  • 31. Data: 2010-07-22 08:38:17
    Temat: Re: TV 26
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    news:18810iao36ca6$.h2bcn2ue4f61.dlg@40tude.net...

    > A ja mam Neostradę z pakietem TV, z którego wcale nie korzystam - była
    > promocja 5 zł taniej z TV - to sie przedłużyło umowę z TPSA, a antena
    > satelitarna wisi "pusto" - kabek tylko dynda, bp po wymianie okien na
    > parterze już nie podłączyliśmy ponownie dekodera. Oglądaliśmy tylko "1" i
    > "2", a teraz i tego już nie. Ostatni telewizor się epsuł - i tak już
    > pozostało :-)

    Neostrada - i wszystko jasne :-))))

  • 32. Data: 2010-07-22 08:41:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2010 10:38:17 +0200, Misiek napisał(a):

    > Neostrada - i wszystko jasne :-))))

    Coś źle z Neostradą? - nie zauwazyłam, mieliśmy dokupione dodatkowe kanały,
    ale przecież to bezsens - nie mamy czasu ani ochoty tego wszystkiego
    oglądac, zrezygnowaliśmy.

  • 33. Data: 2010-07-22 08:45:19
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > AFAIK nie ma nigdzie, nie tylko w Polsce.
    > Ty mowisz o 1080i.

    Nie, mowie o 1920 x 1080 FullHD

    Jaką rozdzielczość ma telewizor?
    Telewizory standardowe wyświetlają obraz
    o rozdzielczości 720 x 576 pikseli, czyli po 720 pikseli w 576
    liniach.

    Telewizory High Definition oferują wyższą rozdzielczość: od dwukrotnie
    wyższej (1280 x 720)
    w podstawowych modelach do nawet pięciokrotnie wyższej (1920 x 1080) w
    modelach najbardziej zaawansowanych.

    Więcej pikseli to wyższa rozdzielczość i bardziej szczegółowy obraz.

    Ale co jeszcze sprawia, że jakość obrazu HD jest tak zadziwiająca?

    Jest to różnica pomiędzy sygnałem progresywnym i sygnałem z
    przeplotem. A mówiąc prościej, sposób w jaki obraz jest kodowany i
    wyświetlany na ekranie.

    Przeplot: linie obrazu są wyświetlane naprzemiennie
    Jak to działa?
    W przypadku przeplotu ekran jest zapełniany
    w dwóch etapach: najpierw pojawiają się nieparzyste linie obrazu, a
    następnie linie parzyste.

    Pomimo że dzieje się to tak szybko, że ludzkie oko nie jest w stanie
    tego zarejestrować, można czasami zaobserwować na ekranie efekt "migotania".

    Sygnał progresywny wykorzystuje bardziej zaawansowaną technikę - cały
    ekran jest zapełniany obrazem w jednej chwili, przez co wszystkie szczegóły
    są wyświetlane jednocześnie.

    Najbardziej popularne formaty HD to 720p, 1080i oraz 1080p. Liczby te
    opisują używaną rozdzielczość i format obrazu
    ("i" oznacza sygnał z przeplotem, a "p" sygnał progresywny). Format
    1080p jest najbardziej zaawansowany spośród formatów High Definition.

    HD ready oznacza, że telewizor posiada minimalną liczbę 720
    linii do wyświetlania obrazu High Definition.

    Może wyświetlać obraz HD w formatach 720p i 1080i, akceptuje też
    1080p.

    Choć nie jest to pełna rozdzielczość Full HD, jednak format ten
    pozwala cieszyć się wspaniałą jakością filmów z płyt Blu-ray DiscT, DVD o
    zwiększonej rozdzielczości oraz grami na konsolę PLAYSTATIONR3.

    Telewizor z tym logo musi posiadać panoramiczny ekran, moduł
    analogowy oraz złącze HDMIT lub DVI.

    Format HD ready 1080p, zwany także "Full HD",
    to nasza przyszłość. Telewizory z tym znakiem spełniają
    minimalne wymagania rozdzielczości formatu HD ready, dodatkowo oferując
    rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli.

    Wyświetlają obrazy w formacie 1080i i 1080p, co oznacza, że
    można zdecydować się na telewizor
    z większym ekranem (nawet jeżeli pomieszczenie,
    w którym stoi, nie jest zbyt duże).

    Obraz z większą ilością szczegółów można oglądać z mniejszej
    odległości - przy czym nie widać pojedynczych pikseli.

