  • 31. Data: 2011-03-14 20:51:58
    Temat: Re: Trzesienie ziemi
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:illr13$guf$1@mx1.internetia.pl...

    > Ale dlaczego prysl, licz ofiary, a nie strach przed niewidzialnym
    > promieniowaniem, ktore to promieniowanie summa summarum penwie jest
    > wieksze z elektrowni weglowych, bo napierdziela non-stop i nikt sie nie
    > oburza.

    Prysl, bo zagrozenie jak zwykle przychodzi z tej niespodziewanej strony.
    Przygotowywali konstrukcje na trzesienia a elektrownie pogrzebala woda.
    Teraz pompuje sie wode morska skazujac reaktory na zlom, a przy okazji, jaki
    zlom? Problem odpadow radioaktywnych o czasie polowicznego rozpadu setek lat
    ciagle nie jest roziwiazany. Ja wiem, ze jest ich relatywnie malo ale jak sa
    grozne nie trzeba przeciez pisac. Do tej pory nikt nie wie co z nimi robic.
    Trzyma sie zamkniete i czeka na nienadchodzacy postep.

    > Wiesz ilu gornikow ginie przy wydobyciu "bezpiecznej" energii?

    To w jakims sensie ich wybor i ryzyko. Nie pisze, ze to dobrze, ale awaria
    elektrowni atomowej moze zabic wiecej ludzi niz cale lata wypadkow skazajac
    ogromne obszary byc moze nie nadajace sie do zycia przez dlugie lata. Dzis
    napromieniowaniu ulegla zaloga amerykanskiego lotniskowca na szczescie
    niewielka dawka, 150km od wyspy tylko dla tego, ze wiatr byl w tamta strone.
    Nie ma co porownywac.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2011-03-14 21:03:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 14-03-2011 o 19:48:14 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Wcale nie zauważ że oni prawie na codzień mają wstrząsy 5-6 i o nich już po
    >prostu nie mówią bo są tak częste, także te reaktory muszą naprawdę dużo
    >wytrzymać.

    No wlasnie dla tego prysl. Tam trzesienie tego dnia nie bylo wieksze a
    elektrownia robi klopoty.

    >Ale zauwaz że nawet 100 razy większe promieniowanie od tła nie jest groźne
    >dla
    >człowieka, ba nawet jest lecznicze, są rejony np Belgia, holandia gdzie
    >naturalne
    >tło jest kilkaset razy wieksze od normalnego i ludzie zyja i są zdrowsi od
    >reszty
    >bo prawie nie chorują na raka, promieniowanie nie dopuszcza do mutacji
    >rakowych

    Tak tylko jak pierdutnie reaktor to nie bedzie 100 razy wieksze. Po prostu
    przed tym nie ma ucieczki. Energia atomowa to dziedzina przy ktorej ludzie
    wygladaja jak male dzieci uczace sie dopiero jej obslugi. Nie radzimy sobie
    z zagrozeniem radioaktywnym trzymajac materialy radioaktywne w zamknieciu i
    to jedyne co potrafimy. Brak glupiej wody w reaktorze to problem na skale
    niemal globalna. Nasza wiedza jest tak mala, ze nawet nie zdajemy sobie z
    tego sprawy. 21 wiek a wodor jak w latach piecdziesiatych rozwala budynki.
    Mozna powiedziec cyrk na kolkach.

    >w organiźmie. Zresztą z Czernobyla też nie wszystkich wywieźli tzn
    >wywieźli ale ludzie
    >cichaczem wrócili i mieszkają, było juz parę reportarzy z tamtąd.
    >Oczywiście nie z samej
    >strefy 0 ale z tej dalszej ale oficjalnie zamkniętej.

    Podobno siedza i maja sie dobrze. Inny problem to starzejaca sie pokrywa
    reaktora.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2011-03-14 21:08:38
    Temat: Re: Trzęsienie ziemi
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No wiec wlasnie. Rafinerie tez glownie z tego powodu pierdyknely i zaloze
    > sie, ze ofiarami tam niezle sypnelo.

