  • 31. Data: 2012-02-02 20:05:50
    Temat: Re: Rekuperator dla każdego.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jgeojf$pcr$1@inews.gazeta.pl...

    > To gips.
    >
    > --
    > http://www.gazeta.pl/usenet/

    Dla mnie moze byc i plastelina, albo guma balonowa Donald. I tak nie
    zamierzem Cie wiecej czytac, chyba wiesz dla czego...
    Awansem dostajesz plonka za lamanie netykiety w sprawie cytatow na co jestem
    dziwnie uczulony.

    TK

  • 32. Data: 2012-02-03 10:03:47
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > jak się zainteresowałem rekuperatorami to w jakimś opracowaniu wyczytałem
    > że
    > tak 0,5m2 rekuperatora na 1m2 powierzchni mieszkalnej to takie minimum.

    OK. Ale nie o to pytałem.
    Rekomendujesz wymiennik od Siwickiego, więc chciałem wiedzieć jaki model i
    dlaczego akurat Siwickiego.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6853
    (20120203) __________

  • 33. Data: 2012-02-03 10:19:43
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > OK. Ale nie o to pytałem.
    > Rekomendujesz wymiennik od Siwickiego, więc chciałem wiedzieć jaki model i
    > dlaczego akurat Siwickiego.

    na wspomniej stronie o rekuperatorze tymi recami mówili ze jest na nich duzy (wiekszy
    niz w innych) spadek cisnienia.

    b.

  • 34. Data: 2012-02-03 17:42:34
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    jachoska <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > w 6853 (20120203) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    Miałem go w rękach. Widziałem jak działa z wentylatorami. Inne wymienniki też
    miałem w rękach. Temi ręcami zrobiłem kawałek wymiennika przeciwprądowego żeby
    sprawdzić w realu a nie tylko po opisach czy działa i jaki ma sens założenie.
    Nie rekomenduje, rekomendacja to coś innego niż uznanie przez jedną osobę ze
    jakby miała kupować wymiennik to kupiła by akurat ten. Już dostałeś informacje
    że ma większe opory przepływu. Według mnie to dobrze. Długa droga wymiany musi
    dawać większe opory. Kiedyś dawno temu kupiłem filtr do wody. Podłączyłem do
    rury. I woda z niego prawie nie leciała jak by zapchany był. Szklanka w minutę
    nalatywała. Ale co to była za woda. Według mnie dobry wymiennik do
    rekuperatora musi stawiać spore opory przepływu. W nim oprócz przelatywania
    powietrza musi się coś dziać.

  • 35. Data: 2012-02-03 17:45:04
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > zamierzem Cie wiecej czytac, chyba wiesz dla czego...
    > Awansem dostajesz plonka za lamanie netykiety w sprawie cytatow na co jestem

    Chyba się potnę. Nie bądź taki, czytaj. Albo wiesz co. Ty już dobrze wiesz co
    mogłem napisać. W sumie to mogłem wszystko napisać bo i tak nie czytasz.

  • 36. Data: 2012-02-03 17:46:13
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > jakby miała kupować wymiennik to kupiła by akurat ten. Już dostałeś informacje
    > że ma większe opory przepływu. Według mnie to dobrze. Długa droga wymiany musi
    > dawać większe opory.

    ...rwa kogutek, to zaklej tasmą wylot najgorszego wymiennika i zobacz czy mu wzrośnie
    sprawnosc.

    b.

  • 37. Data: 2012-02-03 19:10:47
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > U=BFytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisa=B3 w =
    > wiadomo=B6ci news:jgh6aa$ma6$1@inews.gazeta.pl...
    > dosta=B3e=B6 informacje
    > droga wymiany musi
    >

    > ....rwa kogutek, to zaklej tasm=B1 wylot najgorszego wymiennika i zobacz =
    > czy mu wzro=B6nie sprawnosc.=20
    >

    > b.

    To weź w tej taśmie zrób dziurę na 5% powierzchni i zmierz temperaturę
    powietrza. Będzie prawie taka jak tego co wylatuje. Sprawność temperaturowa to
    się u sprzedawców rekuperatorów nazywa. Czyli tłumacząc z ich na normalny to
    granie a chuja z niedouczony klientem. Od dawna wiadomo że nie siłą a sztuką
    frajerów w dupę tłuką.

  • 38. Data: 2012-02-04 19:06:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > była za woda. Według mnie dobry wymiennik do rekuperatora musi
    > stawiać spore opory przepływu. W nim oprócz przelatywania powietrza

    super tylko w bilnasie energetycznym rekuperatora trzeba uwzględnic także
    energie potrzebna do przepychnia powietrza przez taki stawiający duże opory
    wymiennik.

  • 39. Data: 2012-02-05 17:10:10
    Temat: Re: Rekuperator dla ka?dego.
    Od: "inż. Jaskiniowy" <j...@p...fm>

    W dniu 2012-02-02 20:15, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik "kogutek"<s...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Znaczy z ta Twoja edukacja to moze nie namiejscu uwagi, bo przygadal kociol
    > garncowi, innymi slowy braki znaczace masz.
    > Moze przejdz sie chociaz na kurs krawcowej to jest szansa, ze dowiesz sie
    > przy okazji czegos o wychowaniu, ogladzie i szanowaniu przyjetych norm?
    >
    > TK

    A ty to kulturalny jesteś?

  • 40. Data: 2012-02-05 21:30:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik ""inż. Jaskiniowy"" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:4f2eb7f5$0$1212

    > A ty to kulturalny jesteś?

    A wiesz o czym jest mowa, czy sie nudzisz?

    Pozdro.. TK