  • 51. Data: 2012-05-25 21:16:36
    Temat: Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-05-2012 o 10:44:41 ŁC <a...@r...to> napisał(a):

    > Yhm...
    Wątpisz? dla mnie argumentem jest niepalność ocieplenia, zawsze to trochę
    łatwiej ugasić.

    > Kosmiczna? Np. styrodur też tyle kosztuje.
    A kto ociepla dach styrodurem? Wełna kosztuje 150-200zł/m3, widzisz
    różnicę?

    > Owszem, ale niestety dużo wolniej.
    Budowa domu to nie wyścigi, im szybciej robisz tym więcej błędów
    popełniasz.

    > Pytanie po co :-)
    A po to że na skosach mam 25cm wełny a na płaskim 40cm i nie kosztowało
    to majątku.

    > A w niedużym dachu się nie liczy?
    Liczą się łączne koszty, w małym daszku łatwiej 'przełknąć' 500zł/m3

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 52. Data: 2012-05-25 23:27:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Hm... no fakt, trochę szkoda "straconego" miejsca między krokwiami i
    > ocieplenie wełną jest sensowne. Ale jako drugą warstwę sensowniejsza niż
    > wełna pod krokwiami wydaje mi się jednak ocieplenie na krokwiach :-)
    > (tylko stosownie cieńsze).

    Pomysl godny rozwazenia.

    > Jak wełnę ułoży się niedokładnie, to dziury same się nie wypełnią :-)

    No oczywiscie, ze tak. Zakladajmy jednak pewna prawidlowosc w obu
    przypadkach. Inna sprawa, ze jak widac i po tym watku, ulozenie welny nie
    jest wcale sprawa prosta. Dla naszych prymitywnych budowlancow to jak widac
    technologia kosmiczna. Osobiscie kazdemu doradzam ulozenie pierwszej warstwy
    samemu, lacznie z ociepleniem murlaty. To determinanta, ze sie tak wyraze.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2012-05-25 23:44:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > To musi być albo sztywna wełna taki klocek elewacyjny albo styropian.

    U mnie idealny byl Toprock. Sztywna i elastyczna, tj. nie gubi ksztaltu i da
    sie scisnac zeby wsunac w ciasne zakamarki. Tak tez jest u mnie. Nie ma
    miejsca na styropian. Klejenie z kawalkow grubosci 4-5cm nie bardzo mi sie
    usmiechalo.

    >Ale skłaniam się do styropianu i kleju piankowewgo żeby uszczelnić
    >przewiewy.

    Ja zawijalem membrane pod styropian przy krawedzi sciany. Calosc sklejalem
    piana ze sciana zewnetrzna starajac sie uzyskac plaska powierzchnie. Gore do
    membrany wypelnialem welna docieta rowno z tworzaca skos polac dachu.
    Wszystko w miare idealnie dociete i upchane, ale bez przesady upchane. W
    najwieksze zimowe wiatry nie czuc zadnego przewiewu przy murlacie. Druga
    warstwa welny uszczelnia wszystko.

    > Po pierwsze trzeba zrobic plan pracy. Czyli spisac co robimy najpierw.
    > najpierw ocieplamy szczyty ścianek działowych, sprawdzamy szczyty lukarn i
    > ścian szczytowych. Kleimy styropian, obciągamy siatką.
    > Dalej wytyczamy połacie i sufity i dopiero można robić dalej ale bez
    > analizy co i jak nie zaczynamy pracy.
    > Ja obstawiam, że każdą wełną da sie ocieplic tylko trzeba chcieć.

    Ja niestety obstawiam, ze nie kazda.
    Rok temu fachowcy ocieplali mi dach we wspomnianym domu letniskowym.
    To dom na wsi, calkowicie uzytkowy i pelnowymiarowy dom wiejski. Ktoregos
    wieczora pojechalem sprawdzic, jak tam panie ocieplenie. Jako, ze mam za
    soba ocieplanie wlasnego dachu, jak na razie tej najwazniejszej warstwy
    pierwszej, uznalem, ze co kolwiek sie nauczylem. Pojechalem i co? O q..wa
    mac, to ja im jutro rano pokaze jak to sie robi. Tak tez zrobilem. Welne
    wybralem bez wodotryskow Isower Unimata, bo nikt tam mieszkac na stale nie
    bedzie, ale te 25cm od slonca dobrze jak by bylo. Poprosilem panow na gore
    udzielic instruktarzu. Nowa rolka, odmierzylem miedzy krokwiami z zapasem,
    jak to zwykle. Ucialem, biore to w reke i co? To gowno zachowuje sie jak
    koc. Zero sztywnosci. W zaden sposob nie da sie tego wsadzic miedzy krokwie
    zeby na leb nie lecialo. Uciety kawalek z naddatkiem 2-3cm okazuje sie za
    maly, bo nie starcza miedzy krokwiami. U siebie robilem Toprockiem i to co
    zobaczylem to byla przepasc. Tego nie da sie szczelnie ocieplic taka welna.
    Nigdy w zyciu przegroda nie osiagnie deklarowanych przez producenta
    parametrow 0,039. Odradzam stanowczo oszczedzanie na welnie, najwazniejszym
    elementem ocieplenia domu.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2012-05-25 23:45:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Ale jak ta skapująca woda ma ma niby wniknąć pod tą membranę?