    Pewnie tak, ale dla mnie to ciagle roznica skali i co by nie bylo okresu.
    Straszna tam rozpierducha. Jak zobaczylem tsunami to nie wierzylem wlasnym
    oczom. Trzesienie ziemi, dobra, przeciez tam to nic dziwnego, ale to?...
    Strasznie mi ich zal i podziwiam profesjonalizm, spokojnych ludzi
    czekajacych w kolejkach na swoja kolej. W naszym buraczanym kraju nie do
    pomyslenia. Zaraz cos komus by sie nalezalo, a tam nic nie wiedza i
    spokojnie czekaja. Oj wiele jeszcze musimy sie uczyc.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2011-03-14 22:18:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > pomyslenia. Zaraz cos komus by sie nalezalo, a tam nic nie wiedza i
    > spokojnie czekaja. Oj wiele jeszcze musimy sie uczyc.

    Tego sie raczej nie nauczysz. Roznice kulturowe sa po prostu gigantyczne.
    Niemieccy zolnierze podczas ewakuacji swoich obywateli z Libii, tez mieli
    ciekawe sceny - ludzie na wyscigi, jedni po drugich wdzierali sie do
    samolotu, mimo, ze miejsc bylo dosc, zabrali wszystkich.

  • 35. Data: 2011-03-14 22:27:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Prysl, bo zagrozenie jak zwykle przychodzi z tej niespodziewanej strony.
    > Przygotowywali konstrukcje na trzesienia a elektrownie pogrzebala woda.

    Ile jest ofiar promieniowania? Nie ma znaczenia skad przychodzi zagrozenie,
    reaktory BWR sa po prostu dobrze wymyslone. Klopot bylby gdyby walnac w
    niego ladunkiem nuklearnym, ale wowczas twierdzenie, ze technika zawiodla
    byloby lekko nie na miejscu.

> [...]
    > co z nimi robic. Trzyma sie zamkniete i czeka na nienadchodzacy postep.

    W skrajnym przypadku sarkofag i tyle.

> [...]
    > elektrowni atomowej moze zabic wiecej ludzi niz cale lata wypadkow
    > skazajac ogromne obszary byc moze nie nadajace sie do zycia przez dlugie

    Co jest grozniejsze katastrofa lotnicza czy wypadek samochodowy? Mam
    wraznienie, ze operujesz perspektywa czarnobyla, ale tam nie bylo wypadku.
    co sie tam zdarzylo spokojnie mozna porownac do testow jakie amerykanie
    robili na swoich zolnierzach w latch piecdziesiatych nakazujac im na szturm
    kierunku epicentrum tuz po wybuchu. Z ta roznica, ze ruscy wiedzieli czego
    sie spodziewac.

    > Dzis napromieniowaniu ulegla zaloga amerykanskiego lotniskowca na
    > szczescie niewielka dawka, 150km od wyspy tylko dla tego, ze wiatr byl w
    > tamta strone.
    > Nie ma co porownywac.

    Nie no wez przestan z tym belkotem dziennikarskim.

  • 36. Data: 2011-03-14 22:34:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie dla tego prysl. Tam trzesienie tego dnia nie bylo wieksze a
    > elektrownia robi klopoty.

    Maniek, dopiero co pisales, ze to nie wstrzasy sa przyczyna klopotu.

    > Tak tylko jak pierdutnie reaktor to nie bedzie 100 razy wieksze.

    Uhm, a jak wybuchnie cale paliwo we wszystkich samochodach stojacyh w korku
    tez bedzie nieciekawie.

    > Po prostu przed tym nie ma ucieczki.

    Podobnie jak przed wybuchem paliwa w samochodzie.

> [...]
    > globalna. Nasza wiedza jest tak mala, ze nawet nie zdajemy sobie z tego
    > sprawy. 21 wiek a wodor jak w latach piecdziesiatych rozwala budynki.

