  • 41. Data: 2009-03-18 09:17:25
    Temat: Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowan ie, odgrom - jak to połączyć?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:17ch7h6xl6oka.dlg@oldfield.org.pl...

    > Nie może. Nigdy nei masz całkowietej pewności.

    Ale dąży się do tych 100%, które można osiągnąć poprzez zminimalizowanie
    zakłóceń do poziomu, który nie grozi uszokodzeniem urządzeń. Wtedy się mówi
    o całkowitej i skutecznej ochronie, choć same zakłócenia nadal będą jeszcze
    występować.
    Tak więc w tym przypadku wdajesz się w zbyt wielkie teoretyzowanie.

    > Co nie eliminuje indukowanej w niej SEM

    A kto tu pisze o indukowaniu się SEM ?
    Tu ma do czynienia inne zjawisko - powstawania potencjałów na skutek
    przepływu dużych prądów poprzez wspólny odcinek przewodnika.
    Niestety tak samo jest istotne jak indukcja elektromagnetyczne, a może nawet
    bardziej istotne.

    > Korytka nic nie dadzą. Rurka przewodząca już tak.

    Piszesz bzdury.
    Stalowe korytka zabezpieczają przed indukcją elektromagnetyczną tyle, że w
    różnym stopniu dla różnych częstotliwości, ale także przed indukcją
    magnetyczną powodując zamykanie się pola magnetycznego.
    Po to właśnie w przemyśle stosuje się korytka stalowe, aby zminimalizować
    wpływ dużych prądów płynących w jednych przewodach na inne przewody, którymi
    biegną bardzo małe sygnały pomiarowe.
    Trzeba nadmienić, że nie ma idealnych zabezpieczeń tzn. takich, które po
    założeniu eliminują dany czynnik całkowiecie.
    Każde z zabezpieczeń tylko zmniejsza poziom zakłóceń. Dobiero zastosowanie
    ich całego szeregu pozwala na zbliżenie się do 100%, które po odniesieniu
    wytrzymałości urządzeń na zakłócenia i przepięcia można uznać za całkowite.

    > Nie ma większego znaczenia.

    > Nie wystarczy.

    Powtarzam jeszcze raz.
    Nie twierdzę, że eliminują całkowicie, lecz minimalizują i w tym przypadku
    nie przepięcia powstałe w instalacji, lecz te, które powstały poza
    instalacją domową, a jest ich spora ilość.

    > Ni, wcale nie mam :D

    Skoro masz, to dlaczego piszesz bzury na ten temat ?

    > To jest jajakokowanie, Jacusiu.
    > Pomimo tego wszystkiego i tak urządzenia mogą polecieć. Ty się naczytałeś,
    > a ja się tylko naczytałem, ogladałem i rozmawiałem w laboratorium wysokich
    > napięć.

    Adasiu, ja się nie tylko naczytałem i naoglądałem i napytałem tak jak Ty.
    Ja wiele lat przepracowałem w laboratoriach, codziennie zmagając się z tymi
    problemami.

  • 42. Data: 2009-03-18 10:06:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2009 10:17:25 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Ale dąży się do tych 100%, które można osiągnąć poprzez zminimalizowanie

    Nie można osiągnąć. Nie dysponujesz idealnymi, odpornymi na wszystko
    materiałami.
    Nawet jak zbudujesz klatkę Faradaya z nadprzewodnika, która teorytycznie
    izoluje elektromagnetycznie wnętrze idealnie, to walnięcie pioruna powoduje
    takie natężenie pola magnetycznego, że efekt nadprzewodnictwa idzie się
    kochać i masz g.., a nie klatkę.

    > Tak więc w tym przypadku wdajesz się w zbyt wielkie teoretyzowanie.

    Wdaję się w praktykowanie. Na metrze przewodu może się wyindukować napięcie
    rzędu kilowoltów.

    > A kto tu pisze o indukowaniu się SEM ?

    Ty.

    > Tu ma do czynienia inne zjawisko - powstawania potencjałów na skutek
    > przepływu dużych prądów poprzez wspólny odcinek przewodnika.

