  • 281. Data: 2021-12-25 10:50:23
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Dec 2021 22:36:21 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Jaką bzdurę jeszcze wymyślisz "odwracając kota ogonem", aby tylko
    > nie
    > przyznać się do błędu?

    I robisz dokładnie to samo.

    --
    Marek

  • 282. Data: 2021-12-25 11:35:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.12.2021 o 06:59, Cavallino pisze:

    > Jeśli coś jest wymagane, to nie ma się nad czym zastanawiać.
    > I podawanie w tym przypadku każdej innej możliwości, jest IMO
    > wprowadzaniem w błąd.

    Nie ma wymogów związanych przepisami, że masz mieć wykonane uziemienie w
    garażu. Jest to opcja dla poprawy bezpieczeństwa. Uziom nie eliminuje
    powstania zagrożenia porażeniem ale je zmniejsza do poziomu, że jeśli
    jakiś odbiornik posiada łącze z Pe to taki układ zmniejsza ryzyko
    wystąpienia zagrożenia.

    Jeśli masz wiertarki, przedłużacze, zasilacze i inne gadgety, które nie
    posiadają Pe to dodatkowe uziemienie niczego nie zmienia.

    Nadmienię tylko, że znam też osoby, które wypierdoliły z instalacji
    garażowej różnicówkę bo ich wkurwiała. Podłączenie przedłużacza czy
    iskrzącej wiertarki, piły itp. skutkowało tym, że musieli co chwilę
    włączać wylatujące zabezpieczenie bez sensu a zagrożenia porażeniem nie
    było. Bo tak się często dzieje. Podłączył gość sprawną ładowarkę,
    wyszedł, jebło, przyszedł i nie naładowane. No jak? Spawarka? Zapomnij.

    > Jeśli już się zgodziliście, że takie wymogi faktycznie istnieją, to po
    > prostu muszę to wliczyć w koszty.

    Sam sobie oceń co tam będziesz podłączał i tyle.

    > Więc wcześniejsze wyliczenia o kilku stówkach biorą w łeb.....

    Jeśli chodzi o samą zawartość skrzynki to nie, od początku było liczone
    z różnicówką i cena się nie zmieniła. Jeśli masz zamiar zrobić tam
    uziemienie to dolicz to do kosztów robocizny.

    Nawet dobrze że jest dyskusja o różnicówce i uziemieniu, przynajmniej
    dowiesz się co jest sensem a co koniecznością.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 283. Data: 2021-12-25 12:40:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 25.12.2021 o 11:35, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > eliminuje powstania zagrożenia porażeniem ale je zmniejsza do poziomu,
    > że jeśli jakiś odbiornik posiada łącze z Pe to taki układ zmniejsza

    Jak rozumiem posiadasz stosowne uprawnienia, aby koledze Cavallino
    wystawić protokół badań skuteczności ochrony przeciwporażeniowej i
    podpiszesz się pod takim protokołem stwierdzając, że instalacja bez
    uziemienia PE oraz bez wyłącznika różnicowo-prądowego jest bezpieczna i
    zgodna z obowiązującymi przepisami?

    Jeżeli nie masz takich uprawnień to spadaj ze swoimi, szkodliwymi
    poradami i nie wypowiadaj się w tematach o których nie masz
    najmniejszego pojęcia.

> [...]
    > nie było. Bo tak się często dzieje. Podłączył gość sprawną ładowarkę,
    > wyszedł, jebło, przyszedł i nie naładowane. No jak? Spawarka? Zapomnij.

    Kiedy w domu palą ci się bezpieczniki to wyciągasz z nich ten cienki
    drucik, a w jego miejsce wkładasz grubego gwoździa? Jak wyłącznik
    nadmiarowo-prądowy się wyłącza to go wywalasz, a przewody zwierasz?

    Widzisz i to właśnie cechuje kompletnych ignorantów (żeby nie powiedzieć
    kompletnych idiotów), którzy zamiast dociec dlaczego tak się dzieje i
    usunąć przyczynę to po prostu rozwiązują problem poprzez usunięcie
    zabezpieczeń.

