  • 11. Data: 2010-07-20 14:04:16
    Temat: Re: TV 26
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Misiek pisze:

    > sa kanaly nadajace fullHD (1920x180), ale... nie ma ich w Polsce :-)
    > sa bodajrze 2 czy 3 kanaly TV amerykanskiej i pare japonskich, co nie
    > znaczy ze ich nie bedzie :-) a TV nie kupuje sie na 2-3lat...

    Tyle że za dwa czy trzy lata do wyboru będą znacznie bardziej
    zaawansowane modele, na tą chwilę >telewizor< FHD jest na wyrost.

    Jak już będzie to upragnione FHD na każdym transponderze z normalnym
    bitrate (tzn. nie taka kastracja jak teraz, porównaj sobie polskie HD i
    niemieckie HD...), wtedy sobie chłopak dobierze jakiegoś LEDa za
    normalne pieniądze albo kolejną generację plazmy.
    Tudzież AMOLEDa, o ile się pojawią.
    Teraz nie ma sensu pakować się w wydatki, o ile telewizor służy do
    oglądania a nie pokazywania znajomym znaczy.
    ;)

    Pytanie do założyciela wątku, kablówkę masz cyfrową czy analog?
    Bo analog na LCD biednie wygląda, wszelkie syfy transmisji wychodzą -
    lepiej brać plazmę.

    > Bla bla bla... Marketing? NIekoniecznie :-)

    Może nie całkiem koniecznie, ale najczęściej...
    ;)

    > Inna sprawa jest podlaczenie kompa do TV - jesli masz karte grafe
    > "obslugujaca" rozdzielczosc fullHD (ja mam)

    A są jeszcze takie co nie obsługują?
    ;)

    > i planujesz podlaczenie
    > kompa do TV (np. w funkcji "klon" wtedy na monitorze i TV widzisz
    > dokladnie to samo), ponad to posiadasz bezprzewodowa myszke i klawiature

    Nie prościej notebooka?

    > - wrazenia niezapomniane :-)
    > ja mam tak podlaczopne, dodatkowo dzwiek z kina domowego...

    Ale on pisze o telewizorze i kablówce, a nie komputerze.

    Zaś do kina domowego to jest projektor i ekran, mojemu wychodzi coś koło
    90 cali po przekątnej i to jest dopiero wrażenie.
    :D

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 12. Data: 2010-07-21 05:45:08
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Kuba" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Pytanie do założyciela wątku, kablówkę masz cyfrową czy analog?
    > Bo analog na LCD biednie wygląda, wszelkie syfy transmisji wychodzą -

    1. Plazma ma znacznie wiekszy pobor pradu
    2. "bodajże" (a nie bodajrze)
    3. telewizora nie kupuje sie na 2-3 lata...
    4. moze i jest w tej chwili fullHD "odrobinke" na wyrost, za to wlasnie za
    2-3 lata juz nie bedzie na wyrost
    4. Porownanie "polskiego i nienieckiego" HD (jesli mowimy o TEJ SAMEJ
    rozdzielczosci) wychodzi na ZERO
    5. Wole teraz wydac, niz za 2-3 lata pluc sobie w brode i kombinowac co
    zrobic z tlewizorem HD zeby go ewentualnie wymienic na FullHD

    > Może nie całkiem koniecznie, ale najczęściej...
    > ;)

    Trzeba uwazac co sie czyta i JAK :-)

    > A są jeszcze takie co nie obsługują?
    > ;)

    Zdziwil bys sie ale sa takowe

    > Nie prościej notebooka?

    Nie i jeszcze raz nie!!!!
    Nie widzisz roznicy miedzy notebookiem a "komputerem stacjonarnym" ?
    Coz... bez komentarza

    > Ale on pisze o telewizorze i kablówce, a nie komputerze.
    >
    > Zaś do kina domowego to jest projektor i ekran, mojemu wychodzi coś koło
    > 90 cali po przekątnej i to jest dopiero wrażenie.
    > :D

    Jasssssssssssssssssssssssne... szczegolnie ze on pisze o telewizorze 26" :-)
    1. cena
    2. miejsce
    3. widziales projektor rzucajacy obraz na "meble" ?
    :-P"

  • 13. Data: 2010-07-21 07:49:19
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Misiek" <p...@o...pl> napisał(a):

    >sa kanaly nadajace fullHD (1920x180), ale... nie ma ich w Polsce :-)

    AFAIK nie ma nigdzie, nie tylko w Polsce.
    Ty mowisz o 1080i.