    Nic podobnego. To tylko prostackie pojęcie prostaczka.

    > Niestety tak samo jest istotne jak indukcja elektromagnetyczne, a może nawet
    > bardziej istotne.

    Popatrz, już jest tak samo istotne, a przed chwila było nieistotne.

    > Piszesz bzdury.
    > Stalowe korytka zabezpieczają przed indukcją elektromagnetyczną tyle, że w

    Nie zabezpieczają.

    > różnym stopniu dla różnych częstotliwości, ale także przed indukcją
    > magnetyczną powodując zamykanie się pola magnetycznego.

    Jak są zamknięte, to tak. Tylko wtedy nie są korytkami.

    > Po to właśnie w przemyśle stosuje się korytka stalowe, aby zminimalizować
    > wpływ dużych prądów płynących w jednych przewodach na inne przewody, którymi
    > biegną bardzo małe sygnały pomiarowe.

    G... prawda. przede wszystkim po to, żeby było którędy puścić przewody, a
    te które są wrażliwe na zakłócenia i tak lecą ekranowanymi przewodami.
    Z miernictwa pała, Jacusiu jajakoko.

    > Trzeba nadmienić, że nie ma idealnych zabezpieczeń tzn. takich, które po
    > założeniu eliminują dany czynnik całkowiecie.

    Zacytuję:
    "Ale dąży się do tych 100%, które można osiągnąć"

    Kłamiesz teraz, czy skłamałeś wczesniej?

> [...]
    > wytrzymałości urządzeń na zakłócenia i przepięcia można uznać za całkowite.

    Uznać można, jak się jest Jacusiem jajakoko. Jak się trochę popraktykuje i
    jeszcze zasięgnie opinii ludzi, którzy zjawiska wyładowań atmosferycznych
    badają na codzień, to się nei uznaje.

    > Powtarzam jeszcze raz.

    'Jajakoko znaffca tematu, bo normy czytam'

    > Nie twierdzę, że eliminują całkowicie, lecz minimalizują i w tym przypadku
    > nie przepięcia powstałe w instalacji, lecz te, które powstały poza
    > instalacją domową, a jest ich spora ilość.

    Dziękuję, że się w końcu ze mną zgodziłeś, że zabezpieczenia jakie wciskasz
    za sporą kasę chronią nie przed skutkami uderzenia pioruna w budynek, a w
    linię zasilającą tenże.

    > Skoro masz, to dlaczego piszesz bzury na ten temat ?

    Jak widze nie tylko na tematyce wyładowań atmosferycznych się nie znasz.
    Nie znasz się również na stosowanych w języku polskim zwrotach - ironia
    jest Ci całkowicie nieznana.

    > Adasiu, ja się nie tylko naczytałem i naoglądałem i napytałem tak jak Ty.
    > Ja wiele lat przepracowałem w laboratoriach, codziennie zmagając się z tymi
    > problemami.

    Jacusiu, nie mów, byłeś sprzątającym w labie?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 43. Data: 2009-03-18 10:33:44
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:14ygb68z54n6g.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jacusiu, nie mów, byłeś sprzątającym w labie?

    Nie. Osobą pracującą oraz nadzorującą pracowników laboratoriów
    (elektrycznego, termometrii i pirometrii oraz ciśnień), a także pracownie
    napraw urządzeń elektrycznych, elektronicznych, pneumatycznych oraz
    hydraulicznych automatyki przemysłowej i aparatury kontrolno-pomiarowej.

    Uważam, że dalsza nasza dyskusja nie ma najmniejszego sensu.
    Tobie i tak zależy tylko i wyłacznie na tym, żeby wciągnąć rozmówcę w
    chamskie pyskówki, a później mu naubliżać.
    Czas spędzony z Tobą uważam za czas stracony.
    Tak więc żegnam.

  • 44. Data: 2009-03-18 12:01:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2009 11:33:44 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

> [...]
    > napraw urządzeń elektrycznych, elektronicznych, pneumatycznych oraz
    > hydraulicznych automatyki przemysłowej i aparatury kontrolno-pomiarowej.

