  • 11. Data: 2010-12-20 19:23:51
    Temat: Re: Temperatura obliczeniowa
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:08b1d1ee-e3c2-4f75-b1de-

    > Moze tak - wymiana ciepla na szybie moze byc wieksza przy
    > intensywniejszym ruchu powietrza czyli przy wiatrze :) Wiatr tez moze
    > sie mocniej wdzierac we wszystkie szczeliny dookola ramy okiennej -
    > tam gdzie np. pianki pozalowali albo mrowki wygryzly etc :-)

    Wentylacja tez mocniej ciagnie. Zauwazylem, ze opalu niestety idzie wiecej w
    wietrzny dzien.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-12-21 07:21:53
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Wydaje mi się, że wszystko, począwszy od drzwi, przez okna, ściany, dach,
    > aż po wentylację, jest poddawane wychładzającemu działaniu takiego wiatru.

    A ja uważam że te kilka razy w zimie dobrze jest dla domu i domowników jak
    wiatr przedmucha w nim zakamarki więc nie usiłowałbym go uszczelniac jak
    balon.

    Marek

  • 13. Data: 2010-12-21 09:24:50
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Mam wrazenie ze poza temperatura wilgotnoscia i wiatrem sa jeszcze
    jakies inne parametry wplywajace na nasze odczucia.
    Moze jakies atawistytczne zachowania sie ujawniaja w wietrzna
    ksiezycowa noc.
    auuuuuuuuuuuuuuuu....

    POZDRAWIAM SWIATECZNIE
    KADAR

  • 14. Data: 2010-12-21 10:29:32
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > A ja uważam że te kilka razy w zimie dobrze jest dla domu i domowników
    > jak wiatr przedmucha w nim zakamarki więc nie usiłowałbym go uszczelniac
    > jak balon.

    Oczywiście bezwzględnie masz rację :-))).

    Szczególnie przy nowym domu, gdzie w ścianach jeszcze jest sporo
    wilgoci, choć wydaje się, że nie.

    Teraz, gdzie w narożach na poddaszu i w narożach na parterze przy
    posadzce w najniższych miejscach pojawiają się wilgotne plamy, trzeba
    intensywnie wietrzyć - mroźne powietrze się do tego nadaje doskonale, bo
    jest suche, ale... opału idzie sporo :-)

    Tu w górach - mieszkałem ostatnio przez kilkanaście lat na Śląsku w
    bloku i nie doświadczałem tego typu sytuacji - taka wietrzna pogoda
    zdarza się częściej niż na nizinach, a i opału trzeba sobie przygotować
    więcej.

    Miejscowi twierdzą, że pięć ton trzeba liczyć... Moje wyliczenia
    opiewają na jakieś trzy, trzy i pół, ale pierwszy sezon, to i te pięć
    może pójść, bo trzeba grzać i wietrzyć.

    Już ugadałem sobie zduna i postawi mi piec kaflowy w salonie w którym
    będę mógł sobie palić głównie drewno. Z budowy zostało mi tego chyba z
    osiem do dziesięciu kubików :-))).

    To też pozwoli zaoszczędzić węgiel, a i jako ogrzewanie awaryjne będzie
    działać :-).

    Stąd moje pytanie o tę wychladzającą właściwość wiatru. Są dni, kiedy
    wydaje się nawet wychodzenie na zewnątrz niebezpieczne... i wcale nie
    mało jest takich dni.

    Np. - 15 i pi...dzi jak w kieleckiem...

    Acha... widziałem się wczoraj z kolegą - miejscowym - i jakieś
    przestawki mebli robił, bo mu wilgoć powyłaziła za szafami na ścianach i
    czarne plamy się porobiły - jego dom jest niedocieplony i starszy - lata
    osiemdziesiąte i dziewięćdziesiąte.

    pozdr
    robercik-us

  • 15. Data: 2010-12-21 11:39:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Gru, 11:29, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > przestawki mebli robił, bo mu wilgoć powyłaziła za szafami na ścianach i
    > czarne plamy się porobiły - jego dom jest niedocieplony i starszy - lata

    To jest wlasnie ta Wasza pieknie dzialajaca wentylacja grawitacyjna
    HA ! ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2010-12-21 11:47:20
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    y.googlegroups.com...
> [...]
    > osiemdziesiąte i dziewięćdziesiąte.

    To jest wlasnie ta Wasza pieknie dzialajaca wentylacja grawitacyjna

    Ja też mam grawitacyjną i jakoś plesni nigdzie nie mam. Więc nie zawsze.
    Robercik podkreślił że jest to dom niedocieplony więc nie ma co się dziwić
    że na ścianach pleśń wyłazi. Teraz chyba nikt już nie buduje jak w latach
    80'
    a i też te stare domy są często termomodernizowane i problem znika.

    Marek

  • 17. Data: 2010-12-21 12:03:32
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Gru, 12:47, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Ja te mam grawitacyjn i jako plesni nigdzie nie mam. Wi c nie zawsze.
    > Robercik podkre li e jest to dom niedocieplony wi c nie ma co si dziwi
    > e na cianach ple wy azi. Teraz chyba nikt ju nie buduje jak w latach
    > 80'
    >  a i te te stare domy s cz sto termomodernizowane i problem znika.

    No wlasnie jest troche odwrotnie - stare domy byly nieszczelne i
    wentylacja smigala po domu jak szalona. Po termomodernizacji i
    wymianie okien robi sie szczelnie i dopiero wtedy pojawiaja sie
    problemy z plesnia w narozach, przy parapetach, problemy z placzacymi
    oknami etc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-12-21 13:12:56
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

> [...]
    > wymianie okien robi sie szczelnie i dopiero wtedy pojawiaja sie
    > problemy z plesnia w narozach, przy parapetach, problemy z placzacymi

    Kolega ma wymienione okna, ale dom jest nieocieplony.

    pozdr
    robercik-us

  • 19. Data: 2010-12-21 13:32:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Kolega ma wymienione okna, ale dom jest nieocieplony.

    Otóż to -sciany zimne a wentylację pogorszył. To i grzyba wychodował :)

    b.

  • 20. Data: 2010-12-21 14:17:52
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    >wymianie okien robi sie szczelnie i dopiero wtedy pojawiaja sie
    >problemy z plesnia w narozach, przy parapetach, problemy z placzacymi

    Niedocieplone sciany to przesuniecie blizej wnetrza a moze i wrecz na
    powierzchnie wewnetrzna scian punktu rosy.
    Idealne warunki do hodowli grzybków.

    Marek