  • 61. Data: 2010-06-20 20:39:20
    Temat: Re: Solary i opłacalność. Obliczenie.
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > dawno, dawno temu za górami za lasami...

    Ale o co cho?? Moj dziadek to jeszcze pamieta! :-)
    Zreszta nie tylko usa - w niemczech po wojnie Erchardt wprowadzil w DE wolny
    rynek, dlatego choc przegrali wojne szybko przegonili uk. I nie bylo to
    zasluga planu Marschalla.

    > czyli tak jak piszę, oni jeszcze przenoszą swoje zwyczaje tutaj ale
    > kolejne pokolenia będą sie coraz bardziej zmiękczać.

    Mysle ze UE upadnie niedlugo, razem ze wspolna walutą. Ten pomysl to jakis
    sen wariata.

  • 62. Data: 2010-06-20 20:45:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zreszta nie tylko usa - w niemczech po wojnie Erchardt wprowadzil w DE
    > wolny rynek, dlatego choc przegrali wojne szybko przegonili uk. I nie bylo

    Mylisz się. Niemcy do dzisiaj konsumują dobra zrabowane w czasie wojny w
    okupowanych krajach.

    > Mysle ze UE upadnie niedlugo, razem ze wspolna walutą. Ten pomysl to jakis
    > sen wariata.

    Bardzo bym chciał aby UE upadła ale obawiam się że upadek będzie dla Polski
    i jej mieszkańców bardzo bolesny.
    Błędem by było jednak na powrót wprowadzanie granic gdyż to się akurat
    sprawdziło i złuzy nam wszystkim.

    Marek

  • 63. Data: 2010-06-20 20:47:58
    Od: M <M...@o...pl>

    Quent pisze:
> [...]
    [...]
    [...]
    > Populizm to jest to co mowia socjalisci.

    Z taką definicją trudno mi dyskutować.
    No właśnie idee Mikkego bardzo przypominają mi założenia socjalizmu. W
    teorii wszystko jest cacy, gdy przyjrzysz się szczegółom jest dużo
    gorzej. Piszesz o braku kosztów pośrednich. Socjalizm też likwidował
    koszty pośrednie - nie był np. potrzebny marketing, reklama etc. bo dóbr
    produkowało się dokładnie tyle ile trzeba. I dzięki temu wszystko było
    tańsze. Czyż to nie wspaniałe? Zupełnie jak u Mikkego.

    > Jesli to jest populizm to ty jestes urodzonym niewolnikiem.

    Nie przeczytałeś tego, co napisałem. Idee na pierwszy rzut oka wydają
    się świetne. Każdy chce mieć więcej kasy i o WSZYSTKIM sam decydować
    (bez względu na otoczenie). To właśnie nazywam populizmem, bo idee
    Mikkego wcale nie oznaczają większej swobody.

    EOT bo to NTG. A ja nie lubię polityków, a w szczególności demagogów,
    więc i tak o dwa posty za dużo.

    EOT

    M.

  • 64. Data: 2010-06-20 20:49:47
    Temat: Re: Solary i opłacalno?ć. Obliczenie.
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Zemsta paragona?

    > Po co oczyszczalnię?

    Na ścieki z gospodarstwa chyba jest potrzebna? Tak słyszałem, że wylewanie
    na pole jest nie do końca legalne, ale ja mam kanalizację więc nie
    interesowało mnie to zbytnio. Rachunki za wodę o ile nie podlewamy ogrodu są
    niewielkie.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 65. Data: 2010-06-20 21:03:28
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Mylisz się. Niemcy do dzisiaj konsumują dobra zrabowane w czasie wojny w
    > okupowanych krajach.

    Chodzi o rozwoj ktory po wojnie byl u nich b.duzy (z samego bogactwa rozwoj
    sie nie bierze a z WR) a dzis maja ujemny albo 1% - bez znaczenia.

    > Bardzo bym chciał aby UE upadła ale obawiam się że upadek będzie dla
    > Polski i jej mieszkańców bardzo bolesny.
    > Błędem by było jednak na powrót wprowadzanie granic gdyż to się akurat
    > sprawdziło i złuzy nam wszystkim.

    Jesli bedzie swobodny przeplyw uslug to granice sa bez znaczenia.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 66. Data: 2010-06-20 21:18:30
    Od: M <M...@o...pl>

    Quent pisze:

    > Chodzi o rozwoj ktory po wojnie byl u nich b.duzy (z samego bogactwa rozwoj
    > sie nie bierze a z WR) a dzis maja ujemny albo 1% - bez znaczenia.

    Wszystko zależy od bazy z jakiej startujesz. Jak masz 1% rynku to łatwo
    o wzrost. Jak masz 50% to trudno dynamiczny wzrost.
    Konkurencja i mechanizmy rynkowe są podstawą rozwoju (zarówno w fazie
    intensywnego wzrostu jak i dojrzałego rynku). Pozostaje kwestia
    wyważenia poziomu regulacji (całkowity brak regulacji zmniejsza
    bezpieczeństwo obrotu - koszt zarządzania ryzykiem, zbyt dużo regulacji
    hamuje rozwój - koszt spełniania wymagań).

    Mogę podać przykład budowlany na jedną i drugą skrajność. :-)

    > Jesli bedzie swobodny przeplyw uslug to granice sa bez znaczenia.

    Granice ZAWSZE oznaczają brak swobody. Z definicji granic.

    M.

  • 67. Data: 2010-06-20 21:18:57
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Panowie... po co to pitupitu o jakichs niewaznych detalach. Chodzi
    > przeciez o Wolny Rynek!!!

