  • 51. Data: 2011-05-11 08:16:25
    Temat: Re: Zadziwiajace nowe metody budowania.
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-05-2011 o 19:32:49 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Ty masz jakis dziwny sposob pojmowania dyskusji. Od kiedy to watpliwosci
    > sa krytyka?

    Od momentu, gdy nie są poparte żadnymi argumentami.

    > Masz cos do powiedzenia merytorycznie to powiedz, ale troche bardziej
    > swiadomie niz tylko "widzialem kiedys faceta z Wienerbergera ".

    Po pierwsze nie "widziałem kiedyś" tylko "rozmawiałem z".
    Po drugie powołanie się na opinię eksperta (bo chyba za takiego można
    uznać doradcę technicznego) jest dużo bardziej merytoryczne niż Twoje
    przypuszcenia, że wystarczyła by Ci łyżka do opon.

    > Skoro nie oderwal to skad wie, ze piana jest mocniejsza bo nie oderwal
    > piany?

    Tego że nie oderwał też nie napisałem. Masz tendencje do nadinterpretacji.
    Napisałem tylko to co usłyszałem. Staram się niczego nie dodawać od siebie.

    > Uhuhu powialo chlodem...
    >
    > PLONK

    Buahaha.. gdybym mógł choć przypuszczać, że twierdzenie, iż ktokolwiek ma
    większą wiedzę od Twojej, jest tak śmiertelną obrazą, na pewno zrobiłbym
    to wcześniej :) Taki stary a taki dziecinny.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 52. Data: 2011-05-11 17:31:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Dzięki pianie nie (zawsze coś zostanie pomiędzy cegłami), ale odpowiednia
    > powierzchnia styku IMO jest zachowana. To są setki kiloniutonów nacisku,
    > pianka ma niewielkie szanse, zwłaszcza gdy jest jeszcze miękka.

    Wlasnie o to chodzi. Teoretycznie mogloby tam jej w ogole nie byc a budowla
    na tak rownych pustakach smialo by stala.

    > Raczej mało kto zostawi ścianę bez wykończenia.

    Nie chodzi o przewiewanie sciany a o konwekcje w same scianie. Ogrzane
    powietrze unosi sie do gory, tam stygnie i opada spowrotem na dol
    wychladzajac przy okazji sciane i powodujac przy okazji co niektorym wianie
    z gniazdek. Temtat byl omawiany pare razy na grupie.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2011-05-11 17:37:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli taką, to ta metoda wcale nie umarła i wciąż są zainteresowani.
    > Zwłaszcza, że w wyniku dostaje się żelbetowy bunkier :)

    Jest takie zainteresowanie, ze ja nie pamietam zebym widzial taki dom dwa
    razy. Zbrojenie trzeba wiazac, beton lac z gory, ocieplac tak czy inaczej z
    zewnatrz jak to pisal niedawny uzytkownik takiego domu na grupie, problemy z
    wieszaniem mebli, wykonczeniem i co tam jeszcze.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2011-05-11 20:09:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 11 May 2011 19:31:35 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Wlasnie o to chodzi. Teoretycznie mogloby tam jej w ogole nie byc a budowla
    > na tak rownych pustakach smialo by stala.

    Teoretycznie tak, jest ktoś chętny by sprawdzić? ;)
    Toto mimo wszystko robi za spoiwo.

    > Nie chodzi o przewiewanie sciany a o konwekcje w same scianie. Ogrzane
    > powietrze unosi sie do gory, tam stygnie i opada spowrotem na dol
    > wychladzajac przy okazji sciane

    A bilans energetyczny na to "niemożliwe". Masz zamknięty układ, tak samo
    jak w przypadku jednolitej ściany. Z tą różnicą, że powietrze jest lepszym
    izolatorem.

    Wychładzanie się nie bierze znikąd - coś tę energię musiało odebrać i
    odebrałoby też przy jednolitej ścianie z tego samego materiału, tylko
    szybciej. Zgubiłeś też gdzieś ogrzewanie ściany podczas ochładzania się
    tego powietrza.

    > i powodujac przy okazji co niektorym wianie
    > z gniazdek. Temtat byl omawiany pare razy na grupie.

