  • 21. Data: 2012-01-04 13:57:14
    Temat: Re: Wysoka drabina
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:je1cuv$1fg$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > Od 12 lat używam zestawu 3-częściowego drabiny firmy Favorit. Kazdy
    > element to 9 szczeblowa drabina, cała konstrukcja b.wytrzymała.Wspinam się
    > po niej do wysokich szczytów nawet i 7 m.Mocna konstrukcja, stabilna na
    > maks
    > wysięgu(wspinajacy to prawie 100kg dryblas).Przy maks. rozłożeniu
    > (zakladki
    > na 2 szczeble) sięga ok.8 metrów(długość) Całość waży ok.20kg.Produkcja
    > Niemcy - Weilheim.W czasie gdy robiłem rozpoznanie przed zakupem drabiny
    > Krause wskazywano jako niższa półka jakosciowa. Jak jest obecnie - nie

    Moja 3x9 to właśnie krause - pod kątem moich potrzeb, póki co nie miałem
    jakichś szczególnych zastrzerzeń jakościowych ale szczerze mówiąc w zachwyt
    też nie wpadam. Po prostu drabina jak drabina. Jak się nie jest narwanym,
    nie przegina się i ma się włączone myślenie to daje radę.

  • 22. Data: 2012-01-04 21:13:06
    Od: "piremaag" <p...@w...pl>

    Drabina jest oki, ja mam taka 3 x 11 stopni, Krause,
    jest dośc stabilna ale jak się chce wejść na samą górę to musi ktoś
    asekurować na dole , nie ma siły, łatwo może się wywrócić,
    Pewnie to kwestia leku wysokości itd, ale np. jak wejdę do góry na sam
    wierzch to się zastanawiam po co - skoro i tak się kurczowo obiema rękami
    muszę trzymać :)))

    Piiter

  • 23. Data: 2012-01-05 00:03:49
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Piszesz zupełnie o czymś innym. On pisał że wokół domu ma nierówny grunt.
    > nie ma być prostopadle do drabiny lecz na boki. Ma za zadanie stabilizować
    > drabinę na boki na wypadek gdyby akurat jedna noga zapadła się głębiej.
    >
    > Marek

    Moim zdaniem gdy się ma nierówny grunt to kilka wkrętów i desek wystarczy aby
    wykonać sobie dobre oparcie. Twój patent dalej nie daje mi spokoju.
    Jakakolwiek podpora tak wysokiej drabiny może spowodować niestabilność jej
    dołu. Dopiero wbite haki mocujące dolną poprzeczkę pozwoliłyby zaoszczędzić
    sobie emocji. Nie wiem czy w drabinach Krauzego nie ma nawet piktogramów
    ostrzegawczych zabraniających takich sposobów?

  • 24. Data: 2012-01-05 07:30:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Piotr " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sobie emocji. Nie wiem czy w drabinach Krauzego nie ma nawet piktogramów
    > ostrzegawczych zabraniających takich sposobów?

    Nie wątpię w to co mówisz że jest to niebezpieczne. Jednak ja w Schladming w
    Austrii, lata temu miałem okazję obserwować gości z taką właśnie drabiną
    wchodzących na drzewa. Chyba jacyś ornitolodzy byli czy coś. Weź tu zbijaj
    pod każdym drzewem na które chcesz wejść coś z desek.
    Sama drabina w sobie jest już niebezpieczna i można spaść nawet z 6tki i
    nabawić się otwartego złamania kości. Widziałem taki wypadek na własne oczy.
    Gośc przechylił się jakoś do tyłu, spadając noga z butem zaczepiła mu się
    między szczeble co spowodowało że resztą ciała złamał zakleszczoną nogę.

    Marek