    Czyli z naukowym laboratorium wysokich napięć ani z tematyką własności
    wyładowań atmosferycznych nie miałeś do czynienia.

    > Uważam, że dalsza nasza dyskusja nie ma najmniejszego sensu.
    > Tobie i tak zależy tylko i wyłacznie na tym, żeby wciągnąć rozmówcę w
    > chamskie pyskówki, a później mu naubliżać.

    LOL. Zależy mi na tym, żeby Ci pokazać poziom Twej 'wiedzy'. A raczej jak
    niziutki jest i gdzie sie kończy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 45. Data: 2009-03-18 20:17:10
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:td5tzjcypxaz$.dlg@oldfield.org.pl...

    > LOL. Zależy mi na tym, żeby Ci pokazać poziom Twej 'wiedzy'. A raczej jak
    > niziutki jest i gdzie sie kończy.

    Na razie to tylko pokazujesz jak niziutki jest poziom twojej kultury.
    Zaś wiedzę masz na poziomie takim samym jak oferowaną przez siebie pomoc na
    grupach dyskusyjnych, czyli żadną.
    Wybacz, ale nie mam zamiaru podtrzymywać dalszej dyskusji z takim chamem jak
    ty, który mnie obraża na każdym kroku tylko dlatego, że jest
    niedowartościowany.
    Co do laboratoriów, tak miałem styczność. Miałem też styczność z większymi
    prądami wyładowczymi niż te, które niosą wyładowania atmosferyczne oraz z
    problemem redukcji z tego powodu zakłóceń do poziomów miliwoltów,a nawet
    mikrowoltów w instalacjach pomiarowych.
    Ponadto miałem styczność z instalacjami uszkodzonymi przez wyładowania
    atmosferyczne i widziałem też jakie są różnice w przypadku instalacji
    niezabezpieczonych oraz zabezpieczonych.
    Jesteś zbyt mały i zbyt głupi, aby oceniać moją wiedzę zarówno teoretyczną
    jak i praktyczną.
    Zatem adasiu zajmij się swoją pracą zawodową, robiąc kasę na wywoływaniu
    slajdów i nie teoretyzuj w tematach, w których nie masz doświadczenia i nie
    jesteś w stanie pomóc. Jeżeli już nie jesteś w stanie pomóc to chociaż nie
    wprowadzaj ludzi w błąd.
    Jeszcze raz żegnam.

  • 46. Data: 2009-03-18 21:10:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2009 21:17:10 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Na razie to tylko pokazujesz jak niziutki jest poziom twojej kultury.

    Ach, wiem, wiem, toż nie zgadzać się z tym, co Jacus jajakoko napisze,
    nawet kiedy sam sobie zaprzecza to chamstwo!

    > Wybacz, ale nie mam zamiaru podtrzymywać dalszej dyskusji z takim chamem jak
    > ty, który mnie obraża na każdym kroku tylko dlatego, że jest
    > niedowartościowany.

    Oj, znów kłamiesz Jacusiu.

    > Co do laboratoriów, tak miałem styczność. Miałem też styczność z większymi

    Oczywiście, oczywiście. I tak przypadkiem nie zająknąłeś się o tym
    wcześniej.

    > prądami wyładowczymi niż te, które niosą wyładowania atmosferyczne oraz z

    No popatrz, popatrz. Jeszcze powiedz, że z napięciami też :D

    > Jesteś zbyt mały i zbyt głupi, aby oceniać moją wiedzę zarówno teoretyczną
    > jak i praktyczną.

    Jacusiu, to Twoje zdanie. Zdanie nadętego bufonka, który uważa się za alfę
    i omegę. Moje zaś zdanie jest takie, żeś sprawnym wyrobnikiem i
    alplikatorem norm, zas o tym dlaczego normy są właśnie takie nie masz
    pojęcia.