    Pod moze nie, ale z czasem gdyby ew. membrana w jakis sposob sie
    zdegradowala, a byly tu takie sygnaly instalatorow przy okazji montowania
    solarow, to wowczas woda moze wsiakac w welne.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2012-05-26 12:08:49
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > miejsca na styropian. Klejenie z kawalkow grubosci 4-5cm nie bardzo mi sie

    No tak, to się zachowuje jak gąbka. Jest to rozwiązanie ale jak sam wiesz
    bardzo precyzyjne. Nie można sobie dociąć na oko tylko trzeba przemyśleć.
    Jak już struga powietrza wpadnie pod płyty KG, między wełnę to po zabawie.
    Można rozbierać skosy i robić od nowa.
    Ale na szczęście to szybko wychodzi przy pierwszym większym przymrozku.
    Łapiesz ręką i już wiesz :-)

  • 56. Data: 2012-05-26 12:15:21
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Pod moze nie, ale z czasem gdyby ew. membrana w jakis sposob sie
    > zdegradowala, a byly tu takie sygnaly instalatorow przy okazji montowania
    > solarow, to wowczas woda moze wsiakac w welne.

    Tylko nikt nie wie jaka to była membrana i czy na pewno :-) Czy przypadkiem
    sami jej nie zniszczyli instalując solary :-)
    Może sie podarła po prostu w związku z przybijaniem jej albo miała dziury po
    petach.

  • 57. Data: 2012-05-26 12:26:46
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > warstwy samemu, lacznie z ociepleniem murlaty. To determinanta, ze sie tak

    A mnie się na dokładkę wydaje, że ocieplić można dowolną wełną z marketu z
    lambdą 0.05 zamiast 0.037 :-)
    W przypadku naszych wykonawców wełna co by miała lambdę zero nie pomoże :-)

  • 58. Data: 2012-05-26 12:31:16
    Od: <news>

    > Pod moze nie, ale z czasem gdyby ew. membrana w jakis sposob
    > sie zdegradowala, a byly tu takie sygnaly instalatorow przy okazji
    > montowania solarow, to wowczas woda moze wsiakac w welne.

    Przed wlewaniem się wody przez dziury, czyli uszkodzoną membranę, to żadne
    szczeliny wentylacyjne cię nie uratują.
    Ale jeśli ta woda będzie przenikać przez membranę to skoro to jest paro
    przepuszczalna to ona więcej pary wypuszcza niż wpuszcza, więc nie ma mowy o
    zawilgacaniu wełny.

  • 59. Data: 2012-05-26 12:36:25
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <news> wrote in message news:4fc0b05b$1$1296$65785112@news.neostrada.pl...

    > Przed wlewaniem się wody przez dziury, czyli uszkodzoną membranę, to żadne
    > szczeliny wentylacyjne cię nie uratują.

    Wiesz co jest najgorsze ? Zmuszenie ekipy żeby nie palili fajek jak pracują
    z membraną.
    To jest dla nich straszna obraza.
    Ostatnio jednemu gościowi pilnowałem budowy w okolicy i były takie awantury,
    że bałem się czy mi samochodu nie porysują jak odejdę za budynek.

    Oni to traktują jak ujme na honorze jak sie mówi bydlakowi żeby nie palił
    będąc na dachu. jak chce palić to niech zejdzie. Inwestor mi mówił, że
    złośliwie strząsali popiół. Była awantura nieziemska, bo wcześniej sie
    umówiłem o niepalenie i od śroka zobaczyłem dziurę i kazałem wymienić cały
    pas na ich koszt.
    Wszyscy bydlaki. I robotnicy i ich szef, który zamiast pilnować to się
    stawiał, że zawsze pala i nic sie nie dzieje.

    No ciekawe kiedy te autostrady zamkną, te co tak teraz oddają przed euro :-)
    Przecież to nie może być dobrze zrobione w takim pośpiechu :-)

  • 60. Data: 2012-05-26 19:14:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No tak, to się zachowuje jak gąbka. Jest to rozwiązanie ale jak sam wiesz
    > bardzo precyzyjne. Nie można sobie dociąć na oko tylko trzeba przemyśleć.

    Ocieplenie murlaty jest bagatelizowane przez wykonawcow, a to najwazniejszy
    element ocieplenia.
    Na roznych zdjeciach przykladowych ocieplaczy za murlata zwykle widac scinki
    tego co zostalo wrzucone jakby lopata. Chlopaki odcinaja cos tam co im
    zostaje, a pozniej fju za murlate jak leci. No niestety dzialac to nie
    bedzie.

> [...]
    > Można rozbierać skosy i robić od nowa.
    > Ale na szczęście to szybko wychodzi przy pierwszym większym przymrozku.

    Dokladnie tak jest. Przy pierwszym wiaterku zimowym rozbieralem pierwsze dwa
    pola przy murlacie bo czuc bylo strugi. Nauka nie poszla w las i teraz nic
    nie czuc.

    Pozdro.. TK