  • 21. Data: 2009-02-20 11:41:31
    Temat: Re: Wiercenie studni
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    adam wrote:
    > Nie sugerowalbym sie cena z Allegro. Co wiesz wiecej niz to ze bierze
    > 100 zl/mb.

    ja wzialem lokalesa (kujawsko-pomorskie), za 7 metrow, rura plastik
    calowa, filtr, podejscie do domu) - 800 PLN. Facet w sumie troche jezdzi
    po Polsce wiercic, chociaz nie sadze, zeby przy tej cenie oplacaloby mu
    sie jechac np. 100 km zeby wywiercic 5 metrow. Jakby cos, namiar na prv.

    --
    bartek

  • 22. Data: 2009-02-20 11:50:37
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    a...@g...com pisze:
    > On 19 Lut, 23:33, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
    > [...]
    1200l/h.http://www.bonita.com.pl/sklep/product_info.
    php?cPath=22_65&products_...

> [...]
    > ~20a powinno wystarczyc 300l wody. Chyba, ze chcesz hodowac rosliny
    > bagienne ;))) Moze tesciu leje zwyczajnie za duzo / za dlugo ? Mam
    > kumpla ktory ma maly ogrodek rzedu 8x10m z trawnikiem, parunastoma
    > malymi choinkami, tujami i parenascie innych zielonych blizej mi
    > nieznanych cudacznych roslin, podlewa to raz na tydzien z konewki i
    > jakos wszystko rosnie :) Nie wiem, czy gruchniecie paru tys. litrow
    > dziennie w czymkolwiek by pomoglo (pomijajac fakt ze takiej ilosci
    > wody chyba grunt nie jest w stanie wogole wchlonac :)

    mam zrobione zraszanie całego ogrodu
    pompa głębinowa wydajność 6m3 na godzinę
    mam 4 sekcje każdą podlewam 20 minut
    to masz ok 8m2 na jeden cykl podlewania

    michal

  • 23. Data: 2009-02-20 14:53:02
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --
    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mam zrobione zraszanie całego ogrodu
    > pompa głębinowa wydajność 6m3 na godzinę
    > mam 4 sekcje każdą podlewam 20 minut
    > to masz ok 8m2 na jeden cykl podlewania

    A ile hektarów podlewasz?;)))

    Krzysiek

  • 24. Data: 2009-02-20 15:14:31
    Od: a...@g...com

    On 20 Lut, 15:53, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > --
    > A ile hektarów podlewasz?;)))

    No ja sie nie chce tu wymadrzac bom z podlewania to tylko ogrodek
    dzialkowy podlewal z konewki za mlodu co mial 10x10m moze ale jak
    czytam co napisali madrzejsi odemnie to na trawnik trzeba gora 2-4l
    wody / m2 / dzien. Czyli za wieeeelkie trawsko o powierzchni 1000m2 ->
    2-4m3. Wiecej nie zalecaja, ze wzgledu na mozliwe gnicie roslin... Ale
    ja tam jeszcze blockman jestem i nawet swoich paru roslinek w
    doniczkach nie potrafie dopilnowac ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2009-02-20 15:46:01
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    <a...@g...com> wrote:

    > No ja to wszystko rozumiem ale kolega Bartek sugeruje jakoby studnia
    > 11m3 / dobe nie wystarczyla - zuzywasz wiecej ? :))) 11m3 * 30 dni =
    > 330m3 * 4 pln za wode = 1320 pln + jak nie masz podlicznika to +2650
    > pln za kanalizacje. Suma: 3970 / miesiac - to by musial byc chyba
    > ogrod tropikalny z deszczownica nad cala powierzchnia dzialajaca non
    > stop :-))

    Źle mnie zrozumiałeś. W takiej studni mieści się w danej chwili jakieś
    50-100 litrów wody. Reszta wody napływa w miarę jej wybierania. Jeśli woda
    będzie napływać w tempie 460l/h (11000/24~=460)to wg mnie może to być za
    wolno na podlewanie dużego trawnika. Co z tego, że w ciągu doby będę miał ze
    studni 11m3, skoro nawadnianie będzie się włączać i wyłączać co godzinę? Mój
    szwagier ma podobną sytuację. Studnia 6m głeboka, z czego 2m to woda,
    wydajność pewnie ma z 2,5m3/dobę. Budowlańcy nie są w stanie zużyć 2,5m3 w
    ciągu jednego dnia, ale ciągle klną, że wody nie ma. Załączają pompę na 15
    minut, beczka napełni się do 2/3 i koniec wody. Trzeba poczekać z pół
    godziny, woda napłynie i znów włączyć pompę.

    --
    Bartek

  • 26. Data: 2009-02-20 16:02:21
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    a...@g...com pisze:

> [...]
    > 2-4m3. Wiecej nie zalecaja, ze wzgledu na mozliwe gnicie roslin... Ale
    > ja tam jeszcze blockman jestem i nawet swoich paru roslinek w

    39arów

    Michał