  • 61. Data: 2012-05-26 19:16:31
    Temat: Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:jpqafp$a0t$1@inews.gazeta.pl...

    > Tylko nikt nie wie jaka to była membrana i czy na pewno :-) Czy
    > przypadkiem sami jej nie zniszczyli instalując solary :-)
    > Może sie podarła po prostu w związku z przybijaniem jej albo miała dziury
    > po petach.

    Slyszalem kilka razy o podobnych przypadkach. Membrana zachowywala sie jak
    folia pozostawiona na sloncu na pare miesiecy. Takie tez tutaj byly opisy
    jakis czas temu. To nie uszkodzenia mechaniczne tylko efekt jakby starzenia
    sie. Ja nie widzialem, ale u siebie mam deski i pape.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2012-05-26 19:20:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Przed wlewaniem się wody przez dziury, czyli uszkodzoną membranę, to żadne
    > szczeliny wentylacyjne cię nie uratują.
    > Ale jeśli ta woda będzie przenikać przez membranę to skoro to jest paro
    > przepuszczalna to ona więcej pary wypuszcza niż wpuszcza, więc nie ma mowy
    > o zawilgacaniu wełny.

    Jezeli membrana nie stracic wlasciwosci to OK, ale podobno bywa roznie.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2012-05-26 19:28:35
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > jakis czas temu. To nie uszkodzenia mechaniczne tylko efekt jakby
    > starzenia sie. Ja nie widzialem, ale u siebie mam deski i pape.

    wszystko zależy od jakości membrany, ja mam Tyvek Solid, która leży na
    deskowaniu ( deski są kładzione z odstępami, żeby był przewiew), miałem w
    planach papę, ale jak ją fachowcy położyli i w słoneczny dzień od środka
    zobaczyłem gwiaździste niebo, to zamieniłem na membranę... brzeg tej
    membrany wystaje mi w rynnie spod obróbki blacharskiej, jest od trzech lat
    targany przez wiatr, obmywany przez deszcz i palony przez słońce... i
    działa, to znaczy jeszcze istnieje w całym kawałku... zaglądałem niedawno
    pod dachówki, przy kominie jedna była potłuczona przez przyciężkiego
    kominiarza, woda musiała tam się dostawać pod spód, nie widać oznak zużycia
    membrany, jedynie brudne zacieki po wodzie, z ciekawości odkręciłem obróbkę
    poniżej, gdzie membrana jest zawinięta do góry, odchyliłem, wełna sucha...

    pozdrawiam
    s_13

  • 64. Data: 2012-05-26 21:04:13
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Dokladnie tak jest. Przy pierwszym wiaterku zimowym rozbieralem pierwsze
    > dwa pola przy murlacie bo czuc bylo strugi. Nauka nie poszla w las i teraz
    > nic nie czuc.

    Ty jako jeden z niewielu odrabiasz lekcje :-)
    Ja musiałem też pierwszą napraę Veluxa rozebrać dwa razy! :-) Za pierwszym
    razem sam źle zrobiłem. Teraz sklejam ze sobą krokwie, styropian i płyty
    przy pomocy kleju piankowego.
    Każdy zakamarek, choćby nieistotny, wypełniam.

  • 65. Data: 2012-05-26 21:06:34
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > jakis czas temu. To nie uszkodzenia mechaniczne tylko efekt jakby
    > starzenia sie. Ja nie widzialem, ale u siebie mam deski i pape.

    Moja papa też jest źle położona :-( Nieszczelnie, czasami jest podarta. By
    ich cholera wzięła wszystkich.
    Trzeba stać i im patrzeć na ręce i to dosłownie.

  • 66. Data: 2012-05-26 22:00:07
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 26 May 2012 21:06:34 +0200, kiki napisał(a):

    > Moja papa też jest źle położona :-( Nieszczelnie, czasami jest podarta. By
    > ich cholera wzięła wszystkich.
    > Trzeba stać i im patrzeć na ręce i to dosłownie.

    To już lepiej samemu robić. Taniej, pretensje tylko do siebie i
    satysfakcja jest :-)

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Nikt jeszcze nie wygrał z alkoholem. Jedynie Polacy zremisowali

  • 67. Data: 2012-05-26 22:22:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://www.icopal.pl/index.php?page=wady

  • 68. Data: 2012-05-26 22:34:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.05.2012 22:22, Kris pisze:

    > http://www.icopal.pl/index.php?page=wady

    O, to muszę sąsiadowi zwrócić na to uwagę, żeby szybko sobie poprawił
    dachówki, bo się nieco wzruszyły w trakcie jakichś ruchów więźby.

  • 69. Data: 2012-05-26 22:57:27
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > http://www.icopal.pl/index.php?page=wady

    O SHIT !
    Ale jazda. Kurcze, świeci pomiędzy zamkami, ale jazda.

  • 70. Data: 2012-05-26 22:59:49
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > O, to muszę sąsiadowi zwrócić na to uwagę, żeby szybko sobie poprawił
    > dachówki, bo się nieco wzruszyły w trakcie jakichś ruchów więźby.

    Ale to znaczy, że trzeba i tak bić deski wzmacniające. Same łaty i kontrłaty
    nie wystarczają co by w sumie mogło się stać, szczególnie że dają już byle
    cieńsze :-)
    To teraz po boomie budowlanym będzie wysyp usterek.
    Ile lat gwarancji ma dach ustawowo?