  • 11. Data: 2009-02-15 20:34:17
    Temat: Re: Temperatura cieplej wody
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "psb" <p...@p...to> napisał w wiadomości
    news:49987978@news.home.net.pl...

    > A czemu straty? Zawsze wychodziłem z założenia, że lepiej mieć np 85st w
    > bojlerze i mieszać ją z zimną za pomocą mieszacza (zaworu)
    > termostatycznego, niż mieć w bańce 50 i lać bezpośrednio bez udziału
    > zimnej. Będzie mniejsze ryzyko, że dla kogoś braknie wody.

    Kiki po prostu ma tansza ciepla wode. :-)

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-02-16 00:41:31
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Kiki po prostu ma tansza ciepla wode. :-)

    Ja mam zbiornik 400L :-) I mnie zwisa problem braku ciepłej wody :-) Ale
    zawsze bezpieczniej mieć 52 stopnie niż 80 i pewnego dnia się pomylić pod
    prysznicem :-)

  • 13. Data: 2009-02-16 07:33:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawsze bezpieczniej mieć 52 stopnie niż 80 i pewnego dnia się pomylić pod

    Dla tego na wyjsciu z zasobnika stosuje sie zawory termostatyczne. Wtedy
    mozna w zasobniku miec wode jaka sie chce.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-02-16 11:20:58
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Dla tego na wyjsciu z zasobnika stosuje sie zawory termostatyczne. Wtedy
    > mozna w zasobniku miec wode jaka sie chce.

    A czy one przypadkiem nie tłumią ciśnienia zanadto? No tak jak baterie
    termostatyczne..

  • 15. Data: 2009-02-16 11:55:02
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > termostatycznego, niż mieć w bańce 50 i lać bezpośrednio bez udziału
    > zimnej. Będzie mniejsze ryzyko, że dla kogoś braknie wody.

    Straty powstają nie przy laniu wody ale przy utrzymywaniu temperatury w
    zasobniku. Na to aby stale utrzymywać w zasobniku np. 85 st. trzeba dostarczać
    systematycznie więcej energii niż dla utrzymywania w zasobniku stale np. 50
    st. Rozpraszanie energii cieplnej z zasobnika jest proporcjonalne do różnicy
    pomiędzy temperaturą w zasobniku a temperaturą otoczenia w pomieszczeniu gdzie
    stoi zasobnik.
    Niższa temperatura w zasobniku = większa ekonomia grzania, ale faktycznie,
    jeśli ktoś ma mniejszy zasobnik, może mu zabraknąć gorącej wody przy
    intensywnym zapotrzebowaniu na wodę.
    Idąc za radą zorientowanego człowieka obnizyłem u siebie na próbę temperaturę
    wody w zasobniku do 48 st. Zasobnik mam tylko 120 l ale nas jest tylko troje.
    Widzę, że poniżej tych moich 48 st. zaczęłyby się problemy z brakiem ciepłej
    wody. W moim przypadku to jest graniczna temperatura, przy której mam jeszcze
    komfort użytkowania ale nie mam rezerwy.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 16. Data: 2009-02-16 17:23:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > A czy one przypadkiem nie tłumią ciśnienia zanadto? No tak jak baterie
    > termostatyczne..

    Tego nie wiem, ale nie wydaje mi sie. Pewnie sa roznej wydajnosci, poza tym
    do standardowych rozwiazan na pewno wystarczy. Basenu tym chyba nie bedziesz
    napelnial?? :-)

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-02-17 14:59:40
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Rozporządzenie mówi ze 55C na wylewce

    daj link

    Icek

  • 18. Data: 2009-02-17 15:17:40
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    > za

    > daj link

    http://www.dziennikbudowy.pl/Ekspres.nsf/n/1A6FE867B
    90B9F89C1256F120042F4C4?OpenDocument&View=n&Cat=ap&C
    ount=10

    par 118 pkt 2 - jak pisał Staszek

    Janusz Pawlinka

  • 19. Data: 2009-02-17 22:03:55
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Z tego co się orientuję, powinna mieć nie mniej jak 60°C w bojlerze, coby
    > żadne nieprzyjemne kolonie się nie zakładały (typu legioneloza)...

    A na wylocie wylewki nie powinna mieć z kolei więcej jak 55 stopni - bo
    jest to ograniczone granicą bólu, przekroczenie sześćdziesięciu stopni
    grozi mniejszym bądź większym poparzeniem (między 60 a 70 stopni to będą
    raczej podrażnienia czasowe bez zauważalnych zmian martwiczych w skórze,
    powyżej 70 stopni zaczyna się ryzyko prawdziwych poparzeń ze złażeniem
    skóry ...).

    --
    Darek

  • 20. Data: 2009-02-17 22:08:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jeffrey napisał:

    > że tak się podłaczę...
    > możesz napisać jakie rozporządzenie bo u mnie jest około 40C i muszę do
    > spółdzielni pismo wystosować bo sobie przycinają za mocno

    Kluczowe stwierdzenie - "instalacja musi umożliwiać"...

    Instalacja umożliwia a spółdzielnia nie raczy z możliwości skorzystać.
    Pytanie nie jest z zakresu prawa budowlanego a praw konsumenckich -
    spółdzielnia może dostarczać CWU o temperaturze na wylewce poniżej 55
    stopni tylko niech stosownie cenę tej wody skalkuluje (a nie liczy jak
    za dostawę CWU o pełnych parametrach).

    --
    Darek