  • 1. Data: 2012-01-01 12:53:14
    Temat: piec akumulacyjny - wybór
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    Witam w Nowym Roku,

    musze dziadkom kupić piec akumulacyjny - stary, 30 letni odmawia
    posluszeństwa i jest "mało" ekonomiczny.
    Jakie konkretnie wybrać? Dynamiczne się sprawdzają?

    Pomieszczenie do ogrzania to pokój 5x5 wysoki na około 2,5, ściana i strop
    nie ocieplone.
    Obecnie mają jakiś 3kV ale przy grzaniu miesieczne rachunki za prąd to około
    400zł i czasem wiecej (2 taryfa).
    Te "nowoczesne" bedą bardziej ekonomiczne?
    Budżet to oczywiście im taniej tym lepiej ale załóżmy, że 2k zł nie
    chciałbym przekraczać- chyba, że rzeczywiście bedzie warto.

    Ma ktoś ogolnie jakies linki do artykułów o piecach, porównaniach,
    kalkulatorów jaki dobrać itp?

    Dzieki za opinie:-)
    --
    ---
    uciu

  • 2. Data: 2012-01-01 13:52:17
    Temat: Re: piec akumulacyjny - wybór
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości
    > Obecnie mają jakiś 3kV ale przy grzaniu miesieczne rachunki za prąd to
    > około 400zł i czasem wiecej (2 taryfa).
    > Te "nowoczesne" bedą bardziej ekonomiczne?

    jesli stary pracował wyłącznie na II taryfie to lepiej nie bedzie. Ale moze
    być gorzej jesli kupisz piec za mały i bedzie się włączał również w
    pierwszej.
    A tak w ogóle to kup styropian 5cm i obklej im ten pokój chociażby od
    wewnątrz - koszty remontu i nowego pieca sie zwróca po sezonie.
    400zł/miesiac dla takiego lokalu to jest jakas masakra :-)

    b.

  • 3. Data: 2012-01-01 18:21:43
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > jesli stary pracował wyłącznie na II taryfie to lepiej nie bedzie. Ale
    > moze być gorzej jesli kupisz piec za mały i bedzie się włączał również w
    > pierwszej.

    to nie bedzie tak, że jak rozumie nowszy piec jest bardziej ekonomiczny i
    wydajniejszy a wiec pobierając tyle samo prądu da wiecej ciepła/ dłuzej
    bedzie trzymał ciepło?

    uciu

  • 4. Data: 2012-01-01 18:29:18
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik uciu napisał:

    > to nie bedzie tak, że jak rozumie nowszy piec jest bardziej ekonomiczny
    > i wydajniejszy a wiec pobierając tyle samo prądu da wiecej ciepła/
    > dłuzej bedzie trzymał ciepło?

    Niestety nie...
    Ale możesz kupić piec z dynamicznym rozładowaniem, który ładuje się w
    tańszej taryfie, a rozładowuje kiedy zachodzi potrzeba.
    Energii jednak w każdym przypadku trzeba dostarczyć potrzebną ilość,
    zatem i tak najlepszym rozwiązaniem będzie jakie-takie docieplenie tego
    pokoju. Tylko to pomoże zmniejszyć rachunki.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2012-01-01 19:32:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-01-2012 o 13:53:14 uciu <guseva <interia.pl> napisał(a):

    > Witam w Nowym Roku,
    >
    > musze dziadkom kupić piec akumulacyjny - stary, 30 letni odmawia
    > posluszeństwa i jest "mało" ekonomiczny.
    To ci się tlko tak wydaje, sprawność takich
    piecy jest wysoka a nawet straty i tak 'zostają' w pokoju.
    Wyczyść styki, podokręcaj mocnao złączki aby nie iskrzyły
    i używaj dalej.