    > Sam sobie oceń co tam będziesz podłączał i tyle.

    Aby dokonać takiej oceny trzeba posiadać wiedzę oraz stosowne uprawnienia.

    Poza tym Cavallino nie posiada szklanej kuli aby wywróżyć co kiedyś
    postanowi podłączyć do tej instalacji.

  • 284. Data: 2021-12-25 13:26:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.12.2021 o 12:40, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > podpiszesz się pod takim protokołem stwierdzając, że instalacja bez
    > uziemienia PE oraz bez wyłącznika różnicowo-prądowego jest bezpieczna i

    Piszesz o uprawnieniach możliwych do zdobycia online w 24h na 5 lat?
    Czy obowiązujące przepisy stawiają wymóg zgłoszenia rozbudowy garażu?

    > Jeżeli nie masz takich uprawnień to spadaj ze swoimi, szkodliwymi
    > poradami i nie wypowiadaj się w tematach o których nie masz
    > najmniejszego pojęcia.

    Jak zwykle mylisz pojęcia. Nic nowego. Inna sprawa, że nie dokonuję
    żadnych porad, co usilnie próbujesz mi wcisnąć swoimi głupkowatymi
    wypowiedziami. Nikogo do niczego nie zmuszam co ty robisz na każdym
    kroku i bredzisz przy tym zakłamując że są jakieś obowiązki.

    Wyraźnie napisałem, że pewne rzeczy są dla zapewnienia większego
    bezpieczeństwa i wielu przypadkach są bez sensu, choćby dlatego, że nie
    są używane.

    > Kiedy w domu palą ci się bezpieczniki to wyciągasz z nich ten cienki
    > drucik, a w jego miejsce wkładasz grubego gwoździa?

    To w różnicówce tak idzie? Nopopacz, nie wiedziałem :]

    > Jak wyłącznik
    > nadmiarowo-prądowy się wyłącza to go wywalasz, a przewody zwierasz?

    Gdzieś kwestionowałem nadprądowe? Znów mi coś implikujesz?

> [...]
    > kompletnych idiotów), którzy zamiast dociec dlaczego tak się dzieje i
    > usunąć przyczynę to po prostu rozwiązują problem poprzez usunięcie

    Będziesz zatem używał zawsze nieiskrzącej wiertarki, spawarki itp, żeby
    różnicowy nie wywalał?

    Ktoś mądrzejszy zapewne zaproponowałby podział instalacji ale raczej
    tego się po tobie nie spodziewam :)

    > Aby dokonać takiej oceny trzeba posiadać wiedzę oraz stosowne uprawnienia.

    Nie potrzeba uprawnień, żeby posiadać wiedzę. Zwyczajnie kłamiesz :) Jak
    zwykle z resztą.

    > Poza tym Cavallino nie posiada szklanej kuli aby wywróżyć co kiedyś
    > postanowi podłączyć do tej instalacji.

    To może od razu zaproponuj mu wszystko co niezbędne do uruchomienia
    małego reaktora? Już proponowałeś filtry, sliltry, przepięciówkę, zaraz
    dojdziesz do własnej elektrowni.

    Instalację można budować rozwojowo, jak przewidzenie miejsca w
    rozdzielnicy na rozbudowę i wykonanie instalacji z Pe bez podłączania Pe
    w obecnej fazie kiedy nie jest ani wymagana ani potrzebna czy inne
    możliwości, potrzebne do dalszej rozbudowy.

    Dobry fachowiec, powinien podjechać na miejsce, ocenić to w realu i
    zaproponować kilka rozwiązań w zależności od potrzeb i wymagań.

    Pokazać/zaproponować realną cenę i umówić się na wykonanie.

    Bulgocząc na necie i nie informując jeszcze o możliwych innych
    rozwiązaniach/skutkach każdy buc potrafi.

