  • 11. Data: 2011-01-28 11:30:31
    Temat: Re: Tani węgiel? To już mit
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:ihu59e$puf$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a co ma wspólnego z tym ocieplenie? Werbinski ocenił parametr cena/kWh. I
    > zdaje sie ze ma racje.

    Dokładnie to porównałem dwa parametry kosztu ogrzewania: cenę kWh i godzinę
    mojej pracy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2011-01-28 11:49:45
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Prąd przy budownictwie nieocieplonym można liczyć 100W/m2. To daje
    teoretyczne maksymalne zapotrzebowanie 2,4 kWh/dobę/m2.

    Rzeczywiste zużycie u mnie w styczniu wyniosło 0,8kWh/dobę/m2. Temperatury
    utrzymywane 20 w pomieszczeniach nieużywanych, 21-22 w używanych. W cenie
    ogrzewania jest też prąd na ciepłą wodę, pralkę itp.
    Za prąd po nowej cenie płacę 0,2715.
    Ogrzanie 1 m2 na dobę 22 grosze, na miesiąc 6,73 zł.
    Ogrzanie typowego nieocieplonego domu 100m2 wyszłoby 673 zł. W tym jest ZERO
    godzin pracy przy obsłudze ogrzewania. Licząc trzy miesiące takie jak ten i
    dwa po połowie otrzymujemy 2600 zł za sezon grzania przy ZEROWYM nakładzie
    godzin.

    A teraz co się stanie, jak dom będzie porządnie ocieplony? Koszty spadną o
    połowę.

    Gdybym zamiast prądem grzał węglem, to zużyję kilkadziesiąt godzin pracy i
    nic nie zaoszczędzę, bo mój konkretny koszt instalacji CO i kotła jest
    znacznie wyższy niż instalacja i koszt pieców akumulacyjnych.

  • 13. Data: 2011-01-28 11:59:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 12:49, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Ogrzanie typowego nieocieplonego domu 100m2 wyszłoby 673 zł. W tym jest ZERO

    Cos Ci sie chyba pozajaczkowalo. Wprowadz taki dom do OZC to zobaczysz
    realne zuzycie. Raczej 2-3 x wiecej.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-01-28 12:25:10
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    b.googlegroups.com...
> [...]

    > ZERO

    Cos Ci sie chyba pozajaczkowalo. Wprowadz taki dom do OZC to zobaczysz
    =============

    Piszę o faktycznym zużyciu za styczeń, a nie teoretycznych wyliczeniach.
    Myślisz, że nie umiem odczytać licznika, obliczyć różnicy i podzielić
    zużycia przez ilość metrów kwadratowych???

  • 15. Data: 2011-01-28 12:26:19
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Być może Teoretycznie można to policzyc uwzględniając sprawność, jednak to
    > tylko teoria będzie . Ja widze ze ludziska 4-5 ton wegla na zime kupują to
    > jest koszt 3000-4000zł. Prądem w tej cenie pewnie by sie nie zmiescili
    > uwzględniając koszt przystosowania instalacji i nwestycji w grzejniki itp.
    > 4000zł w I taryfie to jest koszt grzania przez 200dni w roku 8 godzin
    > dziennie moca 5kWh
    >
    > Ale dla nowo budowanych domów prąd jest wart przemyśłenia.

    Warte pzremyslenia jest czy inne nośniki nie zdrożeją. Niby jest wolny rynek i
    on powinien regulowac ceny. Ale tak naprawdę cały czas na artykuły ktore
    trzeba kupić żeby biologicznie przeżyć ceny ustalają ludzie królika. Oni tylko
    w telewizji ladnie mowią jak się o nas martwią. W rzeczywistości traktują nas
    jak bydło. Specjalnie im się nie dziwię. Żyje się raz i gdybym byl jednym z
    nich to też bym tak robił. Dołożenie kilku tanich grzałek i kawalka rury do
    instalacji co to niewielki koszt. Jak samemu pomyśleć to w 300 złotych można
    się zmieścić. Ważne że się ma pole do manewru i mozna mieć wybor czym w danym
    momencie grzać.

  • 16. Data: 2011-01-28 12:37:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 13:25, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Piszę o faktycznym zużyciu za styczeń, a nie teoretycznych wyliczeniach.
    > Myślisz, że nie umiem odczytać licznika, obliczyć różnicy i podzielić
    > zużycia przez ilość metrów kwadratowych???

    Ale co Ty ogrzewasz - dom wolnostojacy, czy mieszkanie ? Z kazdej
    strony masz zimno, czy ogrzewaja Cie sasiedzi ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2011-01-28 13:06:31
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Za prąd po nowej cenie płacę 0,2715.

    Gdzie tak tanio ? Rozumiem że z VATem , kosztami przesyłowymi ,
    abonamentem i 24 godziny na dobę ...

    Palenie węglem nawet przy 1000zł za tonę ciągle jest bardziej
    opłacalne niż ogrzewanie prądem.
    Poza tym nie tylko istnieje ekogorszek. Jest jeszcze miał , są tez
    czeskie ekogroszki i węgiel brunatny ...

  • 18. Data: 2011-01-28 13:16:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    b.googlegroups.com...

    >Ale co Ty ogrzewasz - dom wolnostojacy, czy mieszkanie ? Z kazdej
    >strony masz zimno, czy ogrzewaja Cie sasiedzi ?

    Mieszkanie do 16C.

  • 19. Data: 2011-01-28 13:30:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 14:16, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Mieszkanie do 16C.

    Pewnie tak jest. Mozna spokojnie zejsc nawet znacznie taniej (pisalem
    juz o domach ktore zuzywaja 400-800 pln / sezon grzejac pradem) z
    ogrzewaniem pradem ale na pewno nie jak pisze Werbinski - w
    nieocieplonym, wolno stojacym domu! Takie rzeczy tylko w Erze ;) Zeby
    zejsc do 670 pln / miesiac w srodku zimy grzejac pradem to juz ten
    100m2 dom MUSI miec jakies ocieplenie na sobie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-01-28 13:49:26
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]

    Ale co Ty ogrzewasz - dom wolnostojacy, czy mieszkanie ? Z kazdej
    strony masz zimno, czy ogrzewaja Cie sasiedzi ?

    Bliźniak. Sądziedzi ogrzewają z boku.