  • 21. Data: 2012-05-24 14:40:20
    Temat: Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:jpke7i$n5n$1@bgp1.inds.pl...
    > Znaczy na grupie nikt nie ma szczeliny wentylacyjnej w sytuacji gdy nie ma
    > deskowania? Bo mi się wydawało, że jednak pisano "lepiej dać"

    Mam membranę wysokoparoprzepuszczalną (bez deskowania) i szczeliny nie
    robiłem tylko docisnąłem wełnę do membrany. Membrana zapewnia wentylację
    wełny.

    Jak będzie w rzeczywistości za kilkanaście lat - zobaczymy. Nie ma jednak
    żadnych podstaw sądzić, że producenci membran są oszustami i nie stosować
    się do ich zaleceń. To tak jakby stawiać ścianę i obawiać się, że za
    kilkanaście lat materiał się rozleci pod wpływem temperatury, wilgoci itd.

  • 22. Data: 2012-05-24 15:53:33
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 24 May 2012 09:33:16 +0200, kiki napisał(a):

    <ciach>

    W kontekście wełnowania i wszelakiej maści problemów (ideologicznych i
    wykonawczych) z tym związanych mam sugestię dla wszystkich przed tym
    etapem budowania - przemyślcie ocieplajcie nakrokwiowe. Materiał droższy
    (płyty z pianki), ale robota dużo szybsza i o wiele skuteczniejsza.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    "Dziewczynki zaczynają mówić i stawać na nogach wcześniej od chłopców,
    ponieważ chwasty rosną szybciej od dobrych upraw" - Marcin Luter

  • 23. Data: 2012-05-24 16:13:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
> [...]
    > etapem budowania - przemyślcie ocieplajcie nakrokwiowe. Materiał droższy
    > (płyty z pianki), ale robota dużo szybsza i o wiele skuteczniejsza.

    Roznica w cenie nie uzasadnia stosowania takiego materialu.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2012-05-24 16:18:13
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 24 May 2012 16:13:19 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Roznica w cenie nie uzasadnia stosowania takiego materialu.

    Jeśli chodzi o sam materiał to zgoda. Ale biorąc pod uwagę
    czasochłonność i jakość ocieplenia - wełna zostaje z tyłu.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Czasami wydaje mi się, że najlepszym dowodem na istnienie gdzieś we
    Wszechświecie istot inteligentnych jest to, że żadne nie próbowały
    nawiązać z nami kontaktu

  • 25. Data: 2012-05-24 16:31:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Jeśli chodzi o sam materiał to zgoda. Ale biorąc pod uwagę
    > czasochłonność i jakość ocieplenia - wełna zostaje z tyłu.

    Powiem Ci tak - plyta odpowiadajaca grubosci 30cm dobrej welny powiedzmy
    lambda 0,035 bedzie kosztowala majatek. Porownania na stronach producentow
    dotycza welen o oporze 0,045, wiec nie bedzie to tak, ze plyta grubosci 12cm
    da tyle co welna 25cm. Owszem da, ale nikt swiadomy takiej welny w dach nie
    daje. Na maly daszek to mozna sobie myslec, ale do dachow o powierzchni
    300 - 400m^2 to wg. mnie wyrzucone w bloto pieniadze.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2012-05-24 16:56:42
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 24 May 2012 16:31:13 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Powiem Ci tak - plyta odpowiadajaca grubosci 30cm dobrej welny powiedzmy
    > lambda 0,035 bedzie kosztowala majatek.

    Czyli nie wiesz ile :-> ZTCW ok. 85 zł/m2 płyty grubości 16 cm.
    Ja dla równowagi nie wiem ile liczą ekipy za wełnowanie - ktoś
    zorientowany powie?

    > Porownania na stronach producentow
    > dotycza welen o oporze 0,045, wiec nie bedzie to tak, ze plyta grubosci 12cm
    > da tyle co welna 25cm.

    Porównanie można zrobić sobie samemu - płyta pianki 16 cm to odpowiednik
    25 cm wełny o lambdzie 0,035.

    > Na maly daszek to mozna sobie myslec, ale do dachow o powierzchni
    > 300 - 400m^2 to wg. mnie wyrzucone w bloto pieniadze.

    Nie widzę związku z powierzchnią dachu.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Żonaty facet powinien zapominać o swoich błędach. Nie ma sensu, żeby
    dwie osoby pamiętały o tym samym

  • 27. Data: 2012-05-24 19:03:03
    Od: <news>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał:
    > Ciekawy jestem czy mebrama po kilku latach gdy dostanie się do
    > niej brud, promieniowanie UV będzie ciągle miała takie same
    > parametry , bo jak je straci a nie będzie żadnej wentylacji to zawilgoci
    > wełnę i wtedy nie będzie izolacji ;)

    Parametry z czasem się pogorszą, ale jakie ma to znaczenie?
    Niby skąd w tej wełnie miała by się wziąć woda? Przecież od spodu powinna
    być folia nie puszczająca pary od spodu, więc skąd od góry do tej wełny
    miała by się dostać woda?

  • 28. Data: 2012-05-24 19:21:08
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Nie widzę związku z powierzchnią dachu.

    Ja kilka lat temu chciałem się rzucić na taką płytę z pianki, bo sobie
    wymyśliłem, że krokwie pozostawię na wierzchu. Już miałem prawie zamawiać
    materiał na cały dach, ale wyprosiłem kilka kawałków jako próbki do badań.
    Zapewniano mnie, że pianka ta jest produktem samogasnącym i rzeczywiście
    była dopóki była ułożona całkiem płasko, ale kiedy została umieszczona pod
    pewnym kątem, wtedy tworzył się "cug" i płomiń zainicjowany u dołu płyty w
    kilka sekund strawiał całą płytę.
    Wolę jednak wełnę, która jest całkowicie niepalna, a ponadto podczas pożaru
    nie wydziela szkodliwych substancji i nie kapie płonącymi kroplami,
    roznoszącymi ogień po całym domu tak jak np. styropian. Pianka, któa badałem
    co prawda nie topiła się nie kapała jak styropian, ale spalała się i
    wydzielała sadzę lub coś podobnego.

  • 29. Data: 2012-05-24 19:26:05
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 24 May 2012 19:03:03 +0200, news napisał(a):

    > Niby skąd w tej wełnie miała by się wziąć woda? Przecież od spodu powinna
    > być folia nie puszczająca pary od spodu

    Po raz kolejny napiszę, że zdecydowanie lepszą nazwą dla paroizolacji
    jest opóźniacz pary (lepiej oddaje charakter tej warstwy).

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Śniadanie na kacu jest jak przeszczep, może się nie przyjąć

  • 30. Data: 2012-05-24 20:26:29
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Roznica w cenie nie uzasadnia stosowania takiego materialu.

    Jak policzyć robociznę i miesiące stracone na kręcenie profili, wypychanie
    wełną i nerwy przy tym, to nie wiem.
    Ryzyko palności jest akceptowalne. Z zewnątrz jest cienka blaszka stalowa.
    Dom staje się częściowo ekwipotencjalny i nie jest wrażliwy na wyładowania
    tak jak dach drewniany.
    Elektryka prowadzona po krokwiach jest też niebezpieczna.

    Sam nie wiem ale chyba bym teraz rozważał krycie czymś takim.