  • 41. Data: 2011-06-08 09:34:57
    Temat: Re: Spaprałem sprawę - jak uratować dom i dach?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Tych domk w z mojego linku na otodom powsta o ca e osiedle, chyba ze
    > trzydzie ci, obok siebie! To deweloper wymy li . Zwr uwag , ile jest
    > okien ;-)

    No no no ...

    Widać fantazja developerów i szukanie "oszczędności" nie zna
    granic ...

    Gorzej jak później w takich fantazjach mają mieszkać ludzie ...

    Z drugiej strony widać musi być zainteresowanie takimi koszmarkami ,
    jak takie coś budują ...

  • 42. Data: 2011-06-08 10:02:01
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Z drugiej strony widać musi być zainteresowanie takimi koszmarkami ,
    > jak takie coś budują ...

    Niedaleko mnie developer buduje takie coś :

    http://img88.imageshack.us/img88/7475/60img160a63a83
    5a46f35de.jpg

    Dostępne także w formie bliźniaka ...

    Niestety zdjęc nie zamieszcza , zapewne wstydzi się ;)

  • 43. Data: 2011-06-08 10:14:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > tu innych okien, tylko to podwójne dachowe. Uznałem w końcu po wielu
    > rozterkach, że niech już będzie...
    >
    > I co...?
    >
    > Połać dachu skierowana jest na stronę południowo-zachodnią, tak bliżej
    > zachodniej. Skutkuje to tym, że obecnie - czerwiec - w upalne dni
    > muszę robić sobie tak ze czterogodzinną przerwę w pracy. Zaczyna się
    > gdzieś o 13.30-14.00, a kończy tak koło 18-stej. No nie da się
    > wysiedzieć...
    > :-/. Jakieś rolety by się przydały i są nawet w kolejce zakupów, ale
    > kolejka długa i na swoją kolej muszą poczekać :-))).

    Tylko nie marnuj forsy nawet na wewnętrzne... tylko zewnętrzne. wpada
    mniej światła ale jest sporo mniej upału.

    > A okno dachowe w sypialni nad łóżkiem to totalne nieporozumienie.
    > Rama i nawietrznik zimą zawsze jest zimny i bywa, że się tam skrapla
    > woda, a potem... kap, kap... :-))), to prawie jak Paweł i Gaweł :-P

    żle izolowane

  • 44. Data: 2011-06-08 10:29:53
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-06-08 00:23, Michał Gut pisze:
    > zrob pomieszczenie max wysokie. pokochasz to!
    > ja tak zrobilem salon na poddaszu i w max punkcie mam mysle ze ze 4m
    > moze 4,50m

    Też widziałem ostatnio takie rozwiązania-świetnie to rzeczywiście
    wygląda, i mieszka się nie jak na strychu. Ale ciągle funkcjonuje
    "muratorowy" stereotyp: wysokie pomieszczeni=straty ciepła. I zamykają
    się ludzie w mini-puszkach na modłę bloku z wielkiej płyty, by
    zaoszczędzić parę groszy.

    ________MAT_______

  • 45. Data: 2011-06-08 13:05:49
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > żle izolowane

    Zgadza się źle izolowane. Rama może być w miarę ciepła jak na okna połaciowe
    ale to sztuka zaizolować, trudno nawet to opisać.

  • 46. Data: 2011-06-08 13:36:50
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-08 12:14, Marek Dyjor pisze:

    > Tylko nie marnuj forsy nawet na wewnętrzne... tylko zewnętrzne. wpada
    > mniej światła ale jest sporo mniej upału.

    > żle izolowane

    eeee..... tamtego..... jak zaizolowac nawietzrnik?

    michał

  • 47. Data: 2011-06-08 13:38:22
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > stereotyp: wysokie pomieszczeni=straty ciepła. I zamykają się ludzie w
    > mini-puszkach na modłę bloku z wielkiej płyty, by zaoszczędzić parę

    na wlasnym przykladzie wiem ze to byzydura - strat ciepla nie ma wiecej a
    nawet jesli to pomijalne wartosci.
    dlaczego? bo powierzchnia przenikania ciepla jest istotna a nie kubatura.
    COnajwyzej wolniej moze sie nagrzewac ale na swoim rowniez przykladzie wiem
    ze nawet wychlodzone mieszkanie nagrzewa sie szybko. odpowiednia ilosc
    grzejnikow zalatwia temat

  • 48. Data: 2011-06-08 13:59:15
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message

    > eeee..... tamtego..... jak zaizolowac nawietzrnik?

    Nawietrznika to bym w oknie połaciowym nie dawał.
    Ostatnio opracowałem technikę obróbki veluxa i wydaje mi się, że nawet rama
    już zimna nie jest. Niestety trwa to ze 3 dni zanim się posklejają warstwy
    piany.

  • 49. Data: 2011-06-08 15:24:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

> [...]
    > Ostatnio opracowałem technikę obróbki veluxa i wydaje mi się, że nawet
    > rama już zimna nie jest. Niestety trwa to ze 3 dni zanim się posklejają

    Ja mimo wszystko uważam, że on jest tam potrzebny i jego zaślepianie
    byłoby dużym błędem. W końcu przestrzeń między krokwiami jest zamknięta
    w miejscu, gdzie jest okno i jak jest nawietrznik, to powietrze ma jak
    się tam dostawać. W okresach, kiedy wiało - zimą - nawietrznik
    zamykałem, jest on zasuwany :-) i nawet lekko chodzi.

    Mimo wszystko jednak pozostanie on zimny jak się go na ślepo nie
    'zaizoluje', a jak zimny, to i para zawarta w powietrzu wewnątrz, się
    może skraplać... niestety.

    pozdr
    Robert G.

  • 50. Data: 2011-06-08 15:26:04
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-08 15:59, kiki pisze:

> [...]
    > Ostatnio opracowałem technikę obróbki veluxa i wydaje mi się, że nawet
    > rama już zimna nie jest. Niestety trwa to ze 3 dni zanim się posklejają

    masz to gdzieś uwiecznione?

    michał