    Wiem o co chodzi, ale dla mnie to jest mocno naciągane i, nomen omen,
    wieje zwyczajnym partactwem w układaniu przewodów, a nie mityczną
    "konwekcją". Albo zrobieniem dziury na zewnątrz idealnie pionowo
    wyżej/niżej, tylko po co?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 55. Data: 2011-05-11 22:00:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A bilans energetyczny na to "niemożliwe". Masz zamknięty układ, tak samo
    > jak w przypadku jednolitej ściany. Z tą różnicą, że powietrze jest lepszym
    > izolatorem.

    Jest lepszym izolatorem pod warunkiem, ze jest zamkniete i pozostaje w
    bezruchu. Konwekcja w scianie powoduje potegowanie mostkow cieplnych jakimi
    zawsze sa wience, nadproza i okna. Ocieplona sciana zawsze ma gorsze
    parametry w tych miejscach i tam studzone jest powietrze. Poza tym cieple
    powietrze ma mozliwosc przemieszczania sie do gornych, niegrzanych warstw
    sciany takich jak strych czy murlata gdzie czesto gesto otwory pozostaja
    otwarte. Istnieje byc moze mozliwosc przemieszczania sie powietrza wzglednie
    poziomo w skutek roznicy cisnien warstw cieplych blizej wnetrza i zewnetrza.
    To zjawisko nigdy nie bedzie korzystne i nalezy je raczej eliminowac a nie
    pozostawiac prawom fizyki na etapie technologii murowania.

> [...]
    > wieje zwyczajnym partactwem w układaniu przewodów, a nie mityczną
    > "konwekcją". Albo zrobieniem dziury na zewnątrz idealnie pionowo

    Jakim partactwem w ukladaniu przewodow? Kabel ukladasz na scianie czy w
    posadzce, a wiercisz tylko otwory pod gniazda i wlaczniki otwierajac niejako
    sciane. Co tu mozna spartaczyc ukladaniem przewodow?
    Temat byl dyskutowany wielokrotnie. Pisal o tym Tornad przy okazji budowy
    domow szkieletowych w USA, pisze o tym w tym watku M, pisal tez Kiki i paru
    innych. Jak nie wierzysz Twoja sprawa.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2011-05-11 22:46:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 12 May 2011 00:00:44 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Jest lepszym izolatorem pod warunkiem, ze jest zamkniete i pozostaje w
    > bezruchu. Konwekcja w scianie powoduje potegowanie mostkow cieplnych jakimi
    > zawsze sa wience, nadproza i okna.

    Jasne, ale to jest odczuwalne przede wszystkim przy ścianach
    trójwarstwowych z przegrodą powietrzną, gdzie konwekcja ma gdzie zachodzić.

    Jeśli masz kanał w dobrym pustaku o przekroju w najszerszym punkcie ~2cm2,
    który do tego się często zwęża (na styku cegieł) lub jest wręcz zamknięty,
    to co to biedne powietrze ma zrobić, jak tylko utrzymać gradient?

    > parametry w tych miejscach i tam studzone jest powietrze. Poza tym cieple
    > powietrze ma mozliwosc przemieszczania sie do gornych, niegrzanych warstw
    > sciany takich jak strych czy murlata

    Przenikając przez wieniec? ;)

    > otwarte. Istnieje byc moze mozliwosc przemieszczania sie powietrza wzglednie
    > poziomo w skutek roznicy cisnien warstw cieplych blizej wnetrza i zewnetrza.

    Pomijalne.

    > Jakim partactwem w ukladaniu przewodow? Kabel ukladasz na scianie czy w
    > posadzce, a wiercisz tylko otwory pod gniazda i wlaczniki otwierajac niejako
    > sciane. Co tu mozna spartaczyc ukladaniem przewodow?

    Zniknąłeś peszle, o których faktycznie wprost nie napisałem.

    > Temat byl dyskutowany wielokrotnie. Pisal o tym Tornad przy okazji budowy
    > domow szkieletowych w USA, pisze o tym w tym watku M, pisal tez Kiki i paru
    > innych. Jak nie wierzysz Twoja sprawa.

    Gdzie domy szkieletowe, a gdzie murowane. Daj spokój.
    Kiki zaś pisał o wielu rzeczach. ;)

    Zaś M nie wiem jak robił gniazda pod te puszki, że musiał tam ładować
    piankę "głęboko za puszkę". Otwór na wylot wiertłem fi 50? To nic dziwnego,
    że wieje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 57. Data: 2011-05-12 18:50:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > który do tego się często zwęża (na styku cegieł) lub jest wręcz zamknięty,
    > to co to biedne powietrze ma zrobić, jak tylko utrzymać gradient?

