  • 51. Data: 2010-02-12 08:35:40
    Temat: Re: Schody - najtaniej jak mozna
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomościnews:hl10su$8ld$1@news.onet.pl...

    > Ja rowniez.
    > Co sadzicie o takich:
    >
    > http://www.voila.pl/435/qnj0r/?1
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Kris

    A ja nie
    Klasa scieralnosci plytki jest o duzo wyzsza niz drewna.
    Jesli zastosujemy plytki przypominajace lekko starty kamien.
    Gwarantuje wam ze jednynie opatrzenie sie powoduje taka wymiane.
    Dodatkowo mozna powiedzec ze po sledzctwie praktycznie wszystkim
    materialow dostepnych w zasiegu reki cena do jakosci wychodza -
    plytki.
    Pozniej kazdy czy to majac drewno czy tez plytki czy cotamsobie
    wymysli to i tak zwiencza sie schody chodniczkiem z pretami mocowanymi
    w podstopnicach/stopniach.
    Cala bajka polega tylko i wylacznie na cenie oraz smopoczuciu
    inwestora.
    Liczac moje schody estymacja cenowa 12 m2 - stopnie,podstopnice,
    podest. wychodzi:-
    - drewno - 5 000 PLN - dla mnie absurd
    - plytki (max polka cenowa 140 PLN/m2) - 2000 PLN - plytka
    przygotowana w rozmiarze panela - 60 cmx21cm
    - plyty meblowe MDF + listwy alu - 600 PLN - po przelakierowaniu 1 m2
    plyty laminowanej koloru wenge. Lakier jest bardziej miekki niz
    laminat. Obcnie testuje ja na poziomie chodzenia papciami. Ale
    pierwszze zarysowanie juz sie pojawily. Okazuje sie ze jednka ciemna
    podloga musi byc olejowana. Jasna moze miec lakier.
    - plytki (min polka cenowa 35 PLN/m2+ listwy alu) 500 PLN
    - wykladzina klejona na beton + listwy drewniane - 500 PLN

    Na koncu trzeba dodac dywanik na kazdy rodzaj podloza. Jakies 60 PLN
    (dywanik rowniez na wykladzine bo wykladzina sie z czasem wytrze i
    staroangielskim obyczajem kladziemy nowe na stare)

    Acha zpomnialbym Za schody drewniane policzylem robocizne fachowca,
    gdyz brak sprzetu sprowadzilby sie do zniszczenia materialu i
    powierzchni lakierowanej. Reszta prac moziwa jest we wlasnym zakresie.
    Jesli chialby ktos zlecic fachowcowi to mysle ze trzeba pomnozyc kazda
    pozycje z wylaczeniem pierwszej x2.

  • 52. Data: 2010-02-12 08:36:47
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 11 Lut, 21:48, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]

    Widzisz te wytarcie na pierszym stopni. Tak bedzie za jakis czas na
    drewnianych schodach.

  • 53. Data: 2010-02-12 17:07:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 11 Lut, 21:48, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w
    > wiadomościnews:hl10su$8ld$1@news.onet.pl...

    Plytki to najglupszy material na schody.

    >Widzisz te wytarcie na pierszym stopni. Tak bedzie za jakis czas na
    >drewnianych schodach.

    Powiem wprost - zyjesz w jakims wlasnym wydumanym swiecie. Mam w domku
    drewniane schody, te schody sa tam od 29 lat - jak kupowalem ten dom, nie
    mialy zadnych wytarc itp. Wymyslasz sobie jakas bzdure, po czym starasz sie
    sobie wmowic, ze jest to najlepszy pomysl pod sloncem. Oczywiscie wolno Ci
    tylko po co innym zawracasz w glowie?

  • 54. Data: 2010-02-13 09:00:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...

    >Na koncu trzeba dodac dywanik na kazdy rodzaj podloza.

    Bzdura bzdurowata - w zyciu nie dam dywanika, wyglada bezgustnie i uzytkowo
    jest dupiate. A i wzgledy bezpiecznstwa tez maja znaczanie.

  • 55. Data: 2010-02-13 09:40:52
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Bzdura bzdurowata - w zyciu nie dam dywanika, wyglada bezgustnie i
    > uzytkowo jest dupiate. A i wzgledy bezpiecznstwa tez maja znaczanie.

    No własnie. Dywanik zwiększa przyczepność, a zatem poprawia bezpieczeństwo,
    nawet kiedy schody zalejemy cherbatą czy napojem. Deski czy płytki są
    śliskie, a pokryte jakimkolwiek płynem stają sie zabójcze.
    Co zaś się tyczy estetyki to kazdy posiada swój gust, a jak wiadomo o
    gustach się nie dyskutuje.
    Niestety każde z rozwiązań ma swoje złe i dobre cechy, których Ty nie
    dostrzegasz.

    Przypatrz się swoim wypowiedziom dotyczącym różnym rozwiązaniom:

    "Chyba najgorsze rozwiazanie."
    "Nie rozumiem, jak mozna o cos takiego pytac."
    "Plytki to najglupszy material na schody."
    "Ale som najlepsiejsze."
    "Bzdura bzdurowata - w zyciu nie dam dywanika, wyglada bezgustnie i uzytkowo
    jest dupiate."