    Jak dotąd, to podałeś kilka cen z kapelusza, bez odnośników do hurtowni
    czy sklepów, które przekraczały 100% obowiązujące ceny. I ty chcesz być
    wiarygodny? Buehehe.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 285. Data: 2021-12-25 13:28:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Nie ma wymogów związanych przepisami, że masz mieć wykonane uziemienie w
    > garażu.

    Coś mi się mocno wydaje, że powyższe zdanie to jakaś gra słów.
    Sam w poprzednich postach napisałeś coś dokładnie przeciwnego, w opisie
    sytuacji o której mówimy (nie mówimy o dowolnym, teoretycznym garażu,
    podłączonym w dowolny sposób).

  • 286. Data: 2021-12-25 13:40:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.12.2021 o 13:28, Cavallino pisze:

    > Coś mi się mocno wydaje, że powyższe zdanie to jakaś gra słów.

    Niezupełnie. Jeśli TY i Twoje urządzenia wymagają uziemienia, to
    powinieneś je mieć z naciskiem na powinieneś a nie że musisz. Natomiast
    nie ma przepisów, które zmuszają Ciebie do takiego zachowania.

    Masz proste przykłady gdziekolwiek, jeśli dana instalacja nie posiadała
    w ogóle uziemienia to nie ma przepisu, który nakazuje Ci używać
    uziemienia w pralce, lodówce itp. Stosowało się kiedyś ewentualnie
    "zerowanie" i tyczy się to instalacji w domu.

    Co do instalacji w garażu nie masz takiego obowiązku jak w mieszkaniu
    obecnie, budując nową instalację.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 287. Data: 2021-12-25 14:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > No. Co w tym dziwnego?

    Ja sie nie dziwie, ja pytam starajac sie dokładnie ustalic co
    przedpisca miał na mysli. Upewniam sie tylko.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 288. Data: 2021-12-25 15:09:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 25.12.2021 o 13:40, LordBluzg(R) pisze:

    > Niezupełnie. Jeśli TY i Twoje urządzenia wymagają uziemienia, to
    > powinieneś je mieć z naciskiem na powinieneś a nie że musisz.
    > Natomiast nie ma przepisów, które zmuszają Ciebie do takiego zachowania.

    Totalna bzdura, bo są przepisy, które nakazują i to niezależnie od tego
    jakie urządzenie użytkownik zamierza podłączyć do tej instalacji. Nie ma
    znaczenia czy użytkownik będzie podłączał urządzenia w pierwszej czy
    drugiej klasie ochronności. Instalacja ma mieć wydzielony oddzielny,
    uziemiony przewód PE. Koniec kropka.

    Cavallino nie dokonuje naprawy czy rozbudowy starej instalacji zgodnej
    ze starymi normami, kiedy istniała ochrona poprzez zerowanie czy
    uziemienie, ale buduje nową instalację, a taka podlega obowiązującym
    przepisom w dniu budowy takiej instalacji.

    Nie masz pojęcia to nie wprowadzaj ludzi w błąd.

> [...]
    > ewentualnie "zerowanie" i tyczy się to instalacji w domu.
    >
    > Co do instalacji w garażu nie masz takiego obowiązku jak w mieszkaniu

    Po raz kolejny piszesz głupoty, bo przepisy nie dotyczą tylko i
    wyłącznie mieszkań.

  • 289. Data: 2021-12-25 15:16:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 25.12.2021 o 13:26, LordBluzg(R) pisze:
    > Piszesz o uprawnieniach możliwych do zdobycia online w 24h na 5 lat?

    No to zdobądź i się nimi pochwal. Najgorsze jest to, że tacy jak ty
    nawet nie wiedzą o jakie uprawnienia musieliby się starać i jak dostaną
    kwitek na obsługę pieca piekarniczego, który musi mieć każdy piekarz nie
    będący elektrykiem to będą uważali, że już są elektrykami :)

    > Czy obowiązujące przepisy stawiają wymóg zgłoszenia rozbudowy garażu?

    A co to ma do rzeczy czy istnieje wymóg zgłaszania czy też nie?