  • 14. Data: 2010-07-21 07:51:11
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Misiek" <p...@o...pl> napisał(a):

    >Zdziwil bys sie, ale widze roznice w obrazie na monitorze 24 " (komputer) -
    >ja mam HD, kumpel (ta sama karta grafa, te same ustawienia - nie liczac
    >oczywiscie rozdzielczosci - i inne komponenty) fullHD i... jest roznica

    Musisz dysponowac nadzwyczajnym wzrokiem, albowiem przy tej wilkosci
    w calach roznicy w obrazie pomiedzy 1080p i 720p 99,99% ludzi nie uswiadczy zadnej.
    Mowie ocywiscie o tv nie monitorze oraz obrazie ruchomym.

  • 15. Data: 2010-07-21 07:59:43
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-07-21 07:45, Misiek pisze:

    > Użytkownik "Kuba" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Plazma ma znacznie wiekszy pobor pradu

    Fakt, chociaż różnica oraz mniejsza.

    > 2. "bodajże" (a nie bodajrze)
    > 3. telewizora nie kupuje sie na 2-3 lata...

    Ale też nie na 0, jak kiedyś Rubiny...

    > 4. moze i jest w tej chwili fullHD "odrobinke" na wyrost, za to wlasnie
    > za 2-3 lata juz nie bedzie na wyrost

    2-3 lata temu miała być w PL naziemna telewizja cyfrowa, i ciągle nie
    ma. W żadnej rozdzielczości (poza obszarami testowymi)

> [...]
    > 5. Wole teraz wydac, niz za 2-3 lata pluc sobie w brode i kombinowac co
    > zrobic z tlewizorem HD zeby go ewentualnie wymienic na FullHD

    Rzecz gustu - IMO przepłacasz za coś, czym będziesz przez 2-3 lata mógł
    się chwalić, potem już nie, bo będzie to standard, a chwalić będą się
    ci, którzy wtedy kupią jakiś Super Ultra Full HD, którego teraz jeszcze
    nie ma ;-)

    > Trzeba uwazac co sie czyta i JAK :-)

    > Zdziwil bys sie ale sa takowe

    Chyba w kompach sprzed 10 lat....

    > Nie i jeszcze raz nie!!!!
    > Nie widzisz roznicy miedzy notebookiem a "komputerem stacjonarnym" ?
    > Coz... bez komentarza

    Do stacjonarnego komputera wolę monitor 22" z porządną rozdzielczością.

    > Jasssssssssssssssssssssssne... szczegolnie ze on pisze o telewizorze 26"

    Na 26" nie zauważy różnicy między FullHD a HD Ready.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 16. Data: 2010-07-21 08:01:47
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Misiek" <p...@o...pl> napisał(a):

    >1. Plazma ma znacznie wiekszy pobor pradu

    Stereotyp. tzn. tak: plasma Full HD (czyli 1920x1080) ma rzeczywiscie
    o wiele wiekszy _maksymalny_ pobor pradu niz analogiczny LCD,
    ale nalezy wziac pod uage
    - plazmy nie full hd pobor pradu maja na poziomie lcd. a dzis takie spokojnie to tv
    wystarczy
    (powiedzmy do 40 cali)
    - podawany pobor jest maksymalny (przy idealnie bialym ekranie)
    plasmy maja dynamiczny pobor pradu, co skutkuje znacznie jego mniejszym
    poborem podczas normalnego uzytkowania
    - w nowych plazmach, np. sharpa, pobor pradu zostal juz znacznie ograniczony
    niestety kosztuja ciagle drozej

    >2. "bodajże" (a nie bodajrze)

    Sam robisz tez bledy ortograficzne )

    >3. telewizora nie kupuje sie na 2-3 lata..

    2-3 nie, ale 5 max.
    .
    >4. moze i jest w tej chwili fullHD "odrobinke" na wyrost, za to wlasnie za
    >2-3 lata juz nie bedzie na wyrost

    Dzis nie oplaca sie kupowac tv na wyrost. Zaplacisz za wyrost, za 3 lata
    twoj telewizor bedzie kosztowal grosze a ty ciagle nie bedziesz wykorzystywal jego
    mozliwosci. To juz wole kupowac w czas.

    >5. Wole teraz wydac, niz za 2-3 lata pluc sobie w brode i kombinowac co
    >zrobic z tlewizorem HD zeby go ewentualnie wymienic na FullHD

    Oddac babci/cioci. Jego koszt bedzie znikomy wiec..... zreszta za 2-3 lata
    bys zalowal .ze nie masz wiekszego... na jedno wychodzi - po 3 latach bedziesz wolal
    nowy.
    Poza tym nawet jesli stacje zaczna nadawac 1080p (w co watpie przeciagu tych 3 lat),
    to na tv 720p obraz i tak wyglada wystarczjaco dobrze, zeby nie leciec od razu
    do sklepu kupowac fullhd.