    I jeszcze jeden i jeszcze raz ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 47. Data: 2009-03-22 10:24:28
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości

> [...]
    > i omegę. Moje zaś zdanie jest takie, żeś sprawnym wyrobnikiem i
    > alplikatorem norm, zas o tym dlaczego normy są właśnie takie nie masz

    Bo nie mogę przejść obojętnie wobec pisanych przez ciebie pierdół
    wynikających z braku dostatecznej wiedzy i doświadczenia oraz własnego
    fantazjowania.
    Przede wszystkim trzeba sobie jasno powiedzieć czym jest "impuls
    elektromagnetyczny - EMP".
    Jest to impuls bardzo dużej energii wypromieniowanej jako fala
    elektromagnetyczna.
    Z EMP powstałym na skutek wyładowania atmosferycznego da się walczyć.
    Właśnie walczy się poprzez odpowiednie budowanie instalacji i jej
    zabezpieczanie.
    EMP to całe spektrum częstotliwości, które oddziałują w sposób różny na
    naszą instalację oraz na elektronikę.
    I tak:
    Najniższe częstotliwości powodują wyindukowanie się napięć oraz prądów w
    długich odcinkach przewodów - tu w instalacjach i przede wszystkim w
    przewodach doprowadzających prąd do domu. Z tymi indukcjami walczy się
    poprzez prowadzenie przewodów blisko siebie co powoduje, że obwód zachowuje
    się tak jak obwód bifilarny, poprzez stosowanie ochronników przepięciowych i
    filtrów, a także poprzez ekranowanie.
    Im wyższa częstotliwość promieniowania elektromagnetycznego EMP tym mniejszy
    ma wpływ na indukowanie się napięć i prądów w instalacjach, ponieważ same
    instalacje tłumią te przepięcia ze względu na zbyt duże indukcyjności i
    pojemności, a tym większy wpływ na indukowanie się ładunków w samej
    elektronice. Tu także zachodzą zjawiska falowe, zatem także wpływ na
    tłumienie ma długość obwodów tworzących anteny oraz istnienie elementów
    ekranujących choćby takich jak zbrojenie czy metalowy dach itp.
    EMP o bardzo dużych częstotliwościach (mikrofalowych) może niszczyć
    elektronikę, która nawet nie jest podłączona do żadnej instalacji. Dzieje
    się to na skutek tego, że same obwody drukowane oraz obwody utworzone w
    układach elektronicznych działają jak anteny mikrofalowe.
    Tylko Adasiu nie czarujmy się. Udział częstotliwości mikrofalowych w
    przypadku EMP pioruna jest niewielki. Niewielki w sensie, że nie powodującym
    uszkodzeń bezpośrednio w sprzęcie elektronicznym.
    Dlatego zagrożenie uszkodzenia elektroniki na skutek EMP o częstotliwościach
    mikrofalowych jest także niewielkie lub nawet żadne.
    Dzieje się to z prostej przyczyny. Aby wytworzyć mikrofale o odpowiednio
    dużym poziomie mogącym uszkodzić elektronikę w obrębie domu to impuls EMP
    musiał by być bardzo skumulowany (posiadać ogromną moc) i bardzo krótki
    czas. Musiał by być czasem wyładowania liczonym w piko i nanosekundach.
    Wyładowania atmosferyczne trwają znacznie dłużej, bo ponad 1000-1000000 razy
    dłużej i liczą się czasem mierzonym w mikro i milisekundach, dlatego też
    udział mikrofal w wyładowaniu atmosferycznym jest niewielki.
    Im dłuższe fale elektromagnetyczne EMP tym mają mniejszy wpływ bezpośredni
    na elektronikę, a tym większy udział w indukcji w długich przewodach
    instalacyjnych. Im dłuższe fale, tym łatwiej jest się pozbyć przepięć z
    instalacji poprzez użycie ochronników przepięć oraz filtrów LC.
    Poza tym wypromieniowana moc chwilowa pioruna jako fala elektromagnetyczna
    jest tysiące razy mniejsza od mocy generowanych przez bomby EMP, zapewne do
    których przyrównujesz EMP pioruna.
    Twoja wypowiedź na temat używania korytek, które według ciebie nie ekranują
    także by świadczyła o tym, że na myśli masz promieniowanie mikrofalowe, bo
    to właśnie ono jest w stanie przeniknąć poprzez oczka w korytkach, a więc
    takie promieniowanie, jakie wytwarzają bomby EMP, a nie pioruny.

