  • 81. Data: 2013-09-09 12:15:51
    Temat: Re: Sezon idzie na rabanie.
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-09 12:08, Kris pisze:
    > W komisach faktycznie nie bywam, auta kupuje bez pośredników;)

    No nie samochodowy. Telekomunikacyjny bym powiedzial. :-)

    > Kochanowskiego. Kombinuj dalej i w końcu trafisz;)

    Rzadko tam bywam, bo to przerabana ulica. Byl tam kiedys urzad skarbowy
    w ktorym spedzilem maly kawalek swojego zycia. Dzis nie mam po co tam
    zagladac. Szyldy jak widze tez lubia w miescie sie zmieniac. Ale gdybym
    mial pytania to mniej wiecej chba wiem zjakiej branzy moge do Ciebie sie
    zwrocic. :-)

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2013-09-09 12:25:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-09 12:11, Kris pisze:
    > Mój sasiad z tego żyje i nie narzeka;). Przeglądy robi czy jakiś inny serwis kas
    fiskalnych, a podobno co roku obowiązkowo trzeba czy jakos tak.

    No dokladnie, on bedzie zyl. Klopot w tym, ze mnie np. zmusza panstwo do
    jego utrzymywania, jak i do generowania sporych zyskow producentow kas.
    Toz nawet telefon z przed dziesieciu lat jest technologicznie znacznie
    bardziej zaawansowany jak te durne liczydla, za ktore trzeba zaplacic
    ponad tysiac zyli. Z przegladami przestali sie wyglupiac, bo teraz sa co
    dwa lata i wpis do ksiazki tez juz nie wystarczy. Wczesniej wozilem
    tylko ksiazke serwisowa do podbicia co rok i bralem fuckture za
    przeglad, platna oczywiscie. :-)
    Taki to biznes. Pieczatka serwisowa i faktura do wystawienia, a kasy
    przez sesc lat nikt nie ogladal. Wiec sie nie dziwie, ze sasiad nie narzeka.

    Pozdro.. TK

  • 83. Data: 2013-09-09 13:15:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Nie mam to fakt. Radze sobie jakos. Posiadanie przy sobie gotowki nie jest
    > szczegolnie uciazliwe i kosztuje mnie mniej. Irytuja mnie natomiast stale
    > rosnace koszty utrzymania obowiazkowego rachunku bankowego. Przyklad tego
    > jak sprawnie dziala rynek tam, gdzie panstwo obywatela do czegos zmusza.
    > Kolejny przyklad to cena kas fiskalnych, ale to inny temat... Ergie pewnie
    > by nam to sensownie przelozyl na jezyk korzysci. :-)

    Nie przypominam sobie abym się wypowiadał na temat kas fiskalnych. Nie mam
    pojęcia ile to kosztuje bo nigdy mnie to nie dotyczyło. Jedyny problem o
    jakim słyszałem to obowiązek przechowywania rolek (na których i tak po roku
    nic nie widać).

    A co do obowiązku skoro już mnie wywołałeś do tablicy to tak uważam że kasy
    powinny być obowiązkowe, bo niestety bez tego wielu przedsiębiorców unika
    podatków.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 84. Data: 2013-09-09 13:46:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-09 13:15, Ergie pisze:

    > A co do obowiązku skoro już mnie wywołałeś do tablicy to tak uważam że
    > kasy powinny być obowiązkowe, bo niestety bez tego wielu przedsiębiorców
    > unika podatków.

    Wiesz co, ja tez moze bym uwazal, ze kasy powinny byc obowiazkowe, bo mi
    prawde mowiac wisi czy cos w nia klepne, czy nie. Ale niech mnie to
    panstwo wyposazy w to cos gdzie mam klepac te paragony, a nie ceduje na
    mnie koszty niczym nie skrepowanej fantazji producentow i serwisow tylko
    dlatego, ze musze. Efekt jest tego taki, ze tzw. panstwu wisi ile ta
    kasa kosztuje, bo i tak ja mam za to zaplacic. Problem z rolkami pomine,
    bo to po prostu istna paranoja. Sednem nie tyle sa kasy co koszty
    obowiazkow wobec panstwa, tu rachunkow bankowych dla firm, ksiegowych
    dzieki super przejzystemu prawu itp. W zamian natomiast otrzymujemy ot
    chocby ostani temat ZUS awansem, fotoradary, drogi krajowe z wysepkami
    po kila kilometrow ulozone kostka, ekrany dzwiekowe na srodku pola,
    premie dla parlamentarzystow wymyslajacych przepisy o ekranach na srodku
    pola. Wiem, w wyborach moge to zmienic.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2013-09-09 14:05:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > ekrany dzwiekowe na srodku pola, premie dla parlamentarzystow
    > wymyslajacych przepisy o ekranach na srodku pola.

    Mam dla Ciebie złą wiadomość - starzejesz się :-)

    Oczywiście że lepiej by nie było bezsensownych ekranów na środku pola, i
    zgadzam się (jak chyba każdy) że ktoś powinien za to odpowiadać materialnie.
    Ale patrząc obiektywnie to jest to mały drobiazg wobec tego że pierwszy raz
    w historii zbudowano tyle kilometrów autostrad w tak krótkim czasie.
    Powtarzam nie jest idealnie - ale nigdy nie było lepiej. Niestety to jest
    objaw starości - skupianie się na drobnym mankamencie, a pomijanie całości.