    Przepisy narzucają, że jeżeli dokonujesz budowy czy modernizacji to masz
    wykonać instalację zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie ma
    znaczenia czy robisz to na pozwolenie na budowę, zgłoszenie czy też bez
    zgłoszenia.

    Kolejny raz udowadniasz, że nie masz kompletnie pojęcia o instalacjach i
    wymaganiach prawnych związanych z budową takich instalacji.

> [...]
    > wypowiedziami. Nikogo do niczego nie zmuszam co ty robisz na każdym
    > kroku i bredzisz przy tym zakłamując że są jakieś obowiązki.

    Udowodnij, że to co napisałem nie jest prawdą. Udowodnij też, że moje
    porady są szkodliwe i głupkowate.

    Albo przestań filozofować i się wymądrzać w tematach o których nie masz
    najmniejszego pojęcia.

    > Wyraźnie napisałem, że pewne rzeczy są dla zapewnienia większego
    > bezpieczeństwa i wielu przypadkach są bez sensu, choćby dlatego, że
    > nie są używane.

    Każdy rodzaj dodatkowego zabezpieczenia jest stosowany "na wypadek".
    Nawet pasy bezpieczeństwa w aucie nikomu nie są potrzebne, aby jeździć
    samochodem i w niczym nie pomagają prawidłowo prowadzić auta. Ale jednak
    przepisy wymagają ich montowania i używania. Tak samo jest z ochroną
    przeciwporażeniową.

    > To w różnicówce tak idzie? Nopopacz, nie wiedziałem :]

    Od kiedy to różnicówka jest bezpiecznikiem?

    Kolejny raz udowodniłeś, że nie masz kompletnie pojęcia o instalacjach.

    > Gdzieś kwestionowałem nadprądowe? Znów mi coś implikujesz?

    Różnicówki tak samo jak wyłączniki nadmiarowo-prądowe należą do jednej
    grupy ochrony dodatkowej działającej poprzez samoczynne wyłączenie
    zasilania i są jednakowo wymagane przez prawo w instalacjach elektrycznych.

    Skoro uważasz, że różnicówki nie są do niczego potrzebne to dlaczego
    niby wyłączniki nadmiarowo-prądowe miałyby być?

    Poza tym skąd wiesz jaki układ sieciowy zasila nieruchomość Cavallino?

    A jeżeli jest to TT to wiesz o tym, że wyłącznik nadmiarowo-prądowy w
    większości przypadków nie zadziała przy doziemieniu przewodów czynnych i
    tylko różnicówka może wyłączyć taki układ?

    Wiesz o tym, że uziemienia robi się nie tylko po to, aby mogły zadziałać
    zabezpieczenia, ale także w tym celu aby obniżyć wartość napięcia
    pośredniego, które może się pojawić w chwili awarii?

    A wiesz o tym, że w przypadku braku uziemienia przewodu PE w układzie
    TN-C-S na przewodzie tym będą się pojawiały potencjały wyższe od
    potencjału ziemi w tym miejscu? Te potencjały będą tym wyższe im większy
    prąd będzie płynął kablem.

    Wiesz jakie przewidywane napięcie dotyku pośredniego uznawane jest za
    bezpieczne przy takich obiektach jak baseny czy jacuzi?

    Jestem pewien, że nawet nie wiesz o czym napisałem, bo gdybyś wiedział
    to nie wypisywałbyś tych wszystkich bzdur, które wypisałeś.

    > Będziesz zatem używał zawsze nieiskrzącej wiertarki, spawarki itp,
    > żeby różnicowy nie wywalał?
    > Ktoś mądrzejszy zapewne zaproponowałby podział instalacji ale raczej
    > tego się po tobie nie spodziewam :)

    Ktoś, kto ma wiedzę taką jak ja wie, że nie ma znaczenia czy wiertarka
    ma komutator iskrzący czy też silnik bezszczotkowy, a RCD będzie się
    tylko wyłączać wtedy, kiedy w instalacji będzie upływność lub sam RCD
    będzie uszkodzony.