    Adasiu ty do tych zjawisk tworzysz własne teorie. Po prostu mylisz pojęcia i
    zjawiska, wsadzając je do jednego wora.
    Coś gdzieś usłyszałeś, ale nie rozumiesz do końca ich charakteru oraz czym
    one są i jakie są ich oddziaływania oraz relacje.
    Mylisz się stwierdzając, że stosowanie ochronników oraz filtrów to głupota,
    bo służy tylko wyciąganiu pieniędzy od klientów, bo według ciebie i tak
    prawie cały sprzęt w domu się uszkodzi nawet jak będzie chroniony
    ochronnikami.
    Tak, oczywiście masz rację, że się uszkodzi i to nawet udowodnisz każdemu,
    kogo przekonasz, żeby jednak nie stosował żadnych zabezpieczeń. Tam, gdzie
    nie ma żadnych zabezpieczeń istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo
    uszkodzenia sprzętów, a do wywołania takiego uszkodzenia piorun nie musi
    wcale uderzyć blisko.
    Ja z kolei w odróżnieniu od ciebie, będąc według ciebie tylko zwykłym
    aplikatorem i wyrobnikiem bardzo dobrze znam problem, z którym walczę,
    budując instalacje. Dobrze wiem przed czym chronią odpowiednie
    zabezpieczenia i dobrze wiem, że jednak warto jest je stosować, bo są
    skuteczne, nawet wbrew opinii takiego "autorytetu" jak ty :)

    Co zaś do Alfy i Omegi - to właśnie ty za takiego się uważasz, a kiedy
    trafiasz na osobę, która ma więcej do powiedzenia od ciebie w danym temacie,
    to najzwyczajniej jej ubliżasz nazywając "bufonkiem", "wyrobnikiem",
    "jajakokiem" i ch... wie kim jeszcze.
    Myślę, że i tak w pewnym momencie zauważyłeś, że popełniłeś błąd, jednak nie
    w twoim stylu jest się do tego przyznać. Stąd też nie podejmujesz dalszej
    dyskusji rzeczowej, rzucasz ogólnikami, a żeby odwrócić uwagę od tematu
    dyskusji, uskuteczniasz tylko i wyłącznie ataki osobowe.

    Wybacz, ale mam coraz mniej czasu na takie polemiki, ponieważ na wiosnę
    zaczyna się sezon i mam coraz więcej pracy - ha ha ha i to w branży, na
    której według ciebie w ogóle sie nie znam :D
    Wybacz, ale skwituję to tak:
    Mój czas to pieniądz, a elektronika, automatyka i elektyka to moja profesja
    wynikająca z mojej pasji, którą się zajmuję zawodowo od ponad 20 lat.
    Weź także pod uwagę, że jako osoba pracująca w laboratoriach, nauczony byłem
    myślenia analitycznego. Zatem wchodząc na grunt tych dziedzin, stajesz przed
    przeciwnikiem, który dobrze zna te tematy zarówno od strony teoretycznej jak
    i praktycznej.

    I to by było na tyle.

  • 48. Data: 2009-03-23 18:51:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2009 11:24:28 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

> [...]
    >
    > Bo nie mogę przejść obojętnie wobec pisanych przez ciebie pierdół
    > wynikających z braku dostatecznej wiedzy i doświadczenia oraz własnego

    To sie nazywa zespół nerwicy natrectw :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 49. Data: 2009-03-23 19:32:37
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości

    > To sie nazywa zespół nerwicy natrectw :D

    Leczysz się gdzieś ?
    Uważaj, bo nieleczona może się pogłębiać i doprowadzić cię do obsesji.

  • 50. Data: 2009-03-23 22:38:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 20:32:37 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Leczysz się gdzieś ?

    Nie.

    > Uważaj, bo nieleczona może się pogłębiać i doprowadzić cię do obsesji.

    Zapewne jestes w tym temacie mocno doświadczony.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356