  • 21. Data: 2011-10-18 11:15:47
    Temat: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    news:j7jfal$bkr$1@opal.futuro.pl...
    > I zanim zabiją deskami ten nieużywany strych niech ocieplą i żeby było jak
    > wykonać inspekcję od góry czy coś nie wystaje jak radiator.

    Oprócz działówek również kominy mogą działać jak radiator. Jak należy
    ocieplić kominy powyżej poddasza i powyżej dachu?

  • 22. Data: 2011-10-18 11:19:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Paź, 11:13, "kiki" <k...@k...ki> wrote:

    > No jeszcze sobie przeglądam i trudno się do czegoś przyczepić. Zimne
    > parapety nie wystąpią, bo masz gazobeton, byle parapety przykleili na pianę,
    > a nie na cement.

    W kazdym innym materiale tez nie wystapia "zimne parapety" pod
    warunkiem ich prawidlowego montazu. Ja mam porotherm i wszystkie
    parapety zamontowane na 2cm pianie - szczelnie, nic sie z murem nie
    styka i tak byc powinno. Wtedy jest cieplo i nie ma tego efektu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2011-10-18 15:41:18
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:j7jk1p$5le$1@usenet.news.interia.pl...

    > Rozumiem, że chodzi o działówki. Jeśli będą wystawać, to je ocieplę.

    szczytowe też, te trójkąty co pozostaną.

  • 24. Data: 2011-10-18 15:43:40
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j7jn53$ala$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    >
    > Oprócz działówek również kominy mogą działać jak radiator. Jak należy
    > ocieplić kominy powyżej poddasza i powyżej dachu?

    Kominy to ty kup gotowe z czegoś co nie przewodzi zimna. I pamietaj o
    odstępie od krokwii. Żeby co najmniej 10cm było.
    Nie rób kominów z cegły. Mam kominy z cegły, później je ocieplałem ale jak
    sie robi cofka to przemarza cały aż do dołu.
    Mówię ci kup gotowe preizolowane.

  • 25. Data: 2011-10-18 15:45:53
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    f.googlegroups.com...
> [...]

    > parapety zamontowane na 2cm pianie - szczelnie, nic sie z murem nie
    > styka i tak byc powinno. Wtedy jest cieplo i nie ma tego efektu :)

    A u mnie co drugi zimny właśnie na porothermie. Jak ktoś to czyta to to
    niech wie, że jak już wybudował z porothermu to niech ostatnią warstwę pod
    parapetem zrobi z najcieplejszego ytonga.

  • 26. Data: 2011-10-19 08:27:15
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > Nie rób kominów z cegły. Mam kominy z cegły, później je ocieplałem ale jak
    > sie robi cofka to przemarza cały aż do dołu.

    Kominy mam gotowe, firmy Plewa. Jeden jest gazowy plus 2 wentylacje i drugi
    do kominka w salonie plus 4 wentylacje. Na zdjęciach widać te kominy,
    aczkolwiek są wymurowane na razie tylko do poziomu stropu.
    http://img51.imageshack.us/img51/7641/p1050395n.jpg

    Chcę te kominy ocieplić z zewnątrz warstwą 5cm styropianu (powyżej poziomu
    dachu) i na to cegła klinkierowa pełna. Majster tego styropianu proponuje
    nie kleić do komina, tylko po prostu przcisnąć klinkierem. Co myślicie o
    takim sposobie ocieplenia komina?

  • 27. Data: 2011-10-19 12:46:01
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j7m1l3$5bf$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > nie kleić do komina, tylko po prostu przcisnąć klinkierem. Co myślicie o

    Kominy, które nie są w kalenicy tylko przebijają dach blisko okapu to zły
    pomysł i żadne ocieplenie im nie pomoże.
    Ja chyba jeden komin wentylatyjny rozbiorę, bo ledwo przechodzi mi przez
    sufit z regipsu to już jest na zewnątrz.
    I jego ocieplenie tam na górze już niewiele zmienia.
    Ja bym ten komin raczej okleił ytongiem na całej jego długości od ziemi.
    Styropian przy kominach spalinowych to trochę ryzykowna zabawa.
    Ja bym kupił ytong 10cm i okleił na cieniutkie spoiny i na grzebień do
    komina, a na to cienki klinkier ozdobny, nie tam cegłę. Nawet daj więcej
    tego Ytonga. Tylko to trzeba wszystko idealnie zaimpregnować, zagruntować
    żeby woda nie przełaziła.
    Komin tak trzeba ocieplić żeby dotykająć go w pokoju nie czuć było zimna. Co
    powyżej dachu to chyba bez znaczenia byle nie nasiąkało i sie nie paliło.

  • 28. Data: 2011-10-19 12:56:10
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Kominy, które nie są w kalenicy tylko przebijają dach blisko okapu to zły
    > pomysł i żadne ocieplenie im nie pomoże.

    Tak mam w projekcie.

> [...]
    > Ja bym ten komin raczej okleił ytongiem na całej jego długości od ziemi.
    > Styropian przy kominach spalinowych to trochę ryzykowna zabawa.

    Dlaczego?

> [...]
    > Komin tak trzeba ocieplić żeby dotykająć go w pokoju nie czuć było zimna.
    > Co powyżej dachu to chyba bez znaczenia byle nie nasiąkało i sie nie

    Na mój chłopski rozum, to aby komin w pokoju nie był zimny, to należy go
    ocieplić powyżej sufitu pokoju i również powyżej dachu.

  • 29. Data: 2011-10-19 13:04:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    >Na mój chłopski rozum, to aby komin w pokoju nie był zimny, to należy go
    >ocieplić powyżej sufitu pokoju i również powyżej dachu.

    Kiki trochę przesadza moim zdaniem. Skoro to komin spalinowy to zima zimny
    nie będzie raczej(ogrzeja go spaliny) A latem jak nawet będzie zimny to
    nikomu nie przeszkadza przeciez.
    Kiki czasami dobrze prawi ale jakbyś chciał robić wg jego zaleceń to pewnie
    i milion zł by na chałupe nie wystarczyło.

  • 30. Data: 2011-10-19 13:29:21
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Kiki czasami dobrze prawi ale jakbyś chciał robić wg jego zaleceń to
    > pewnie i milion zł by na chałupe nie wystarczyło.

    Ja muszę się zmieścić w 350kzł :) Na SSO z więźbą poszło jakieś 110kzł,
    ciekawe czy się zmieszczę w zaplanowanym budżecie...