    Jak widać nie dyskutujesz przedstawiając jakiekolwiek złe lub dobre cechy
    takich czy innych rozwiązań, tylko z góry dyskredytujesz wszystkie
    rozwiązania, które są inne niż Twoje lub aprobujesz "Ale som najlepsiejsze."
    jeżeli są takie same jak Twoje.
    Wybacz, ale w taki sposób to tylko dyskutują ludzie powszechnie nazywani
    "prostakami".
    Spróbuj choć jedną wypowiedź napisać w sposób merytoryczny popierając
    rzeczowymi argumentami, a nie tylko pseudoautorytatywnymi wypowiedziami
    dyskredytującymi każdą odmienność.
    Co zaś się tyczy dywaników na schodach - no cóż Tobie może się nie podobać i
    jest to zrozumiałe, bo zwyczaj montowania dywaników na schodach był
    praktykowany w bogatych domach arystokratycznych :D

  • 56. Data: 2010-02-13 10:53:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No własnie. Dywanik zwiększa przyczepność

    Dywanik sie slizga.

    > Wybacz, ale w taki sposób to tylko dyskutują ludzie powszechnie nazywani
    > "prostakami".

    Ach wlasnie mi przypomniales cos Ty za jeden (biedne trolle ciagle musza
    zmieniac nicki) - wracaj gdzie Twoje miejsce.

    *plumpik*

  • 57. Data: 2010-02-13 11:38:15
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Dywanik sie slizga.

    Dywanik się nie ślizga, bo się go montuje listwami lub prętami (relingami)
    http://www.kaztor.wroclaw.pl/drazki_prety_schodowe_p
    rety_do_chodnikow_prety_dywanowe_dywanow
    lub przykleja np. taśmą dwustronnie klejącą
    http://www.nakladkinaschody.pl/index.php
    Ponadto zapobiega śluzganiu się stóp i butów po schodach.
    Zatem mit obalony.

    Masz jakieś inne propozycje ?

    > Ach wlasnie mi przypomniales cos Ty za jeden (biedne trolle ciagle musza
    > zmieniac nicki) - wracaj gdzie Twoje miejsce.
    >
    > *plumpik*

    Coś Ci się pozajączkowało. Nigdy się nie posługiwałem żadnym innym nickiem
    jak Plumpi i z całą pewnością nie używałem plumpik :)

  • 58. Data: 2010-02-13 17:48:02
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 12, 6:07 pm, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]
    > sobie wmowic, ze jest to najlepszy pomysl pod sloncem. Oczywiscie wolno Ci

    Nie wymyslam, powiedz jaki masz lakier a powiem ci jaka masz
    odpornoasc na scieranie ale co tam nasza dyskusja zmierza w slepy
    zaulek. Kwota wydana na schody betonowe + drewno jest faktem i raczej
    tego cofnac sie nie da.
    Cena za betonowe schody to jakies 3000 PLN + 5000 PLN drewno daje
    kwote okolo 8000 PLN. Czasmi nawet wiecej .Czyli jesli w domu
    przecietnie jest 16 stopni to wychodzi na kazdy stopien z podstopnica
    jakies 500 PLN.
    Jesli stopien z podstopnica ma srednio 0,5m2 to schody wychodza jakies
    1kPLN/m2.
    Mozna powiedziec ze schody to najdrozszy element domu..
    Skoro taki mam wynik i ludzie sie na to godza to osobiscie dalbym do
    zrobienia. Schody z najdrozszego marmuru bez podkladu betonowego.
    Marmur zawieszony bylyby pomiedzy sciankami razem z podstopnicami.
    No ale to juz kazdy wybiera sam ile chce sam wydac.
    Pozdrawiam i milego chodzenia po najdrozszym meblu w domu.

  • 59. Data: 2010-02-13 18:33:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Kudlaty pisze:

    > No ale to juz kazdy wybiera sam ile chce sam wydac.

    Ile i na co... :-)
    Nie chcę być złośliwy, ale nie mogę się jakoś powstrzymać. Jeden wydaje
    8kPLN na porządne schody, a drugi wydaje 20kPLN na rekuperator i
    wyntylację mechaniczną, a potem zastanawia się jak tu zrobić schody jak
    najtańszym kosztem. Każdy wydaje na to, co uważa za ważne dla niego
    samego i... wszyscy zadowoleni :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 60. Data: 2010-02-13 19:01:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

> [...]
    >odpornoasc na scieranie ale co tam nasza dyskusja zmierza w slepy
    >zaulek. Kwota wydana na schody betonowe + drewno jest faktem i raczej

    Nie wiem jaki lakier stosowal poprzedni wlasciciel, ale sugerowales zdaje
    sie, ze wytarcia to norma. Schody to drogi oczywiscie element, zwlaszcza
    drewnianie. Ale moim zdaniem tylko drewnianie daja wysoki komfort.