  • 41. Data: 2012-05-25 10:58:21
    Temat: Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    news:lkibydrs89hd.19ky0uabmbk5p.dlg@40tude.net...

    > Jak masz normalną więźbę (czyli z suchego drewna, a nie prosto spod
    > traka), to możesz przywalić choćby drewniane listwy i do nich płyty gk.
    > I nic nie popęka.

    Ale to pudlo rezonansowe warto czyms wypelnic. Skoro gips i welna to taie
    ocieplenie traci sens z uwagi na szybkosc wykonania chociazby.

    > Łatwiej niż wełną. A zrobić można - tak samo jak wełnowanie - samemu.

    Welna jest elastyczna i gdzies sie ugnie, gdzies wyprostuje. Tu ew.
    pekniecia beda po prostu trwale.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2012-05-25 14:22:56
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2012-05-25 09:48, Adam pisze:
> [...]
    ts/downloads/installation_guidelines/DPTyvek_ogolnez
    asady2.pdf

    > Masz w/w odpowiedz od producenta membrany ze szczelina NIE JEST POTRZEBNA! Wiec sie
    tego trzymaj :) A zaden spec z wszystkich grupowiczow ktorzy tutaj niejako defaultowo
    "jada" po wykonawcach nie spytal jaka masz gruba krokwie ? Ja mam krokwie 18cm, welne
    miedzy krokwiami 15cm, membrane identyczna (tyvek pro) i nie widze najmniejszego
    sensu zeby sznurowac cos NAD welna - przeciez ona pod wplywem grawitacji sama opadnie
    (a z 15cm pewnie zrobi sie 13 po paru latach), a nie wypchnie sie w gore, a dodatkowo
    i tak jest 3cm "luzu" bo krokwia jest o tyle grubsza.
    > pozdr.

    Też mam 18 cm krokwi, ale 15cm wełnę już kupiłem. 18cm niby jest w
    sprzedaży ale nie wiadomo na kiedy i nie wiadomo za ile transport (tylko
    30 rolek, to 1,5 palety. A fachowcom kazałem sznurować, żeby nie
    rozwalała się ta wełna jak wiatr zawieje. I róg murłata-skos porządnie
    upychać. Zdjęli to co położyli i mają od poniedziałku działać - tylko
    mnie już nie będzie na budowie :(

  • 43. Data: 2012-05-25 14:33:28
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2012-05-23 15:32, hk pisze:
    > Mam ekipę polecaną na regionalnej grupie muratora. Podobno robią dobrze
    > (drogo na pewno - bo już mi ceny podali) ale dziś weszli na budowę i:

    ,,,,

    Nowe pytanie:

    Czy sufit podwieszany ZAWSZE robi się na ruszcie krzyżowym??? Czy można
    nie stosować krzyżowego?
    Moi mówią że sufit taki ciut ponad 4x3m (mam różne kawałki, np. podłużny
    prawie 5 na niecałe 2) wystarczy na pojedynczych profilach położonych
    wzdłuż. Albo w poprzek - jakoś się nie spytałem do końca - a zdziwiło
    mnie to co mówią bo profil przyścienny dali dookoła (i myślałem że to
    pod ruszt taki "jednowarstwowy" - więc mi klina w ostatniej chwili
    zabili). Wełny na tym suficie (całość pod jętkami) 15+10 ma być...

  • 44. Data: 2012-05-25 15:54:06
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpntj0$hm5$1@bgp1.inds.pl...

    > Też mam 18 cm krokwi, ale 15cm wełnę już kupiłem. 18cm niby jest w
    > sprzedaży ale nie wiadomo na kiedy i nie wiadomo za ile transport (tylko

    Masz kupić wełnę 20cm ! Ma być lekko uciśnięta. Jak ją wsadzisz między
    krokwie to od dołu sznukiem żeby sie dobrze trzymała i żeby dociskała do
    membrany.
    Nie kombinuj z łączemiem 15+5, bo ma być jednorodne.

  • 45. Data: 2012-05-25 15:57:49
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpnu6o$j41$1@bgp1.inds.pl...

    > Nowe pytanie:
    >
    > Czy sufit podwieszany ZAWSZE robi się na ruszcie krzyżowym??? Czy można
    > nie stosować krzyżowego?

