  • 1. Data: 2012-01-01 21:14:57
    Temat: chcę mieć racka w pralni
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Problem wysłałem już (omyłkowo) na pl.pregierz ale za dużo nie poradzili ;)

    Co najmniej w 2 dziennikach budowy widziałem że ktoś wmontował sobie
    szafę serwerową w dom. Pomysł wart skopiowania w moim przypadku :)

    Tylko jak podejść do tematu? "Nowy poradnik majstra budowlanego" nic o
    tym nie pisze :>

    Wnękę na szafę chciałem wydzielić z roga pralni, frontem na korytarz
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/schematy
    /rack-w-pralni.jpg

    Na zdjęciu okolica wygląda tak
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.12.
    10-prowizoryczne-swiatlo-cieplo/.lowres/IMG_1686.JPG
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.12.
    10-prowizoryczne-swiatlo-cieplo/.lowres/IMG_1688.JPG

    Zasadnicze pytanie do grupy: jak podejść do tematu?
    * czy wymurować czy może jakiś k-g?
    * jakie wymiary wewnętrzne, czy potrzebne jakieś marginesy ponad 800x600?
    * czy od tyłu i z boku trzeba jakieś "drzwiczki" rewizyjne?
    * czy od korytarza wyciąć ścianę do samej góry, czy może wmontować nadproże?
    * od góry ma być dziura na stryszek czy normalnie sufit/podłoga?
    * jak najlepiej rozwiązać wentylację, jeśli planuję WM a pralnia ma być
    pomieszczeniem "brudnym". Może tak pokoje->korytarz->rack->pralnia i
    szczelne drzwi do pralni?

    Jak macie jeszcze jakieś pomysły albo wskazówki to chętnie poczytam.

    bajcik

  • 2. Data: 2012-01-01 21:48:56
    Temat: Re: chcę mieć racka w pralni
    Od: ptoki <s...@g...com>

    12.10-prowizoryczne-...http://drozd.uni.lodz.pl/~baj
    cik/foto/domek/2011.12.10-prowizoryczne-...

    > Zasadnicze pytanie do grupy: jak podejść do tematu?
    >  * czy wymurować czy może jakiś k-g?

    IMHO lepszy kg. Byle trwale zamocowany do sciany, podlogi, sufitu.

    >  * jakie wymiary wewnętrzne, czy potrzebne jakieś marginesy ponad 800x600?

    Raczej niewielkie. Rack i tak mocowany jest do podlogi i jesli nie
    wstawisz tam kilku serwerow powysuwanych na szynach to sie nie
    przewroci.

    >  * czy od tyłu i z boku trzeba jakieś "drzwiczki" rewizyjne?

    Wszystkie szafy maja drzwi z przodu i z tylu. Czasem fajnie jest
    rowniez moc pogrzebac z boku ale w domu raczej sie nie powinno
    zdarzyc.
    Ale pomysl ktoredy puscisz kable. W rure 150-ke (odplywowa) wejdzie
    troche kabli ale juz po 20-30 sztukach moze byc trudno przeciagac
    kolejne po zmontowaniu calosci.

    >  * czy od korytarza wyciąć ścianę do samej góry, czy może wmontować nadproże?

    jesli nie ma przeciwwskazan wyciac do samej gory. I tam wyzej sobie
    zmontowac szafke na graty. Ale chyba ostatni punkt sprawe komplikuje.

    >  * od góry ma być dziura na stryszek czy normalnie sufit/podłoga?
    Nie rozumiem pytania.

    >  * jak najlepiej rozwiązać wentylację, jeśli planuję WM a pralnia ma być
    >    pomieszczeniem "brudnym". Może tak pokoje->korytarz->rack->pralnia i
    >    szczelne drzwi do pralni?

    Rozumiem ze ten rack ma miec szczelne drzwi do pralni. W takim razie
    ciecie do sufitu bedzie powodowac problem.
    Mozesz zrobic tak ze powietrze z racka bedzie szlo do pomieszczen
    gdzie sie przyda. A zaciagane bedzie z korytarza.

  • 3. Data: 2012-01-01 22:04:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    <b...@k...math.uni.lodz.pl> wrote:
> [...]
    > szafę serwerową w dom. Pomysł wart skopiowania w moim przypadku :)
    >
    > Tylko jak podejść do tematu? "Nowy poradnik majstra budowlanego" nic o

    Może dlatego, że to jest kompletnie bez sensu? Po co Ci ten rack?
    Współczesne wydajne serwery można już kupić w wysokości 1U. Ile chcesz mieć tam
    serwerów? W szafie pełnowymiarowej zmiesci się ich 40, ale przy takiej ilości
    lepiej kupić blade'y, które zajmą połowę szafy.
    Jeśli jednak upierasz się, że szafa jest potrzebna, to pamietaj że przy
    serwerach musisz mieć dostęp również od tyłu, właściwie z tyłu i przodu.
    Ogranicza to możliwości ustawienia. Całość zajmie ponad 1m2 Twojego domu, a
    pamiętaj że to koszt od mniej więcej 2500zł w górę. Ponadto lokalizowanie
    sprzętu komputerowego w pralni to nienajlepszy pomysł...
    Lepiej zagospodaruj strych nad poddaszem, kup niewielką szafę zpas i zamontuj
    wszystko na górze.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2012-01-02 07:32:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szczelne drzwi do pralni?
    >
    > Jak macie jeszcze jakieś pomysły albo wskazówki to chętnie poczytam.