    Nasza wiedza jest wystarczajaca, a jesli sie upierasz, ze klopot z reaktorem
    dowodzi, ze jest niewystarczajaca, to w przypadku rafinerii nalezaloby
    uznac, ze skrajnie niewystarczajaca, jakos nie zauwalylem bys byl przeciwko
    rafineriom.

  • 37. Data: 2011-03-14 23:46:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > reaktory BWR sa po prostu dobrze wymyslone. Klopot bylby gdyby walnac w
    > niego ladunkiem nuklearnym, ale wowczas twierdzenie, ze technika zawiodla

    No nie wiem, sytuacja jest powazna. Poczekajmy na rozwoj wydarzen i oby nic
    wiecej sie nie stalo.

    > W skrajnym przypadku sarkofag i tyle.

    Tak mowia.

    > Co jest grozniejsze katastrofa lotnicza czy wypadek samochodowy? Mam
    > wraznienie, ze operujesz perspektywa czarnobyla, ale tam nie bylo wypadku.

    Na razie obserwuje co sie dzieje, Czarnobyl tez nie jest bez znaczenia. Cos
    tam jednak pokazal. Ja wiem, ze to stary rupiec i dzis takich sie nie robi,
    ale obecna ewakuacja w promieniu 20km na wszelki wypadek i zalecenia nie
    wychodzenia z domu tez cos znaczy. Nie jest tak, ze nic sie nie moze
    wydostac, a skutki napromieniowania nie koniecznie ujawnia sie zaraz po.

    > Nie no wez przestan z tym belkotem dziennikarskim.

    Jak chcesz, dla Ciebie to moze i belkot co wcale nie zmienia faktu. Dawka
    byla bezpieczna, na razie.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2011-03-14 23:58:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniek, dopiero co pisales, ze to nie wstrzasy sa przyczyna klopotu.

    Wstrzasy, ale bezposrednia przyczyna nie byly wstrzasy a zalewajaca fala
    tsunami. To paradoks, odporna na wstrzasy elektrownie unieruchamia woda z
    oceanu na ktora nie byla przygotowana.

    > Uhm, a jak wybuchnie cale paliwo we wszystkich samochodach stojacyh w
    > korku tez bedzie nieciekawie.

    Posprzataja i reszta dalej bedzie mogla jezdzic nawet tego samego dnia.

> [...]
    > reaktorem dowodzi, ze jest niewystarczajaca, to w przypadku rafinerii
    > nalezaloby uznac, ze skrajnie niewystarczajaca, jakos nie zauwalylem bys

    Ja mam podejscie asekuracyjne. Nie potrafimy neutralizowac skutkow awarii.
    Potrafimy atomy obslugiwac, wiemy co i dla czego, ale skutki nas
    przerastaja. Jedyne co mozemy to uciekac i co gorsza po bedzie tylko gorzej.
    To rzucanie zapalona pilka w skladzie z otwarta benzyna. Umiemy rzucac i
    lapac, ale jak wypadnie to sie dopiero jazda zaczyna.
    No dobra calkiem OT.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2011-03-15 00:01:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > ciekawe sceny - ludzie na wyscigi, jedni po drugich wdzierali sie do
    > samolotu, mimo, ze miejsc bylo dosc, zabrali wszystkich.

    No tak, to prawda. Dzieli nas przepasc.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2011-03-15 03:18:36
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Wiesz ilu gornikow ginie przy wydobyciu "bezpiecznej" energii?

    A ja stoję w rozkroku :-)
    Z jednej strony fajnie mieć takie elektrownie ale z drugiej jak pomyślę, że
    takie kierbud czy inspektor olewacz, często niedouczony i jeszcze odwróci
    głowę w bok podczas wibrowania betonu, nie sprawdzi zbrojenia to ja ciemno
    widzę te elektrownie atomowe w Polsce. Strach sie bać.