  • 1. Data: 2009-07-18 17:06:50
    Temat: Taras na gruzie - nie siądzie?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam.
    Taras w ogrodzie, ma przylegać do ściany domu.
    Wysokość od podłoża ok.70 cm.
    Spód-stara,popękana, ok 10 cm płyta betonowa na gruncie.
    Ową płytę obmurowałem dookoła bloczkami betonowymi na 12 cm tworząc taki silos
    5x2,5m wypełniony
    gruzem.
    Na to zamierzam wylać beton z zatopioną weń siatką zbrojeniową.

    Pytania:
    1. Czy taras oddylatować od budynku,czy zaryzykować i zrobić go na sztywno?
    2.Czy gruz będzie miał tendencje do osiadania, a zatem, czy beton zazbrojony o
    grub.np 5 cm nie popęka?
    3.Na wszelki wypadek wybudowałem wewnątrz silosa 3 słupki na cegłę, o które ew.
    wesprze się wylana
    płyta betonowa,(również oparta na obmurówce z bloczków) gdyby gruz osiadł.

    Co myślicie o tych pomysłach?

    Pozdr.
    R.

  • 2. Data: 2009-07-18 18:52:16
    Temat: Re: Taras na gruzie - nie siądzie?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 18 Lip, 19:06, Rentier <f...@g...com> wrote:
> [...]
    5x2,5m wypełniony
    > gruzem.
    > Na to zamierzam wylać beton z zatopioną weń siatką zbrojeniową.

    zasyp szpary piaskiem... albo piaskiem stabilizowanym cementem.

    > Pytania:
    > 1. Czy taras oddylatować od budynku

    Bezwzględnie!

    > 2.Czy gruz będzie miał tendencje do osiadania

    Jeżeli go zagęścisz to nie.

    >, a zatem, czy beton zazbrojony o grub.np 5 cm nie popęka?

    zależy ja zazbrojony i jak wykonany.

    > 3.Na wszelki wypadek wybudowałem wewnątrz silosa 3 słupki na cegłę,

    Z cegły?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-07-18 19:44:48
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > zasyp szpary piaskiem... albo piaskiem stabilizowanym cementem.
    Ok, dzięki.

    > Bezwzględnie!
    OK

    > zależy ja zazbrojony i jak wykonany.
    Np. B25 + siatka z Castoramy o oczkach 10x10cm

    > Z cegły?
    Sorry - na szerokość 2 cegieł z cegły silikatowej z demobilu