  • Data: 2016-02-28 21:51:26
    Temat: Warunki techniczne przyłączenia - energetyka
    Od: gobo <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej,
    Kupiłem niedawno działkę budowlaną - wodę i prąd mam w drodze 2m od
    działki, więc zakładałem że podłączenia do tych mediów to formalność.
    Złożyłem pismo o wydanie warunków przyłączenia do wodociągów i
    energetyki. Wodociągi odpowiedziały w 4 dni, 2 dni później miałem już
    projekt przyłącza, wybraną firmę itp. Teraz projekt jest u dostawcy wody
    na ostatecznych uzgodnieniach. Obawiam się jednak problemów z energetyką.
    Byłem dziś na działce i wycinałem jakieś samosiejki. Podszedł do mnie
    sąsiad. Pogadaliśmy miło, po czym zapytał czy mam już odpowiedź od
    energetyki.
    Teren jest w mieście, ale na końcu dużego parku - około 1km od
    cywilizacji, ale nie wiem ile od stacji trafo. Zasilanie jest
    realizowane poprzez linię kablową. Są tam wybudowane 4 domy i jest zgoda
    na 2 kolejne (dla mojego budynku i działki budowlanej obok mojej) W
    Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego nie przewiduje się
    wydzielania kolejnych działek - nie ma na niej miejsca, a do tego jest
    zapis o małej przepustowości dróg dojazdowych, odcięcia nasypem
    kolejowym z jednej strony, rzeką z drugiej itp. Dla energetyki teren
    jest więc mało perspektywiczny.

    Sąsiad powiedział, że on i inni z pozostałych 3 domów mają czasem
    problemy ze spadkami napięcia w instalacji oraz o tym, że gdy budowany
    był ostatni dom inny właściciel musiał obniżyć swoją "zakontraktowaną"
    moc, by starczyło jej dla wszystkich. No i teraz pojawiłem się ja:)
    Czekam na odpowiedź od Tauronu, ale zaczynam się jej obawiać.
    Jeśli dostanę odpowiedź odmowną ze względu na brak warunków technicznych
    (bo chyba tylko te wchodzą w rachubę - spadki napięcia, przeciążenia
    sieci) to co mi pozostanie? Wiem, że każdą odpowiedź odmowną energetyka
    przesyła do URE, ale to dla mnie żadna pociecha.
    Wystąpiłem o 16kW, 3 fazy - dom jednorodzinny z poddaszem, pompa ciepła,
    kuchenka elektryczna, lodówka - to główni odbiorcy prądu. 3
    użytkowników, dom ok. 160m2+37m2 garaż. Jakie jest minimalne,
    akceptowalne zapotrzebowanie na energię przy jakim powinienem się
    upierać przy ewentualnych "negocjacjach" z zakładem energetycznym? Do
    ilu kW mogę zejść? Do 10kW, 13kW?
    Pozdrawiam
    Piotr