  • 21. Data: 2014-12-09 22:07:02
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Bez sensu to jest ta dyskusja.Rozsądny czlowiek zaczyna
    od takiego rozplanowania domu,aby bylo najmniej instalacji
    (w sensie-jak najkrótsze galązki).Wtedy kuchnia,lazienka
    i kotlownia są blisko siebie.Cyrkulacja przestaje być
    potrzebna,a czasem udaje się utrzymać przeplyw grawitacyjny.
    Inny nie pieprzy się ze szczegóamy,tylko tplaci i wymaga.
    Koszty idą na bok,liczy się wygoda.
    Caly dom jest oblożony izolacją.Wylączenie ogrzewania w
    jednym pomieszczeniu niewiele da,bo nastąpi przeplyw ciepla
    z innych pomieszczeń-czyli w innych pomieszczeniach zrobi się
    -wprawdzie niewiele,ale jednak- chlodniej.Zapotrzebowanie na
    energię się nie zmniejszy,spadnie tylko komfort.
    pozdro dolniak

  • 22. Data: 2014-12-09 22:23:31
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 20:41:39 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    otulinach. To trzeba mieć nasrane we łbie żeby takie coś wymyślić. Z ciekawości
    spytałem na chuj mu te otuliny na rurkach, usłyszałem żeby ciepło nie uciekało.
    Przeszedłem na bezpieczniejszy temat o dupie Maryny.

    > Raczej chodzi o to zeby cieplo nie uciekalo *tam gdzie nie chce zeby uciekalo*.
    > Po co mam grzac odcinek od rozdzielacza do kaloryfera ktory nie jest w pokoju,
    > w ktorym wlasnie przekrecam kurek na kalafiorze od ogrzewania ? :)
    > Odkrecam w salonie, a grzeje mi wiatrolap (bo tak ktos se rurki puscil)?
    > Bez sensu :-)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    W uzasadnionych sytuacjach bym się nie czepiał ale to chodzi o pół metra rurki co
    wychodzi z podłogi i idzie do zaworu w kaloryferze.

  • 23. Data: 2014-12-09 23:03:12
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Tylko, ze w przypadku cyrkulacji chodzi wyłącznie o komfort i to jest
    > jest jedynym i ostatecznym celem, wiec twój zarzut, ze nie ma sensu "bo
    > daje tylko komfort", jest cokolwiek chybiony.

    Jutro Wam odpowiem jakie są straty w typowej instalacji - ocieplonej
    standardową (najgrubszą z dostępnych) pianką.
    Duży boiler doprowadzony do 40C, od godziny 16-tej do 8-mej obniżył
    temperaturę o 1C bez cyrkulacji.
    Jutro zrobię to samo zostawiając cyrkulację włączoną.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 24. Data: 2014-12-09 23:06:44
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Kwestia długości rur, u mnie by mogło nie starczyć.
    Oj...
    Też mam długie, ale zadziwiająco szybko wszędzie jest ciepła woda.
    Szacuję... minuta, dwie? Może to kwestia pompy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 25. Data: 2014-12-09 23:09:33
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Idiotów nie brakuje.
    Mnie namawiali żebym zaizolował rurki do nagrzewnic na hali, bo mam
    straty ciepła.
    Teraz to mi się już nawet śmiać nie chce, takie mam zdanie o mistrzach.
    Zresztą to ci samo co PC mi proponowali.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2014-12-09 23:14:37
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    dolniak pisze:
> [...]
    > i kotlownia są blisko siebie.Cyrkulacja przestaje być
    > potrzebna,a czasem udaje się utrzymać przeplyw grawitacyjny.

    A jak chałupa duża, albo układ jednak nie pasuje? Przecież nie zrobisz
    zamiany pomieszczeń tylko po to, żeby mieć szybciej ciepłą!

    > Inny nie pieprzy się ze szczegóamy,tylko tplaci i wymaga.
    > Koszty idą na bok,liczy się wygoda.

    To jest argument, lubisz wygodę, płacisz (nawet jak zaj... e
    zaizolujesz, to i tak płacisz, bo taka instalacja jest po prostu droższa
    w wykonaniu i eksploatacji).

> [...]
    > -wprawdzie niewiele,ale jednak- chlodniej.Zapotrzebowanie na
    > energię się nie zmniejszy,spadnie tylko komfort.

    Źródło ciepła do grzania domu może być znacząco tańsze niż to samo (w
    sensie ilościowym) ciepło uzyskane z energii elektrycznej użytej do
    podgrzania wody użytkowej. Wtedy nieszczelności izolacji podnoszą koszt.
    Jak wszystko było by elektryczne, to w zasadzie wlał-wylał.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2014-12-09 23:16:09
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    > Kwestia długości rur, u mnie by mogło nie starczyć.

    >Oj...
    >Też mam długie, ale zadziwiająco szybko wszędzie jest ciepła woda.
    >Szacuję... minuta, dwie? Może to kwestia pompy.

    Nigdy nie robiłem testu, może faktycznie pompa napierdziela.

  • 28. Data: 2014-12-09 23:17:24
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > I teraz akcja... w momencie
    > wykrycia ruchu przez czujkę w łaziankach i kuchni, satel załącza
    > "gniazdko" do, którego jest podłączona pompka CWU i trzyma ten stan
    > przez 8min.

    Ok, w instrukcji do pompy jaką mam jest napisane, żeby jej nie wyłączać,
    bo jej to szkodzi. Też się zastanawiałem nad układem czasowym (u mnie
    PLC steruje pompami).
    Powiedzmy 8-ma rano odpalam na 30 minut, później około 10:30 do 11:30
    (śniadanie) i na koniec dnia też. Na razie nic nie zrobiłem, muszę
    sprawdzić jak mocno ucieka ciepło przez cyrkulację.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 29. Data: 2014-12-09 23:18:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Oj...
    >Też mam długie, ale zadziwiająco szybko wszędzie jest ciepła woda.
    >Szacuję... minuta, dwie? Może to kwestia pompy.

    btw dwie minuty moz ebyc malo

  • 30. Data: 2014-12-09 23:21:12
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Ok, w instrukcji do pompy jaką mam jest napisane, żeby jej nie wyłączać, bo
    >jej to szkodzi.

    Zara, to ona ci chodzi caly dzien?

> [...]
    >(śniadanie) i na koniec dnia też. Na razie nic nie zrobiłem, muszę
    >sprawdzić jak mocno ucieka ciepło przez cyrkulację.

    Eno żarty, podstawowa sprawa to pompa z czujnikiem temperatury. Potem
    ewentualnie dodatkowe wyłączanie.