  • 17. Data: 2010-07-21 08:21:52
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Misiek pisze:

    > 1. Plazma ma znacznie wiekszy pobor pradu

    Bzdura, plazma ma większy pobór w teorii, bo ciągnie zależnie od
    podświetlenia ekranu; nominalne maximum tylko gdy ekran jest całkowicie
    biały z jasnością ustawioną na 100% - za to LCD tyle samo pobiera zawsze.
    Dodatkowo 1kWh energii kosztuje coś około 40 groszy - przy plaźmie każde
    100 Watów więcej oznacza zawrotne 4 grosze na godzinę. Dramat normalnie,
    dzieci głodne chodzić będą.
    :P

    > 3. telewizora nie kupuje sie na 2-3 lata...

    W dzisiejszych czasach akurat na tyle, za 2-3 lata wejdzie kolejna
    super-hiper technologia i dzisiejszy super-sprzęt będzie złomem.
    Już teraz słychać przebąkiwania o wprowadzeniu jeszcze większych
    rozdzielczości.

    > 4. moze i jest w tej chwili fullHD "odrobinke" na wyrost, za to wlasnie
    > za 2-3 lata juz nie bedzie na wyrost

    To sobie kupi co wtedy będzie potrzebne, uniknie przepłacania za
    "nowość" jak teraz.

    > 4. Porownanie "polskiego i nienieckiego" HD (jesli mowimy o TEJ SAMEJ
    > rozdzielczosci) wychodzi na ZERO

    Rozdziałka to nie wszystko, jest jeszcze bitrate.

    > 5. Wole teraz wydac, niz za 2-3 lata pluc sobie w brode i kombinowac co
    > zrobic z tlewizorem HD zeby go ewentualnie wymienic na FullHD

    Za 2-3 lata można telewizor komuś dać albo choć postawić w drugim pokoju.

    > Trzeba uwazac co sie czyta i JAK :-)

    Znakomita większość marketingowych parametrów ma wpływ zakrawający
    parapsychologię, bo nasze zmysły nie dają rady - ot, choćby 600Hz
    ostatnio modne, ludzkie oko tylu obrazów na sekundę nie jest w stanie
    zarejestrować.

    > Nie i jeszcze raz nie!!!!
    > Nie widzisz roznicy miedzy notebookiem a "komputerem stacjonarnym" ?
    > Coz... bez komentarza

    Do oglądania filmów?
    Nie ma żadnej.
    Chyba że do grania... Ale niektórzy już z tego wyrośli.

> [...]
    > 1. cena
    > 2. miejsce
    > 3. widziales projektor rzucajacy obraz na "meble" ?

    Odpowiadam w kontekście kina domowego, chyba że chcesz gierkę nagłaśniać
    na głośnikach do tegoż?

    Cena - projektor FHD kosztuje około 5000PLN, ale nie full HD a XGA albo
    coś koło tego bardzo porządny za 2000 spokojnie się kupi.
    Ekran, czy na statywie czy do sufitu mocowany najwyżej 300PLN.

    Miejsce - o ile pokojem nie jest klitka 2x2m da radę.

    Meble - a po co? Ekran na statywie, poskładany dużo go nie zajmuje,
    rozłożenie 3 minuty max.

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 18. Data: 2010-07-21 08:30:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 10:21:52 +0200, Kuba napisał(a):

    > W dzisiejszych czasach akurat na tyle, za 2-3 lata wejdzie kolejna
    > super-hiper technologia i dzisiejszy super-sprzęt będzie złomem.

    Dlatego obecnie nie mam żadnego i żadnej motywacji do kupienia
    jakiegokolwiek. Słucham radia. Głownie "jedynki", bo tylko tam jeszcze mówi
    się po polsku.

  • 19. Data: 2010-07-21 08:33:31
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    >Dlatego obecnie nie mam żadnego i żadnej motywacji do kupienia
    >jakiegokolwiek.

    Ale wiesz, tak czekac mozna do smierci. Co roku wychodzi cos nowego, lepszego...

    > Słucham radia. Głownie "jedynki", bo tylko tam jeszcze mówi
    >się po polsku.

    A w Trojce nie?

  • 20. Data: 2010-07-21 08:56:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 10:33:31 +0200, Przesmiewca napisał(a):

    > Ale wiesz, tak czekac mozna do smierci. Co roku wychodzi cos nowego, lepszego...

    Po długim "nieoglądaniu" TV stwierdzam u siebie cudowny zanik ciągłego
    poczucia zagrożenia i stresu, zanik poczucia potrzeby bycia
    "aktualizowanym", nie obchodzą mnie żadne seriale ani idiotyczne programy
    typu "jak oni wpieprzają".
    Ogólne samopoczucie o megatonę w górę - spodziewałam się tego zresztą, ale
    co innego przypuszczać, a co innego autentycznie doznać :-)

    > A w Trojce nie?

    No też, słucham, słucham.
    :-)