    Pralnia jako taka to nie najlepszy pomysł ze względu na wilgoć a jak się
    okaże jeszcze że rzeczy tam suszyć będziesz to wogole. Najpier mnóswtwo
    wilgoci a potem mnóstwo kurzy z tych rzeczy. Wentylatory pozaklejają się na
    kamień a wilgoć w urządzeniach zrobi swoje. Więc tylko zrobienie szczelnej
    wnęki z płyt GK. Wiem z doświadczenia że przynajmniej jeden bok mają być
    swobodnie dostępne. Jak chcesz więc rozwiązać dostęp po zabudowaniu szafy w
    wnęce? Pasowało by pomyśleć o drzwiach rewizyjnych w obudowie z GK, na tyle
    dużych aby przez nie móc otworzyć bok szafy. Z tyłu jak też zrobisz to duży
    plus będzie. Nadproże wzmocnij a najwyżej z obudowy kable pociągniesz w
    dużym kanale zamontowanym wewnątrz pralni, od obudowy po sufit.

    Marek

  • 5. Data: 2012-01-02 10:38:27
    Od: fleczer <f...@g...pl>

    W dniu 2012-01-01 22:14, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
> [...]
    > szczelne drzwi do pralni?
    >
    > Jak macie jeszcze jakieś pomysły albo wskazówki to chętnie poczytam.

    Ja umieściłem 10U na nieogrzewanym poddaszu, zabuduje K-G, tak aby
    zostawić jedynie tunel na wentylację.
    Pralnia to nie najlepsze rozwiązanie, wilgoć na pewno nie jest dobra dla
    elektroniki.

  • 6. Data: 2012-01-02 15:52:19
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Wnękę na szafę chciałem wydzielić z roga pralni, frontem na korytarz

    U mnie to wyglądało to tak: http://tnij.com/rack1919

    Kable w tynkach kładłem od wszystkich skrętek z pokoi i od zasilania
    regulatorów grzejników
    od wideodomofonu i z zewnątrz od bram.

    Do tego z boku jest rura, która idzie centralnie przez salon na strych, w
    niej tez juz jest sporo przewodow
    min. hdmi od dzwięku itp.:

    a tak wygląda to teraz
    http://tnij.com/rack191911

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-01-02 16:05:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    > a tak wygląda to teraz
    > http://tnij.com/rack191911

    No ładne cacko. ;)

  • 8. Data: 2012-01-03 08:53:34
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > No ładne cacko. ;)

    po prawej widać rewizję (biała klapa) tam idzie do gory przez salon
    rura fi120, przy okazji jak wisi LCD na scianie to nie widać kabli między
    nim a szafką.
    w racku jest server i przy okazji robi też jako centrym rozrywki dla LCD.

    Od tej rewizji w lewi idzie rura do szafy rack19

    Drugą szafa jest połaczona na górze z tą rurą, kable montowane na stałe, są
    w tynkach, kable
    z możliwością wyjęcia idą w tej rurze.

    Polecam takie rozwiązanie, dodatkowo z punktów gdzie ma docelowo być jakiś
    sprzęt elektroniczny
    (domofony, kamery, komputery etc)
    dodatkowo wszędzie idzie skrętka do centralnego punktu czyli tej szafy.
    Dzięki temu rozwiązaniu można wszystko połączyć z wszystkim, przydało się
    to bardzo i przyda pewnie nieraz jeszcze.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-01-03 14:12:49
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 3, 9:53 am, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Od tej rewizji w lewi idzie rura do szafy rack19
    >
    > Drug szafa jest po aczona na g rze z t rur , kable montowane na sta e, s
    > w tynkach, kable
    > z mo liwo ci wyj cia id w tej rurze.
    >
    > Polecam takie rozwi zanie, dodatkowo z punkt w gdzie ma docelowo by jaki
    > sprz t elektroniczny
    > (domofony, kamery, komputery etc)
    > dodatkowo wsz dzie idzie skr tka do centralnego punktu czyli tej szafy.
    > Dzi ki temu rozwi zaniu  mo na wszystko po czy z wszystkim, przyda o si
    > to bardzo i przyda pewnie nieraz jeszcze.

    No pacz pan. A ostatnio mi tlumaczyli ze wszystko po wifi biega :)
    Mam podobnie, tylko szafe robie wlasnorecznie.

  • 10. Data: 2012-01-03 15:46:46
    Temat: Re: chce miec racka w pralni
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    No pacz pan. A ostatnio mi tlumaczyli ze wszystko po wifi biega :)
    Mam podobnie, tylko szafe robie wlasnorecznie.

    Pisalem wlasnie w tym temacie, ze nie zgadzam sie z tym bezprzewodowym
    wszystkim :)

    Chyba ok 400zl kosztowala, a jest fajna solidna otwiera sie z kazdej strony,
    co sie przydalo
    bardzo i wyglada estetycznie