    Większej głupoty jaką napisałeś w tym temacie jeszcze w życiu nie
    czytałem. Porada: "jak RCD jest uszkodzony lub w instalacji jest
    doziemienie to RCD należy usunąć" raczej nie należą do mądrych.

    > Nie potrzeba uprawnień, żeby posiadać wiedzę. Zwyczajnie kłamiesz :)
    > Jak zwykle z resztą.

    Ale ty nie masz ani wiedzy, ani uprawnień.

    Jeżeli zaś masz na myśli siebie to tylko ci się wydaje, że masz wiedzę.

    > To może od razu zaproponuj mu wszystko co niezbędne do uruchomienia
    > małego reaktora? Już proponowałeś filtry, sliltry, przepięciówkę,
    > zaraz dojdziesz do własnej elektrowni.

    Kolejny idiotyczny bełkot.

> [...]
    > Pe w obecnej fazie kiedy nie jest ani wymagana ani potrzebna czy inne
    > możliwości, potrzebne do dalszej rozbudowy.

    Chyba cię pogięło. Taki sposób to jest raczej budowa niedorozwojowa,
    która cechuje osoby niedorozwinięte.

    Oszczędzanie kilku stów, bo jakiś palant z grupy budowlanej tak sugeruje?

    Instalację jak się zrobi to nikt nie będzie później się zastanawiał co
    do niej dołożyć. Z resztą później nie będzie na to ani ochoty, ani kasy,
    ani czasu.

    Jak robić to robić raz, a porządnie i nie powracać do tematu. Koszt
    materiałów do wykonania uziomu to maksymalnie 200zł. Koszt różnicówki 3f
    to też maksymalnie 200zł choć są tu na grupie tacy co udowadniali, że
    można kupić poniżej 100zł. Czy naprawdę oszczędność kilku stów przy
    takiej inwestycji jest warty ryzyka śmierci?

    > Dobry fachowiec, powinien podjechać na miejsce, ocenić to w realu i
    > zaproponować kilka rozwiązań w zależności od potrzeb i wymagań.

    Nie ma kilku rozwiązań. Rozwiązanie jest jedno. To, które jest wymagane
    prawem.

    Dla układu sieci TN: wydzielenie przewodu PEN na oddzielny PE i N,
    wykonanie uziemienia i uziemienia przewodu PE oraz zamontowanie
    różnicówki, montaż wyłączników nadmiarowo-prądowych.

    Dla układu sieci TT: wykonanie uziemienia i montaż różnicówki są
    bezwzględnie konieczne, montaż wyłączników nadmiarowo-prądowych.

    Opcjonalnie zarówno w jednym jak i w drugim przypadku można dodatkowo
    doposażyć rozdzielnicę w ograniczniki przepięć.

    > Pokazać/zaproponować realną cenę i umówić się na wykonanie.
    >
    > Bulgocząc na necie i nie informując jeszcze o możliwych innych
    > rozwiązaniach/skutkach każdy buc potrafi.

    Tu nie ma innych rozwiązań. Każde inne, zwłaszcza proponowane przez
    ciebie to zwykłe partactwo, które naraża ludzi na niebezpieczeństwo.

    > Jak dotąd, to podałeś kilka cen z kapelusza, bez odnośników do
    > hurtowni czy sklepów, które przekraczały 100% obowiązujące ceny. I ty
    > chcesz być wiarygodny? Buehehe.

    Jak podam niższe ceny to tym bardziej będą one dowodziły, że jesteś
    zwykłym idiotą, który proponuje bzdurne oszczędności kosztem ryzyka
    utraty życia i zdrowia.

  • 290. Data: 2021-12-25 15:21:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Wiesz o tym, że uziemienia robi się nie tylko po to, aby mogły
    > zadziałać zabezpieczenia, ale także w tym celu aby obniżyć wartość
    > napięcia pośredniego, które może się pojawić w chwili awarii?

    Oczywiście chodziło o "wartość napięcia dotyku pośredniego"