    From: Qlfon <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Temat rzeka - pralka.
    Date: Wed, 15 May 2013 00:10:18 +0200

    Witam, mój 10-letni Ariston po raz kolejny ostatnio głupieje i chyba
    czas rozejrzeć się za czymś nowszym w jego miejsce.
    Pogmerałem trochę na elektroda.pl w zakresie pralek i wychodzi że warto
    zwrócić uwagę na:
    - możliwość dokupienia gwarancji (po uprzednim sprawdzeniu jej zapisów)
    - rozbieralny bęben
    - łożyska, które można wymienić
    - kraj produkcji (podobno są jakieś różnice np. w Bosch pomiędzy seriami
    z Niemiec i Polski

    Co chciałbym żeby pralka robiła:
    - była cicha bo stoi w kuchni a mój syn ma niecałe pół roku. Czy to
    prawda że silniki inwerterowe i ich pochodne są znacznie cichsze?
    - zostawiała mało wody w ubraniach po wirowaniu. Gdzieś wygrzebałem, że
    np. niektóre Gorenje dochodzą do 44%.
    - miała możliwość ingerencji w ustawienia temperatury, ilości płukań i
    szybkości odwirowania na poszczególnych programach. Alternatywnie -
    własny program.
    - działała dłużej niż 5 lat:)
    - używała mało wody i prądu bo moje akwarium zużywa tego wystarczająco
    dużo;)
    - podczas pracy nie zmieniała adresu instalacji.
    - łatwo dostępne części i rozbudowana sieć serwisowa.

    Szukając po sieci ogrom modeli jest lekko przytłączający. Czy Samsung i
    LG to już są firmy, o których można powiedzieć że coś potrafią w tym
    asortymencie czy nadal sa jeszcze początkujący? Produkują tego sporo i
    pewne rozwiązania techniczne mają ciekawe. Problem tylko z tym, że nie
    wiem jaka jest ich trwałość.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050