim
    > mieście - praktycznie na każdej ulicy.

    Jaka kopalnia i gdzie mam jechac ? ;-))

    pozdrawiam
    Adams

  • 13. Data: 2011-11-25 09:06:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    >Jaka kopalnia i gdzie mam jechac ? ;-))

    Pewnie Bytom;))

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 14. Data: 2011-11-25 10:39:07
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Jaka kopalnia i gdzie mam jechac ? ;-))

    Jedziesz do Bytomia. Dzielnica Karb lub Bobrek. Chwile postoisz,
    poobserwujesz i będziesz wiedział o co chodzi i z kim rozmawiać. Ewentualnie
    przejdź przez podwórza w Karbie pomiędzy Konstytucji a bocznymi i powiedz
    komukolwiek kto tam stoi że chcesz węgiel.

    --
    Jackare

  • 15. Data: 2011-11-25 11:27:45
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]
    > Ewentualnie przejdź przez podwórza w Karbie pomiędzy Konstytucji a
    > bocznymi i powiedz komukolwiek kto tam stoi że chcesz węgiel.

    Niezle ;-))))

    Dzieki podobnym pomyslom meldowalem sie
    Policji skad mam trefny talon .. z Bytomia.

    Wyszlo przy zaladunku, spisywanie dowodu kierowcy itp itd.
    na szczescie dla mnie oddal kase :-))

    pozdrawiam
    Adams

  • 16. Data: 2011-11-25 13:20:05
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > Niezle ;-))))

    Nieźle, nieźle. Kilka dni temu będąc w tamtych okolicach i przechodząc
    pomiędyz dwiema ulicami zostałem trzykrotnie zaczepiony pytaniem czy chcę
    tanio węgiel. Górnicy którzy mają deputaty potrafią sprzedać talony i kupić
    węgiel od takich gości za pół ceny. Zresztą w tym mieście jakby się dobrze
    skupić to dziennie taczkę - dwie węgla nazbierasz z tego co się gdzieś komuś
    wysypało, co nie dorzucił do piwnicy, na hałdach można znaleźć skolko
    ugodno. Trudniej tu o drewno na rozpałkę niż o węgiel. Kiedyś chodząc do
    garażu przez dwa lub trzy tygodnie mijałem leżącą przy chodniku bryłę węgla
    która nie zmieściłaby się do wiadra, ale to było w lecie. W końcu ktoś się
    zlitował i bryła zniknęła...

  • 17. Data: 2011-11-25 14:15:59
    Od: "suma" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "suma" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Majac duze grzejniki mozna podobnie jak podlogowka, temperature w
    > pomieszczeniu uzyskiwac regulujac temp. wody zasilajacej. Mozna zatem
    > wogole nie montowac glowic, tylko wszystko wyregulowac doborem krzywej na
    > podstawie wylacznie temp. zewnetrznej.
    >
    > Pozdro.. TK

    Zgadza się, ale w pomieszczeniach nie używanych w nocy np. salon, dolna
    łazienka, kuchnia i jakieś pokoje - nie można osobno regulatorem obniżyć na
    noc temperatury w celach oszczędnościowych. Elektroniczne głowice dają
    komfort pełnego rozplanowania i zarządzania temperaturami zgodnie ze
    schematem użytkowania co daje oszczędności. Pogodówka czy pokojówka działa
    dobrze, ale gdy się chce mieć w pomieszczeniach stałą temperaturę.

  • 18. Data: 2011-11-25 14:55:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > schematem użytkowania co daje oszczędności. Pogodówka czy pokojówka działa
    > dobrze, ale gdy się chce mieć w pomieszczeniach stałą temperaturę.

    I wszedzie tam masz pozamykane drzwi na noc?
    Teoria jest sluszna, ale w praktyce mysle, ze przeceniasz mozliwosci
    regulacji.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-11-27 07:51:46
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > sterownik ale grzejnik nie pozwala bo tłumi go głowica. Ciepło z gazu
    > idzie w komin, pieniądze do gazowni a klient rozpacza że drogo i bez

    Nie czuje tego przykładu. Kocioł włączy palnik gdy sterownik pokojowy ma
    styki na "ON" i temperatura w obiegu jest niższa od zadanej. Jeśli nie ma
    odbioru to temperatura w obiegu nie spada i palnik się nie włączy.

  • 20. Data: 2011-11-27 07:52:49
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości grup

    > Jedziesz do Bytomia. Dzielnica Karb lub Bobrek. Chwile postoisz,
    > poobserwujesz i będziesz wiedział o co chodzi i z kim rozmawiać.
    > Ewentualnie

    Tylko że dzięki takim "dostawcom węgla po 300zł", czyli zwykłym
    złodziejaszkom inni kupują po 700.