  • 31. Data: 2014-12-09 23:32:02
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Zara, to ona ci chodzi caly dzien?

    Jeszcze nie chodzi, bo nie zdecydowałem jak ma chodzić :)

    > Eno żarty, podstawowa sprawa to pompa z czujnikiem temperatury. Potem
    > ewentualnie dodatkowe wyłączanie.

    O, a to mnie zaskoczyłeś, i co taki czujnik ma wykrywać? Masz na myśli
    sterowanie mocą/wydajnością pompy?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 32. Data: 2014-12-10 08:50:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Jeszcze nie chodzi, bo nie zdecydowałem jak ma chodzić :)

    Cały czas to trochę nadmiarowo

    >O, a to mnie zaskoczyłeś, i co taki czujnik ma wykrywać? Masz na myśli
    >sterowanie mocą/wydajnością pompy?

    Są różne pompy do cyrkulacji, w kombinacjach:
    - z czujnikiem temperatury
    - ze starowaniem zegarowym

    Ten drugi zapewnia np. całkowite wyłączenie pompy na noc. Nie mam takiego
    zegara, a i tak taniej jest kupić taki cyfrowy o którym już wspominałem.

    Mam pompę z czujnikiem temperatury, zapewnia on włączanie pompy tylko wtedy
    gdy woda w cyrkulacji obniży temperaturę do określonego (regulacja) poziomu
    to działa bardzo skutecznie.

  • 33. Data: 2014-12-10 10:10:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał w wiadomości
    >Duży boiler doprowadzony do 40C, od godziny 16-tej do 8-mej obniżył
    >temperaturę o 1C bez cyrkulacji.
    >Jutro zrobię to samo zostawiając cyrkulację włączoną.

    no ale to doswiadczenie troche bez sensu :-)

    b.

  • 34. Data: 2014-12-10 10:32:23
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał w wiadomości

    >no ale to doswiadczenie troche bez sensu :-)

    Pokazanie ile pieniędzy zjada komfort pt cyrkulacja jest bez sensu?

  • 35. Data: 2014-12-10 10:37:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2014-12-09 o 08:35, Ghost pisze:

    > Jest jeszcze dodatkowo koszt pracy pompy, a i oddawanie ciepła do
    > budynku nie jest takie jak w przypadku kaloryferów.

    > Koszt pompy - zgadza się, ale co jest z tym oddawaniem ciepła? Dlaczego
    > jest inne?

    Bzdura. Potraktuj dom jako układ zamknięty - ciepło ucieka tylko przez
    przegrody zewnętrzne. Nie ma znaczenia czy pochodzi od podłogówki czy rurki
    biegnącej w ścianie - jeśli jego wyprodukowanie kosztuje tyle samo* to koszt
    ogrzewania cyrkulacją będzie tak sam jak podłogówką.

    * - no właśnie - tu jest haczyk - jak masz kocioł tradycyjny, lub grzejesz
    węglem, prądem itd to nie ma różnicy. Jak masz gazowy kondensacyjny to
    grzanie podłogówki jest tańsze niż CWU.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2014-12-10 11:21:40
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Moja irytacja bierze się stąd,że Adam zadal pytanie niemal
    egzystencjalne.
    Powinny być dwa.
    Czy wylączać?
    Oczywiście,bo straty prądu i i ciepla.
    Czy się to oplaci?
    Nie,bo instalacja już jest,woda w niej i tak będzie stygla.
    Straty -w porównaniu do calości- będą minimalne,a spadnie
    komort.
    Do Irka:budując większy dom świadomie (?) liczysz się z
    większymi kosztami utrzymania.Czy w tym domu robić okna?
    Przecież i tak jesteśmy w domu tylko wieczorami,i tak
    zawsze palimy światlo...
    Inne pytanie z tej kategorii:
    W mojej okolicy litr wody kosztuje przeszlo grosz
    (1 m3 12,50 ze ściekami,plus abonament).Plus podgrzanie.Jak
    sądzicie,myć się,czy nie??
    No dobra,nie trolluję.Już się wylączam.
    pozdro dolniak

  • 37. Data: 2014-12-10 12:24:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 22:07:04 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
    > Bez sensu to jest ta dyskusja.Rozsądny czlowiek zaczyna
    > od takiego rozplanowania domu,aby bylo najmniej instalacji

    Serio dom dopasowywales do instalacji? Skoro ciepla wode mozna "naprawic"
    cyrkulacja to nie widze sensu ograniczania sie w ukladzie domu do instalacji.
    Dla mnie to nonsens :-) Sa wazniejsze priorytety (uklad wzgledem stron
    swiata, wedlug ukladu dzialki, czy chocby wedlug podzialu pomieszczen na
    dzien/noc). To instalacje sa dla domu, a nie dom dla instalacji :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2014-12-10 12:30:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 22:23:32 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > W uzasadnionych sytuacjach bym się nie czepiał ale to chodzi o pół metra rurki co
    wychodzi z podłogi i idzie do zaworu w kaloryferze.

    A takie buty :-)) Myslalem ze chodzi o rurke schowana w podlodze / scianie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2014-12-10 12:31:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 23:03:15 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:

> [...]
    > temperaturę o 1C bez cyrkulacji.
    > Jutro zrobię to samo zostawiając cyrkulację włączoną.

    Bojler 300l w ciagu doby z cyrkulacja obniza sie ok ok 3-4-5stC u mnie.
    Cyrkulacja puszczona w 1cm piance (ale ja mam instalacje z rozdzielaczem wiec
    tych rurek z cyrkulacja jest wiecej). Cyrkulacje mam wlaczona do 3 miejsc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2014-12-10 12:58:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Bojler 300l w ciagu doby z cyrkulacja obniza sie ok ok 3-4-5stC u mnie.

    A bez sie nie obniza?