    A co najważniejsze, logo HD ready 1080p gwarantuje, że urządzenie
    wyświetla obraz z częstotliwością 24 Hz
    (24 klatki na sekundę), jak również 50 Hz i 60 Hz (np. płyty DVD).

    HDTV spełnia najważniejszy wymóg formatu HD ready - cyfrowy tuner,
    w który wyposażony jest telewizor. Dzięki niemu można jednocześnie odbierać
    i wyświetlać obraz HD, bez konieczności podłączania dodatkowego
    tunera.

    Format HDTV 1080p jest identyczny z HDTV,
    z tą różnicą, że może wyświetlać obraz w rozdzielczości 1920 x
    1080, jak również obraz 24p (np. filmy na płytach Blu-ray DiscT).

    Sony Gold Full HD- wszystkie produkty z tym znakiem posiadają
    ekrany z rozdzielczością 1080 linii poziomych i 1920 linii pionowych
    wyświetlanego obrazu.

    Dzięki temu do telewizora można podłączyć kamerę HandycamR,
    aparat Cyber-shot, odtwarzacz płyt
    Blu-ray DiscT lub konsolę PS3 i uzyskać zestaw
    Full HD,a wyświetlany obraz jest gładszy i bardziej szczegółowy.

  • 34. Data: 2010-07-22 08:52:38
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > AFAIK nie ma nigdzie, nie tylko w Polsce.
    > Ty mowisz o 1080i.

    Przez zakupem odbiornika TV należy odpowiedzieć sobie na zaje...cie ważne
    ptyanie: "do jakich celów będę używał tego telewizora?" czy tylko od
    oglądania telewizji czy np jeszcze do grania na konsoli czy też podpinania
    kompa w celu pogrania czy obejrzenia jakiegoś filmu w dużej rozdzielczości z
    odtwarzacza BlueRay. Prawda jest taka, że rozdzielczość full HD na tą chwile
    jest mało wykorzystywana, Dostawcy telewizyjni na tą chwile oferują
    kilkanaście kanałów HD a i tak najczęściej są to formaty tylko
    przeskalowywane na rozdzielczość HD, rzadziej full HD z jakości cyfrowej,
    naprawdę mało jest filmów czy programów nadawanych w macierzystej
    rozdzielczości full HD. Jeżeli tylko telewizor będzie nam służył do
    oglądania telewizji na dzień dzisiejszy wystarczy HD ready, Ale jeśli chcemy
    grać na konsoli Xbox 360 czy PS3 warto zakupić full HD, te konsole obsługują
    taką rozdzielczość i obraz na takim TV podłączonym z konsolą przez HDMI
    wygląda bosko, żyleta naprawdę!! Uciecha dla oka :) Analogicznie jest z
    odtwarzaczem BlueRay, tylko ten też koniecznie musi być podłączony przez
    HDMI lub component. Na dzień dzisiejszy providerzy telewizyjni nie są w
    stanie zapewnić nam takiej jakości obrazu jaka jest na w/w konsolach i
    odtwarzaczach BlueRay i raczej szybko to się nie zmieni :/

  • 35. Data: 2010-07-22 08:54:57
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > AFAIK nie ma nigdzie, nie tylko w Polsce.
    > Ty mowisz o 1080i.

    Koreański koncern LG Electronics zapowiedział, iż na rozpoczynających się w
    przyszłym tygodniu targach Consumer Electronics Show w Las Vegas
    zaprezentuje programy zarejestrowane w rozdzielczości 1080p (tzw. Full/True
    HD).
    Przedstawiciele LG zamierzają w ten sposób udowodnić, iż klienci, którzy
    zdecydowali się na zakup drogich telewizorów wyświetlających obraz w
    rozdzielczości 1080p, nie popełnili błędu i będą w stanie w pełni
    wykorzystać potencjał tych urządzeń. Do tej pory bywało z tym różnie -
    ponieważ właściwie w żadnym kraju na świecie nie jest dostępna telewizja
    wysokiej rozdzielczości nadawana w standardzie 1080 p (czyli 1080 poziomych
    linii, bez przeplotu). Zwykle w przypadku HDTV mamy bowiem do czynienia z
    obrazem w rozdzielczości 1080i - czyli 1080 linii z przeplotem (tzn. na
    zmianę wyświetlane są linie parzyste i nieparzyste - obraz taki jest gorszej
    jakości niż 1080p).

    Programy w rozdzielczości Full HD, które prezentowane będą na CES przez LG
    Electronics, przygotowane zostały przez japońską stację telewizyjną NHK
    (Nippon Hoso Kyokai), która jako jedna z niewielu telewizji dysponuje
    sprzętem niezbędnym do nagrywania wideo w formacie 1080p. Na razie nie
    wiadomo, jaka będzie tematyka tych programów.