> [...]
    > strop nie ocieplone.
    > Obecnie mają jakiś 3kV ale przy grzaniu miesieczne rachunki za prąd to
    Tak jak ci radził Budyń na ociepleniu zarobisz najwięcej,
    wykleić cały pokój styro 5cm na to siatka, klej, folia w płynie i farba.
    Nie wbijać gwożdzi, obrazy przykleić do ścian.

    > Te "nowoczesne" bedą bardziej ekonomiczne?
    Nie, będa takie same albo gorsze.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2012-01-01 19:33:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-01-2012 o 13:53:14 uciu <guseva <interia.pl> napisał(a):

    Przypomniało mi się jeszcze, że możesz kupić im klimę grzejącą
    ale tanie to nie będzie, tyle że mniej prądu zużyje.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-01-01 21:54:30
    Od: adamw2 <a...@w...pl>

    > to nie bedzie tak, że jak rozumie nowszy piec jest bardziej ekonomiczny
    > i wydajniejszy a wiec pobierając tyle samo prądu da wiecej ciepła/

    To np nowsze samochody są zawsze bardziej ekonomiczne niż stare, ale tam
    sprawność urządzenia jest tak mała, że jest co poprawiać. Grzejnik
    elektryczny praktycznie ile mocy pobierze tyle odda, nic tu się nie poprawi.

    > dłuzej bedzie trzymał ciepło?

    Jeśli będzie dłużej trzyma ciepło, to jednocześnie dłużej będzie się
    rozgrzewał. Na jedno wyjdzie.

  • 8. Data: 2012-01-01 22:46:36
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    > Przypomniało mi się jeszcze, że możesz kupić im klimę grzejącą
    > ale tanie to nie będzie, tyle że mniej prądu zużyje.

    Albo, jeśli masz gaz z sieci, grzejnik gazowy.
    Mora 6140, 6150
    lub EU3m.

    pozdrawiam Piotr

  • 9. Data: 2012-01-02 09:00:38
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > to nie bedzie tak, że jak rozumie nowszy piec jest bardziej ekonomiczny i
    > wydajniejszy a wiec pobierając tyle samo prądu da wiecej ciepła/ dłuzej
    > bedzie trzymał ciepło?
    >
    > uciu

    Zwykły- nie, dynamiczny - tak. Dynamiczny akumuluje temperaturę 600-700 st
    C i powoli ją uwalniazgodnie z ustawieniem sterownika. To spory zapas i na
    jednym ładowaniu powinien dłużej się rozładowywać. Na pewno będzie dużo
    droższy niż zwykły piec akumulacyjny.

  • 10. Data: 2012-01-02 09:31:59
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Jackare <1...@1...tralala.com> napisał(a):

> [...]
    > jednym ładowaniu powinien dłużej się rozładowywać. Na pewno będzie dużo

    W zasadzie masz rację. Jeszcze jak byś to przekazał w sposób zrozumiały dla
    innych. Piec akumulacyjny starego typu ma wadę. Jak się rozgrzeje to zrobi w
    pomieszczeniu 26 stopni. A potrzeba 22 stopnie. Można go słabiej nagrzać ale
    wtedy rezerwy nie wystarczy do następnego rozgrzania i temperatura spadnie do
    18 stopni. Nowoczesny piec ma izolację termiczną. Temperaturę w pomieszczeniu
    daje się regulować poprzez zwiększanie lub zmniejszanie przepływu powietrza
    przez wkład akumulacyjny. Oszczędność będzie wynikała z możliwości
    kontrolowanego odbierania ciepła. Można ustawić temperaturę w pomieszczeniu na
    21 stopni i taką będzie utrzymywał. Według mnie piece akumulacje mają poważne
    wady. Jedna to przypalanie kurzu na elementach o bardzo wysokiej temperaturze.
    Druga to rozmiar. W tej samej objętości żelaza daje się zmagazynować ponad
    trzy razy więcej ciepła. Czyli piec akumulacyjny z żelaznym wkładem może być
    trzy razy mniejszy.