  • 11. Data: 2012-01-14 18:10:12
    Temat: Re: Wytrzymalosc dachu
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message
    news:jesg7e$8mn$1@inews.gazeta.pl...

    > No to już prawie sobie sam odpowiedziałeś na pytanie "ile". Jeśli zmieniłeś
    > projekt to chgw - trzeba to zanieść do konstruktora, żeby przeliczył. Już sam
    > możesz zauważyć, że można zmienić grubości elementów, jednocześnie zmieniając
    > konstrukcję.
    > Moi "lokalni mistrzowie" jak to pięknie nazwałeś, twierdzili że krokwie 12x6cm
    > są za słabe, żeby utrzymać dachówkę ceramiczną, choć tak było w projekcie.
    > Zaniosłem projekt do konstruktora, który to sprawdził i stwierdził że jest ok
    > i żeby się mistrzami nie przejmować. Dach od 5 lat stoi i nawet długi okap się
> [...]

    PS. U mojego sąsiada kierbud również podpisał się pod dachem, po czym jakiś czas
    po zamieszkaniu, dach się dosłownie rozjechał (pospadały cegły osłaniające
    murłatę). Dach został rozebrany i zbudowany na nowo przez inną ekipę (nota bene
    przez tych moich mistrzów).

    --
    Bartek

  • 12. Data: 2012-01-14 19:58:32
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

> [...]
    > cegły osłaniające murłatę). Dach został rozebrany i zbudowany na nowo
    > przez inną ekipę (nota bene przez tych moich mistrzów).

    No fajnie... 8-O...

    Patrzę na ten projekt i okazuje się, że za wiele ten majster nie
    pozmieniał... Wiem, że podparł dach w większej ilości punktów.
    Nie znam się jednak na tym i może ktoś jest w stanie mi powiedzieć na
    podstawie stron z projektu ile cm śniegu wytrzyma ten dach...? :-)

    Tu strony:
    https://picasaweb.google.com/robercikus/14Stycznia20
    12#5697578150748382690

    Majster zwiększył mi trochę okap. Sądzę jednak, że zrobił ten dach
    mocniejszy, niż był zaprojektowany, bo dołożył tam takie potężne belki
    które wspierają się na murach ścian szczytowych.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 13. Data: 2012-01-15 04:04:10
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Robert G napisał:
    > Nie znam się jednak na tym i może ktoś jest w stanie mi powiedzieć na
    > podstawie stron z projektu ile cm śniegu wytrzyma ten dach...? :-)

    Wczytałem się w to, co napisali i... wychodzi mi, że dach jest w stanie
    wytrzymać napór ok 130-cm warstwy śniegu po stronie nawietrznej...
    Przyjmuję, że świeży śnieg waży ok 200 kg na każdy m3.
    Czy tak...?

    Jeśli by tak było, to mogę spać spokojnie :-) - dach mi się na łeb nie
    zawali...

    Majster nie pozmniejszał przekrojów krokwi, to ja się nie znam i nie
    wiedziałem jak odczytać projekt... Miały być 8x16 i takie dał. Dał też
    grubsze słupy i nad przybudówką garażową gęściej podparł - tam dach ma
    mniejszy kąt nachylenia, a połacie są dość duże.

    pozdr
    Robert G.

  • 14. Data: 2012-01-15 10:19:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-01-2012 o 05:04:10 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > grubsze słupy i nad przybudówką garażową gęściej podparł - tam dach ma
    > mniejszy kąt nachylenia, a połacie są dość duże.
    Czyli się znał i poprawił konstruktora bo nad tą przybudówką obciążenie
    śniegiem
    będzie większe i ci to uzględnił dając gęściej podparć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2012-01-15 10:31:01
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-15 11:19, janusz_kk1 pisze:

    > Czyli się znał i poprawił konstruktora bo nad tą przybudówką obciążenie
    > śniegiem
    > będzie większe i ci to uzględnił dając gęściej podparć.

    Albo się nie znał i dał za dużo podparć :-)

    Konstrukcja nie polega na tym, by dać słupów ile wlezie tylko dokładnie
    tyle, ile potrzeba.

    M.

  • 16. Data: 2012-01-15 11:32:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 11:31:01 +0100, M. napisał(a):

    > Konstrukcja nie polega na tym, by dać słupów ile wlezie tylko dokładnie
    > tyle, ile potrzeba.

    A "dokladnie tyle, ile potrzeba" to tyle, ile wychodzi z obliczen plus
    margines bezpeczenstwa plus jeszcze jedno podparcie "na wszelki wypadek":)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 17. Data: 2012-01-15 11:43:04
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-15 12:32, Maciek pisze:
    > A "dokladnie tyle, ile potrzeba" to tyle, ile wychodzi z obliczen plus
    > margines bezpeczenstwa plus jeszcze jedno podparcie "na wszelki wypadek":)

    Na wszelki wypadek do lepiej dać jeszcze conajmniej 2 podparcia ;-)
    Wyliczenia zawierają już wszelkie marginesy i wypadki

    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2012-01-15 12:19:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 12:43:04 +0100, quent napisał(a):

    (...)

    Wiesz co, ja przez ostatni rok wykonczeniowki mojego domu widzialem tyle
    rzeczy koncertowo spierdzielonych przez tzw. fachowcow, ze jakos nie
    potrafie juz slepo zaufac niczyjej wiedzy ani doswiadczeniu i jak dochodzi
    co do czego, to kaze robic "na zapas".

    Fachowiec na fachowcu i fachowcem poganial, a jak do czegos nie przylozylem
    reki sam, to teraz jest do poprawek.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 19. Data: 2012-01-15 14:23:01
    Od: hk <h...@g...com>

    Rozumie się że inwestor to I Fachowiec.
    Przykładać trzeba wiedzę.Ręką można poklepać co nieco od czasu do czasu.
    Tak na wesoło.
    pozdr.hk

  • 20. Data: 2012-01-15 15:05:15
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-01-2012 o 11:31:01 M. <...@n...pl> napisał(a):

    > Albo się nie znał i dał za dużo podparć :-)
    Jakby się nie znał to by nic nie zrobił,
    poza tym trudno być kierownikiem i się kompletnie nie znać na
    konstrukcjach. Z wcześniejszego opisu wynika że się znał
    dobrze i skorygował do lokalnych warunków śniegowych.

    > Konstrukcja nie polega na tym, by dać słupów ile wlezie tylko dokładnie
    > tyle, ile potrzeba.
    Co ty nie powiesz? :) Naprawdę? Ty to tak od siebie czy wyczytałeś gdzieś?
    :)

    --
    Pozdr
    JanuszK