    LG zapowiedział również zaprezentowanie na Consumer Electronics Show serii
    nowych telewizorów LCD - wśród nich znajdą się m.in. urządzenia wyposażone w
    37-, 42-, 47 oraz 55-calowe wyświetlacze.

  • 36. Data: 2010-07-22 08:55:40
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > Coś źle z Neostradą? - nie zauwazyłam, mieliśmy dokupione dodatkowe
    > kanały,
    > ale przecież to bezsens - nie mamy czasu ani ochoty tego wszystkiego
    > oglądac, zrezygnowaliśmy.

    MNie, nic nie jest "nie w porzadku" :-)... gdyby nie "dzieci Neostrady"
    :P

  • 37. Data: 2010-07-22 10:02:47
    Od: Tomek <n...@n...podaje.pl>

    W dniu 2010-07-22 10:52, Misiek pisze:

    >Ale jeśli chcemy grać na konsoli Xbox 360 czy PS3 warto zakupić full HD,
    > te konsole obsługują taką rozdzielczość i obraz na takim TV podłączonym
    > z konsolą przez HDMI wygląda bosko, żyleta naprawdę!! Uciecha dla oka :)

    No i w ten sposób dowodzisz, że nie jesteś w stanie odróżnić obrazu
    klasy Full HD i HD Ready. W full HD na konsolach jest chyba tylko menu
    oraz z 10% tegorocznych gier. A cała reszta hitów to niestety HD Ready.

    Na Full HD z anteny nie ma co liczyć w tej dziesięciolatce (patrząc jak
    szybko przechodzimy na sygnał cyfrowy), sygnał tej klasy z satelity też
    szybko się nie pojawi (bo nadawcy płacą za wykorzystywane pasmo i
    bardziej im się opłaca wrzucić 4 kanały klasy HD ready niż jeden Full HD).

    --
    Tomek

  • 38. Data: 2010-07-22 11:37:27
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Misiek" <p...@o...pl> napisał(a):

    >Porownywac mozna analogiczne tzn. 26" full (bo o takich mowa teraz, a nie o
    >40")

    a ktos porownuje inne rozmiary? czytamy ze zrozumieniem punkty

    >Plazma ma wiekszy pobor pradu

    O ile?

    >za 2 lata HDReady bedzie tak przestazale ze...

    ze..?

    >Nie bede zalowac ze nie mam wiekszego (telewizora!!! hehehe), bo wiekszy do
    >mojego pokoju mi nie potrzebny.
    >Po 3 latach nie bede kupowac nowego TV (moj aktualny datuje sie na lata
    >1994, a model 1993 nawet - byly nowsze, lepsze, stereo, ale nie kupowalem i
    >nie zaluje) poniewaz teraz kupie fullHD i nie bedzie potrzeby go wymieniac
    >na nowy.

    podajac przyklad starego telewizora, wykonanego w innej technologii i z inna
    jakoscia,
    ktora dziala 16 lat, jako argument na dlugosc zycia wspolczesnych tv, wykazujesz sie
    totalna naiwnoscia i w pewnym sensie ignorancja tematu

    ze o zakladaniu zycia kolejnych 16 lat w tym samym pokoju (i zwiazanym
    z tym brakiem potrzeby wymiany tv na wiekszy) nie wspomne; niech zgadne:
    jestes nastolatkiem, ktory zycje z rodziacami jeszcze?

  • 39. Data: 2010-07-22 11:47:01
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Misiek" <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >kompa w celu pogrania czy obejrzenia jakiegoś filmu w dużej rozdzielczości z

    Przed chwila pisales cos o 16 latach uzytkowania, to niby co, na 16 lat
    musze przewidziec, co bede do niego podpinal?

> [...]
    >stanie zapewnić nam takiej jakości obrazu jaka jest na w/w konsolach i
    >odtwarzaczach BlueRay i raczej szybko to się nie zmieni :/

    Wez juz przestan kolejny raz wklejac gotowe i nie swoje teksty z sieci,
    bo odpowiedzi na temat tu niewiele. rusz w koncu mozgownica

  • 40. Data: 2010-07-22 19:14:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2010 10:55:40 +0200, Misiek napisał(a):

    > MNie, nic nie jest "nie w porzadku" :-)... gdyby nie "dzieci Neostrady"
    > :P

    Nie wiedziałam, ze jesteś dzieckiem Neostrady.