  • Data: 2010-12-01 14:34:41
    Temat: Test domu
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie

    Zrobiłem mały teścik...
    Położyłem termometr w salonie na oknie - podłogówka - i wyłączyłem
    ogrzewanie w całym domu.

    Była wtedy na zewnątrz temperatura coś powyżej zera. Upłynęła jedna
    doba, temperatura trochę spadła, ale nie za bardzo, potem następna doba
    i ścisnął mróz. W trzeciej dobie zanotowałem na zewnątrz minus 16 i po
    68 godzinach włączyłem ogrzewanie.

    W momencie wyłączania ogrzewania termometr wskazywał 19 st C, a po 68
    godzinach bez ogrzewania i przy gwałtownym spadku temperatury o jakieś
    20 st C tenże sam termometr wskazywał 12 st C - zaznaczam, że leży na
    parapecie okna.

    Jak włączyłem piec, to zeżarł mi w 12 godzin jakieś 60 kg węgla, a potem
    się już trochę uspokoił. Teraz dochodzi 24 godziny palenia, a na
    zewnątrz mam temperaturę ok minus 10 i obecnie rzeczony termometr
    wskazuje ciut powyżej 17 st C. Spaliłem szacunkowo jakieś 70 - 80 kg
    węgla, ale nie nagrzewam wszystkich pomieszczeń, bo nie ma takiej
    potrzeby. Ogólnie w nieogrzewanej części - garaż pom gospodarcze i
    kotłownia mam chłodniej - jakieś 13 - 15 st C, to jest coś ok 35 m2, a
    na pozostałej powierzchni - jakieś 160 m2 utrzymuje się przyzwoita temp
    ok 18 - 19 st C, a w łazienkach i tam, gdzie potrzebuję jakieś 21 st C.

    Nie wiem na ile miarodajny jest mój eksperyment, ale coś mi się widzi,
    że nie opłaca się wychładzać murowanego domu na kilka dni dla
    'oszczędności' przez wyłączenie pieca, bo żeby potem nadgonić straty,
    idzie znacznie więcej opału, niż gdyby kocioł pracował cały czas.

    Jak oceniacie, czy wynik tego eksperymentu daje jakiś obraz co do dobrej
    izolacyjności ścian zew i poddasza?

    Na ścianach mam 14 cm styro - ściany z maxa, a na poddaszu 25 cm wełny.

    Wszelkie opinie mile widziane :-)

    pozdr
    robercik-us