  • 21. Data: 2010-12-21 14:37:24
    Temat: Re: Temperatura obliczeniowa
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Gru, 15:17, "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:
    > Niedocieplone sciany to przesuniecie blizej wnetrza a moze i wrecz na
    > powierzchnie wewnetrzna scian punktu rosy.
    > Idealne warunki do hodowli grzybków.

    Ze sprawna wentylacja nie powinno byc takich ekscesow :) Przeciez
    buduje sie domy 1W, a kiedys budowano wogole bez ocieplenia i grzyba
    nie bylo. Sama nieocieplona sciana to tylko jeden z elementow majacych
    wplyw na pojawienie sie grzyba.. Do tego dochodzi niesprawna
    wentylacja i grzybek gotowy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2010-12-21 14:48:54
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

> [...]
    > nie bylo. Sama nieocieplona sciana to tylko jeden z elementow majacych
    > wplyw na pojawienie sie grzyba.. Do tego dochodzi niesprawna

    O tuż to...
    Teraz do mnie rodzinka zjechała - i będzie już sukcesywnie zjeżdżać aż
    do zupełnego zasiedlenia.

    Na dworze mróz że aż d... ściska, ja podgrzewam, żeby dzieciaki nie
    marzły, a tu...
    Po rogach pod skosami na poddaszu - zewnętrznych, w jednym rogu na dole
    - przy posadzce... wilgoć.

    Przeraziłem się tymi skosami, że mi przecieka, ale zaglądam, a tam sucho
    :-), ani śniegu nie nawiało na murłatę, bo takie miałem obawy, że na
    murłatę nawiało a tam zaczęło topnieć i się teraz leje.

    Nie... To brak dobrej wentylacji. Okna pozamykane, ludzie oddychają, nie
    wszystkie kanały wentylacyjne już działają jak należy...

    No dobrze, że się zorientowałem w porę i zacząłem wietrzyć - plamy
    zaczęły znikać :-), a ja muszę więcej do pieca dokładać...

    Trzeba grzać i wietrzyć. Ot i wszystko.

    pozdr
    robercik-us

  • 23. Data: 2010-12-21 19:42:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >No wlasnie jest troche odwrotnie - stare domy byly nieszczelne i
    >wentylacja smigala po domu jak szalona. Po termomodernizacji i
    >wymianie okien robi sie szczelnie i dopiero wtedy pojawiaja sie
    >problemy z plesnia w narozach, przy parapetach, problemy z placzacymi
    >oknami etc :)

    Wszystko to prawda co piszecie, ale ja jako uzytkownik tej strasznej sciany
    1W nie potwierdze, ze mimo braku went. mechanicznej okna placza. Owszem
    jedno placze w lazience po kapieli wieczorem, placze bardziej bo wisi na nim
    zaluzja na wieczor zaslaniana. Nie otwieram okien by wywietrzyc, nie uchylam
    i nie rozszczelniam. Przeciwnie, daze do maksymalnej szczelnosci wszystkiego
    na co ew. nie mialbym wplywu. Dom nie jest maly i moze dla tego nie czuje
    zadnego dyskomfortu z nieposiadania wentylacjii mechaniczne. Co innego jak
    pojde do brata mieszkajacego w mieszkaniu. Nie dosc, ze temp. jak w afryce
    to jeszcze powietrza brak. Mam wrazenie, ze wiekszosc straszacych smrodem,
    brakiem powietrza i wilgocia wychowala sie w takich wlasnie mieszkaniach. A
    tym czasem wystaczy nieco przestrzeni i powietrza robi sie nieporownywalnie
    wiecej.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-12-21 20:24:38
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 20 Gru, 07:44, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > głowę zrywa - powiedzmy 10 m/s. Jaka wtedy będzie faktyczna zdolność
    > wychładzania takiego układu?
    >
    > Chodzi mi o temperaturę przyjmowaną do zapotrzebowania budynku na ciepło.
    >
    > W serwisach pogodowych widzę na przykład:
    >
    > temp -8stC wiatr 9m/s temp odczuwalna -25,4 stC
    > -9stC  7m/s - 23,9 stC
    > -8stC  7m/s - 22,6 stC
    > itd...
    >
    > Czy zna ktoś wzór wg którego się tę temp odczuwalną oblicza?
    >
    > Podejrzewam, że do obliczania zapotrzebowania na ciepło też trzeba
    > przyjmować takie właśnie wartości - po uwzględnieniu wychładzającego

    musisz miec dodatkowo podana szczelnosc budynku litrow powietrza na
    godzine. Wtedy mozna jakos przystapic do liczenia. Najwieksza robote
    robi podcisnienie ktore wysysa powietrze z budynku.

  • 25. Data: 2010-12-21 20:28:13
    Od: Kadar <o...@g...com>

    . Najwieksza robote
    > robi podcisnienie ktore wysysa powietrze z budynku.-

    Ciekawe jak takie podcisnienie sie uzyskuje , bo u mnie w mieszkaniu
    raczej nawiewa niz wysysa. Chyba ze otworze balkon ale przy tytch
    temperaturach raczej na krotko takie wentylowanie.

    KADAR

  • 26. Data: 2010-12-21 20:35:02
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 21 Gru, 21:28, Kadar <o...@g...com> wrote:
> [...]
    > raczej nawiewa niz wysysa. Chyba ze otworze balkon ale przy tytch
    > temperaturach raczej na krotko takie wentylowanie.

    Jak nawiewa tu musi tez gdzies wywiewac. Jesli zalaczysz odkurzacz
    (czyli niz atmosferyczny) do takiego wywiewnego otworu to masz
    przewiew i zimne powietrze musisz ogrzac. Jesli nie ogrzejesz to sie
    wychladza.