    Proszę o to ciekawy przykład - słynne opóźnione lotnisko w Niemczech. Termin
    przekroczony o kilka lat, budżet o ponad 2 miliardy EUR:

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,13155755,Komprom
    itacja_w_Niemczech__Lotnisko_w_Berlinie_znow.html

    Czy myślisz że Niemcy z tego powodu narzekają? Nie! Dla nich to jest coś
    normalnego że jak się coś robi to raz na jakiś czas coś nie wyjdzie. W
    Polsce każde opóźnienie jest ogłaszane przez dziennikarzy czyhających tylko
    aby napisać że coś się nie udało.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 86. Data: 2013-09-09 14:35:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-09 14:05, Ergie pisze:

    > Mam dla Ciebie złą wiadomość - starzejesz się :-)

    Kazdy sie zestarzeje, o ile zdazy. :-)

> [...]
    > krótkim czasie. Powtarzam nie jest idealnie - ale nigdy nie było lepiej.
    > Niestety to jest objaw starości - skupianie się na drobnym mankamencie,

    To ile zaplacisz za przejechanie kilometra ta super autostrada w Polsce,
    a ile we wspomnianych Niemczech co to jakies lotnisko cos tam? Kto
    powinien miec powody do narzekania? Oni bo lotnisko, czy my bo nas
    ciagle kroja? Wielka mi laska zrobic autostrady jak w paliwie pobiera
    sie 60% podatku.

> [...]
    > normalnego że jak się coś robi to raz na jakiś czas coś nie wyjdzie. W
    > Polsce każde opóźnienie jest ogłaszane przez dziennikarzy czyhających

    Ja nie mowie o opoznieniach Ergie. Rzad nie ma wlasnych pieniedzy tylko
    ma nasze. To ja i Ty zaplacilismy za te ekrany, a ktos na tym sie
    dorobil tylko dlatego, ze ktos inny wymyslil takie prawo. I kto wie czy
    nie celowo. Rozumiesz? Mi kaza kupic kase bo okradne panstwo, a panstwo
    okrada mnie co dzien. Nie obchodza mnie opoznienia, bo to normalna
    rzecz. Chodzi o ekrany, jakas korwete za nie pamietam juz ile milionow.
    I tak na zakonczenie, bo nie ma co ciagnac tego watku. Nie jestem stary
    i nie skupiam sie na tym co zle. Nie zajmuje sie tym na codzien, bo nie
    mam ani czasu, ani ochoty. Wywalilem nawet radio z samochodu sluzbowego
    bo od reklam w misyjnym radiu puchla mi glowa, a wiadomosci to juz nie
    da sie sluchac z Rostowskim na czele. Lada dzien wywale z domu
    telewizor, bo w jednym z misyjnych programow tylko kabarety i kabarety,
    w drugim niedlugo pewnie sie zacznie przebojowa noc.
    I to nie chodzi o skupianie sie na tym co zle, tylko o zauwazanie. Kazdy
    ma prawo widziec to co dobre i to co zle, czyms chocby w tych wyborach
    trzeba sie kierowac.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2013-09-09 14:44:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 września 2013 14:05:42 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Ale patrząc obiektywnie to jest to mały drobiazg wobec tego że pierwszy raz
    > w historii zbudowano tyle kilometrów autostrad w tak krótkim czasie.

    Nie wiem ile km autostrad w ostatnim czasie zbuowano ale mam jedną obserwqcję:
    ostatnimi czasy troche po Polsce jeżdże i jest masakra z tymi drogami.
    Niżej piszesz o Niemczech- byłem w ciągu oststniego pół roku tam chyba 3 razy(od
    okolic Szczecina) Różnica kolosalna. I nie tyle chodzi mi o jakość dróg co o sens
    wszelkich ograniczeń. U nas jedzeisz droga szeroka pusta a nawigacja krzyczy: zwolnij
    bo ograniczenie predkości itp. Zwalniasz , dalej znowu droga w miarę ok, przyciskasz
    troche i znowu Hołowczyc z nawigacji kaze zwolnic bo albo fotoraqdar albo inne
    bezsensowne czasami ograniczenie. Po prostu po naszym pięknym kraju nie można płynnie
    przejechac z jednego końca w drugi.

  • 88. Data: 2013-09-09 14:46:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 września 2013 12:15:51 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Ale gdybym mial pytania to mniej wiecej chba wiem zjakiej branzy moge do >Ciebie
    sie
    Pytac możesz ale tak czuje że nie mój target jesteś;)))

  • 89. Data: 2013-09-09 14:49:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-09 14:46, Kris pisze:
    > Pytac możesz ale tak czuje że nie mój target jesteś;)))

    Nie dosc, ze szczypiot to jeszcze materialista. :-)

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2013-09-09 14:54:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 września 2013 13:15:21 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > A co do obowiązku skoro już mnie wywołałeś do tablicy to tak uważam że kasy
    > powinny być obowiązkowe, bo niestety bez tego wielu przedsiębiorców unika
    > podatków.

    Podatek poglowny rozwiazalby ten problem. Nie potrzebne bylyby kasy,
    przynajmniej wsrod drobnych przedsiebiorcow (a to przeciez oni nakrecaja
    wiekszosc PKB w Polsce). Wyobraz sobie ze nie ma urzedu skarbowego w takiej
    formie jak obecnie, nikt Cie nie kontroluje, nie musisz skladac zadnych
    deklaracji, likwidujemy tysiace niepotrzebnych urzednikow. Raj normalnie,
    a przy tym panstwo ma wieksze wplywy z tego podatku niz obecnie z dochodowego:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.