  • 21. Data: 2010-10-10 20:09:45
    Temat: Re: Wzmacniacz GSM w domu
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Na łączeniach, ale ty zakładasz że tego kabla będzie góra 5m, a ja np w
    > moim
    > przypadku potrzebowalbym prawie 20, wiesz ile to tłumi, plus antena
    > dokulna w środku
    > która też stłumi + dopasowania które też tłumią i wychodzi że dostaniesz
    > max 5db zysku
    > obrócisz się z telefonem, zasłonisz antenę i zysk idzie w d.. łaczność
    > sie urywa.

    Na łączeniach? Gwoździami ten kabel zbijasz czy jak? Nie wygrał pan
    konkursu, przykro nam, uścisku dłoni prezesa nie będzie.
    A kabla może być i pietnaście metrów - zależy od klasy kabla (a ta od
    zasobności portfela).

    --
    Darek

  • 22. Data: 2010-10-10 20:14:43
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4cb21d86$0$22813$65785112@news.neostrada.pl...

    >A kabla może być i pietnaście metrów - zależy od klasy kabla (a ta od
    >zasobności portfela).

    Na szczęście cena 15 metrów wystarczająco dobrego odcinka kabla to pikuś.

    Marek

  • 23. Data: 2010-10-10 22:31:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik tarnus napisał:
    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak""<d...@n...pl> napisał w
    > wiadomości news:4cb21d86$0$22813$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na szczęście cena 15 metrów wystarczająco dobrego odcinka kabla to pikuś.

    Jak się ktoś obawia że na piętnastu metrach dziesięć decybeli straci to
    chyba dla niego nie pikuś...
    A poza tym co znaczy "wystarczająco dobrego"? Bo ja już miewałem w ręku
    kable po kilkaset dolców za metr... Ot, dwucalowy semirigid z
    wypełnieniem teflonowym...

    --
    Darek

  • 24. Data: 2010-10-11 09:03:34
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2010-10-07 17:17, BartekK pisze:
> [...]
    sm-2x-antena-i1244747125.html

    > Daj sobie z tym spokój.
    > Najtańsza opcja, parę razy przeze mnie zastosowana w piwnicach/skarbcach
    > gdzie zasięgu nigdy nie było - to "pasywny" przekaźnik do wewnątrz
    > budynku. Na dachu/zewnątrz zamontowana antena GSM (koniecznie GSM na

    Dzien dobry

    Czy móglbys dac przykladowy link na taka aparature?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 25. Data: 2010-10-11 09:40:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-10-2010 o 22:09:45 Dariusz K. Ładziak
    <d...@n...pl> napisał(a):

    > Na łączeniach? Gwoździami ten kabel zbijasz czy jak?
    Na jednym F-ie może już być -1.5db, do tego antena wew o <0db sprawności
    i sie nazbiera.

    Nie wygrał pan
    > konkursu, przykro nam, uścisku dłoni prezesa nie będzie.
    Przeżyję

    > A kabla może być i pietnaście metrów - zależy od klasy kabla (a ta od
    > zasobności portfela).
    Jasne, i taki kabel sobie za rogiem w sklepie kupi.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2010-10-11 10:25:59
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    >Na jednym F-ie może już być -1.5db, do tego antena wew o <0db
    >sprawności
    >i sie nazbiera.

    Chrmmm. Z naciskiem na Chr...

    >Jasne, i taki kabel sobie za rogiem w sklepie kupi.

    W miarę dobry H100 za 3-4zł/mb w pasmie 900MHz nie powinien mieć wiekszego
    tłumienia niż 2db przy 15metrach. Można pomyśleć o bardziej wyrafinowanych
    kablach a jeszcze w dobrych cenach po 7-10zł. Może jakiś H1001 czy jakiś
    RF-7 ale tych to nie w każdym sklepie za rogiem znajdziesz.
    Do tego jeszcze jakieś dobre złącza N na zakończenia kabla i zarobione tak
    jak w książkach piszą, a piszą że jak dobrze zarobione to wprowadzą straty
    poniżej 0,5dB przy tych częśtotliwościach. W praktyce powinno wyjść poniżej
    0,7dB na złącze i tym samym okazuje się że tłumienie toru dla 900MHz mamy
    2- 3dB gdyby trzeba było zakładać z obu stron te złącza ale często mozna się
    bez nich obejść. Wystarczy teraz zakupić jakąś pasywną antenę Yagi o zysku
    powyżej 10dB i małym kącie, zarobić w niej bezpośrednio kabel, umieścić ją
    na dachu wycelowaną w BTSa zachowujac odpowiednią polaryzację a wewnątrz
    domu zainstalować drugą antenę ale dookólną.
    Powstaje układ dwóch anten pasywnych połączonych ze sobą kablem odpornych
    na uszkodzenia w wyniku indukcji podczas wyładowań atmosferycznych i nie
    pobierających prądu, przy czym układ zapewnia dość dobry poziom sygnału
    wewnątrz domu a co najmniej w pomieszczeniu gdzie znajduje się druga antena.

    Marek