    Ja nie mam nic przeciwko wolnemu rynkowi tylko wolalbym, zeby trawki nie
    sprzedawano w sklepiku szkolnym a bomby wodorowej w mysliwskim. W zeszlym
    roku mialem dosyc blednych debilnych oczu dorastajacych dzieci sasiadow i
    zapachu trawki przed blokiem, przez co moim dzieciom zmuszony bylem
    ograniczyc przebywanie na dworzu.

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2010-06-20 21:29:56
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > I w tym wlasnie sęk, że rozumujesz "na czerwono".

    To nie jest czerwono tylko wnioski wlasnego postepowania w stosunku do
    swiata i rodzicow rodzicow, oraz obserwacje wlasnych dzieci. Jezeli komus
    sie zdaje, ze dziecko jest wlasnoscia rodzicow i mozna je sobie ustawiac tak
    jak sie chce, jest po prostu nienormalny albo nie widzial w zyciu dziecka z
    bliska. Kazde dziecko wczesniej czy pozniej to odrebna osobowosc z wlasnymi
    potrzebami i planami. Nie mam pojecia jak mozna tego nie wiedziec i uwazac,
    ze dziecko moze byc w ogole czyjas wlasnoscia. To ewidentnie wczesniej czy
    pozniej w przewazajacej wiekszosci konczy sie wizytami u specjalisty z
    nierzadkimi obiawami nerwic co najmniej.

    > W normalnym kraju gdzie podatki są bardzo małe, mniejsze niż 10% i NIE MA
    > przymusu ubezpieczeń ludzie myślą zupełnie innymi kryteriami.

    I umieraja pod plotem czego przykladem nie doslownie moga byc USA i
    zapowiadana reforma Obamy calego systemu.

    > Dzieci to inwestycja w swoja przyszłość. Chce się je mieć (m.in.
    > oczywiscie) po to aby na starość człowieka utrzymały w razie poptrzeby. I
    > co ważne trzeba je dobrze (sic!) wychować aby były chętne do tego.

    Dobre wychowanie to nie checi do pomocy rodzicom w przyszlosci. Ja
    wewnetrznie czuje wrecz taki obowiazek i nic do tego nie ma czyjas tam
    wlasnosc. Szacunek rodzice zdobywaja przez wlasne postepowanie calym zyciem,
    tego nie zdobywa sie awansem. Cala sztuka to wychowanie a nie marionetka do
    wykorzystania na przyszlosc jako lokata kapitalu.

    > W socu rodzicom moze na wychowaniu nie zalezec bo i tak panstwo sie nami
    > "opiekuje" a przynajmniej w narodzie jest wiara ze panstwo sie czlowiekiem
    > zaopiekuje na starosc lub w chorobie itp.
    > Dlatego spoleczenstwo sie stacza....

    Nie wyobrazam sobie zostawienia wlasnych rodzicow ot tak sobie i nie jest to
    wynikiem jakiejs lokaty a madrosci rodzicow. Tego samego staram sie uczyc
    swoich dzieci nie podbierajac im pieniedzy ze skarbonki dzis i nie zamierzam
    pozniej.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2010-06-20 21:39:49
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Użytkownik "Pawel" <P...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie grzej się chłopie :-)
    >
    > "A tu nie mozna, co za kraj..."
    > No to niech Maniek napisze o jaki kraj mu chodzilo.

    O nasz rzecz jasna. Dzis bylem w stolycy na zakupach. W okolicy Grojca przy
    lasku stoja panienki chetne do pracy. Patrzac na nie wspomnialem swoja corke
    w wieku prawie nastoletnim. Nie mam pojecia co bym zrobil gdyby nie daj Boze
    ona tak pracowala jako lokata kapitalu dla rodzicow. To co piszesz ze tak
    powiem delikatnie jest bledne, bo nie brak wlasnie takich rodzicow chcacych
    zyc z tak poplatnych uslug. Nie wyobrazam sobie dojenia wlasnych dzieci z
    jakiej kolwiek ich pracy, jak zyje nawet przez mysl mi nie przejdzie zebym
    mogl je ustawiac przez pryzmat wlasnych potrzeb. Patrzac na ich rozwoj,
    potrzeby, pasje i zaiteresowania. Nie mam pojecia jak komus zdrowemu na
    umysle w ogole moga takie rzeczy do glowy przychodzic. Wybacz leci mi to po
    prostu niczym innym jak paranoja, oby.

    Pozdro.. TK

  • 70. Data: 2010-06-20 21:45:13
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    ====

    ====

    ====
    ====

    ====

    > Wniosek jest taki, że instalacja solarna opłaca się dla dużych obiektów,
    > rodzin wielodzietnych powyżej 6 osób, żłobków, basenów w ogródku itp. Nie
    > opłaca się dla statystycznych rodzin, w przypadku których jest to zwykła
    > chęć zrobienia wrażenia na sąsiadach.
    >
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    > Prywatna http://www.janwer.com/
    > Nasza siec http://www.fredry.net/

    Zgadzam się z Tobą. Dzisiaj się nie opłaca. Ale to nie znaczy że za dwa lata,
    nawet jak instalacje solarne nie stanieją, nie będzie się opłacało. Polska jest
    nieustająco po jakąś okupacją a Polacy czyimiś niewolnikami. Jak dzisiaj była
    możliwość wyboru żeby może było lepiej. To się okazało ze zwierzątka chodzące za
    oknem zadecydowały czy wybierać między wadą wrodzoną a wadą nabytą. O głowie
    oczywiście piszę.