    From: wolim <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Samodzielna budowa kominka.
    Date: Wed, 12 Oct 2011 15:03:09 +0200

    W dniu 2011-10-12 14:16, 4CX250 pisze:
    > Mam zwykły (bez płaszcza wodnego) mały wkład z żeliwa klasy 200
    > przeznaczony do tak zwanej pracy ciągłej. Posiada deflektor z płyty (Coś
    > jak termatex) a nie jakiejś blachy. Wkład jest przystosowany do dopływu
    > powietrza do paleniska z zewnątrz budynku przez osobny kanał.
    > Chcę go sam zabudować ale zastanawiam się jaki materiał na obudowę
    > wybrać. Jedni robią płyty GKF z dodatkową izolacją z wełny mineralnej a
    > inni stosują pustaki gazobetonowe.
    > Na co zwrócić uwagę i co jest wazne? Ktoś tu budował samodzielnie kominek?

    Ja budowałem samodzielnie kominek.
    Obudowa z kartongipsu tego niby ognioodpornego.
    W środku izolacja z wełny mineralnej.
    Na zewnątrz płyta z marmuru breccia sarda.

    Budowa kominka jest bardzo prosta. Łącznie ze szpachlowaniem i
    szlifowaniem trwała 2 dni. Z tym, że obudowa jest maksymalnie prosta,
    ale takie było założenie.

    Tu zdjęcie mojego kominka http://tnij.org/nsrk

    Pozdry,
    MW