    Ty ich wywal z roboty. Co ci mówię? Nie rozumiesz?
    Od poniedziałku cię nie bedzie to ci nasrają w środek, a nie wykonają
    usługę. Na muratorze mogli sobie sami pisac opinie z 10 kont.

  • 46. Data: 2012-05-25 16:01:03
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpntj0$hm5$1@bgp1.inds.pl...

    >. I róg murłata-skos porządnie upychać. Zdjęli to co położyli i mają od
    >poniedziałku działać - tylko mnie już nie będzie na budowie :(

    Niczego ci nie upchają wełną. To trzeba okleić styropianem. Z tym jest
    wielka zabawa. Listwy przyścienne trzeba kleić do ścian żeby nimi później
    nie wiało jak akryl peknie.
    Zostaw te budowę. Czemu sie tak spieszysz? Powaliło cię?
    Słuchaj mnie, bo przez to przechodze od kilku lat i nie mam żadnego powodu
    żeby ci źle życzyć czy wprowadzać w błąd.

  • 47. Data: 2012-05-25 16:08:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Niczego ci nie upchają wełną. To trzeba okleić styropianem. Z tym jest
    > wielka zabawa.

    Racja, murlata to najtrudniejszy element calej zabawy. Ja akurat nie mialem
    mozliwosci wklejenia czego kolwiek, za to docinalem w miare idealne
    odzwierciedlenie tamtego ksztaltu, zeby welna dokladnie przylegala. Jednak
    do tej zabawy potrzebna jest bardzodobra welna, nie jakis shit marketowy.

> [...]
    > Słuchaj mnie, bo przez to przechodze od kilku lat i nie mam żadnego powodu
    > żeby ci źle życzyć czy wprowadzać w błąd.

    Racja, odpusc sobie tych fachowcow, bo zima bedziesz tu zadawal inne
    pytania. Skoro spierniczyli raz to nie widze powodu zeby byli uczciwi drugi
    raz. To sie ma we krwi.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2012-05-25 16:22:56
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 25 May 2012 10:58:21 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Ale to pudlo rezonansowe warto czyms wypelnic. Skoro gips i welna to taie
    > ocieplenie traci sens z uwagi na szybkosc wykonania chociazby.

    Hm... no fakt, trochę szkoda "straconego" miejsca między krokwiami i
    ocieplenie wełną jest sensowne. Ale jako drugą warstwę sensowniejsza niż
    wełna pod krokwiami wydaje mi się jednak ocieplenie na krokwiach :-)
    (tylko stosownie cieńsze).

    > Welna jest elastyczna i gdzies sie ugnie, gdzies wyprostuje. Tu ew.
    > pekniecia beda po prostu trwale.

    Jak wełnę ułoży się niedokładnie, to dziury same się nie wypełnią :-)

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Z wiekiem szansa na miłość dozgonną wzrasta

  • 49. Data: 2012-05-25 16:25:37
    Od: <news>

    Użytkownik "Maniek4" napisał:
    > Kondensacja pary wodnej na spodniej czesci pokrycia. Tam skrapla
    > sie woda i scieka na dol po membranie.

    Ale jak ta skapująca woda ma ma niby wniknąć pod tą membranę?

  • 50. Data: 2012-05-25 16:49:59
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > do tej zabawy potrzebna jest bardzodobra welna, nie jakis shit marketowy.

    To musi być albo sztywna wełna taki klocek elewacyjny albo styropian. Ale
    skłaniam się do styropianu i kleju piankowewgo żeby uszczelnić przewiewy.
    Jak autor postu nie będzie przy tym to już może odkładać kasę na remont.
    Zaraz pierwszej wiosny.

    > Racja, odpusc sobie tych fachowcow, bo zima bedziesz tu zadawal inne
    > pytania. Skoro spierniczyli raz to nie widze powodu zeby byli uczciwi
    > drugi raz. To sie ma we krwi.

    Po pierwsze trzeba zrobic plan pracy. Czyli spisac co robimy najpierw.
    najpierw ocieplamy szczyty ścianek działowych, sprawdzamy szczyty lukarn i
    ścian szczytowych. Kleimy styropian, obciągamy siatką.
    Dalej wytyczamy połacie i sufity i dopiero można robić dalej ale bez analizy
    co i jak nie zaczynamy pracy.
    Ja obstawiam, że każdą wełną da sie ocieplic tylko trzeba chcieć.