    Nie jest zamkniete bo niby jak skoro grubosc zeber pionowych jest znacznie
    mniejsza od przekroju otworow, a miedzy pustakami nie ma zaprawy?

    > Przenikając przez wieniec? ;)

    Wieniec w scianach 1W nie jest grubosci sciany.

    > Pomijalne.

    Wszystko jest pomijalne a efekt to suma pomijalnych szczegolow.

    > Zniknąłeś peszle, o których faktycznie wprost nie napisałem.

    Peszle to raczej wyjatek nie norma.

    > Gdzie domy szkieletowe, a gdzie murowane. Daj spokój.

    Od zewnatrz: wiatroizolacja, welna, paroizolacja i wykonczenie. Welna jest
    ulozona szczelnie miedzy sciana zewnetrzna a paroizolacja. Rozciecie na dole
    paroizolacji powoduje wianie z otworu. Taka sciana bedzie wrecz pionowo
    szczelniejsza od sciany murowanej z dziurami w skutek uwiezienia
    elektrostatycznego powietrza miedzy wloknami welny, a jednak uzytkownicy i
    naprawiacze pisza o wianiu.

    > Kiki zaś pisał o wielu rzeczach. ;)

    Czesto slusznie. Co jak co, mozna zarzucic Kikiemu lekka paranoje, ale ja ja
    zrozumialem czytajac i obserwujac jego boje budowlane. Niestety w
    ociepleniiu poddasza mam duzo racji i wie co pisze.

    > Zaś M nie wiem jak robił gniazda pod te puszki, że musiał tam ładować
    > piankę "głęboko za puszkę". Otwór na wylot wiertłem fi 50? To nic
    > dziwnego,
    > że wieje.

    Jak by nie wiercil, wianie jest dowodem konwekcji co probujesz podwazyc.
    Dopoki nie przewierci sie na wylot to mowy nie bedzie o czym innym.

  • 58. Data: 2011-05-12 19:14:59
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-12 00:46, Borys Pogoreło pisze:

    > Zaś M nie wiem jak robił gniazda pod te puszki, że musiał tam ładować
    > piankę "głęboko za puszkę". Otwór na wylot wiertłem fi 50? To nic dziwnego,
    > że wieje.

    Nie ja robiłem puszkę tylko elektryk. Pod puszki w ceramice poryzowanej
    nie wiercisz dziur, bo byś zarżnął wszystkie wiertarki (ja jedną
    wykończyłem robiąc puszkę w cegle dziurawce). Otwory pod puszki robi się
    młotkiem - obstukujesz doookoła, puk i wypada. Problem jak czasem
    wypadnie więcej niż powinno.

    Niestety nie miałem szans sprawdzić wszystkich 150 puszek w domu jak
    zostały zrobione przez elektryka. Faktem jest, że akurat w jednej jest
    problem (i to tylko wtedy, gdy na dworze jest -20). Nie wiem, co jest
    pod spodem, bo musiałbym zdzierać tynk lub wełnę z drugiej strony.
    Zapewne po założeniu gniazdka problem i tak by się rozwiązał. Jednak na
    wszelki wypadek użyłem piany.

    M.

  • 59. Data: 2011-05-12 19:48:29
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 12 May 2011 20:50:33 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Nie jest zamkniete bo niby jak skoro grubosc zeber pionowych jest znacznie
    > mniejsza od przekroju otworow, a miedzy pustakami nie ma zaprawy?

    Miejscami jest (pasy pianki), miejscami nie ma. Pustaki ułożone są na
    zakładkę, która dodatkowo zmniejsza prześwit.

    > Wieniec w scianach 1W nie jest grubosci sciany.

    Oczywiście, ale ewentualna warstwa cienkich pustaków zostanie
    prawdopodobnie całkowicie zatkana pianką.

    > Wszystko jest pomijalne a efekt to suma pomijalnych szczegolow.

    Nie sposób się nie zgodzić, niemniej nadal jest to pomijalne.

    > Peszle to raczej wyjatek nie norma.

    Za to jedyna IMO możliwość zaistnienia takiego zjawiska (w połączeniu z
    elektrykiem matołem).

    > Od zewnatrz: wiatroizolacja, welna, paroizolacja i wykonczenie. Welna jest
    > ulozona szczelnie miedzy sciana zewnetrzna a paroizolacja.

    Dobrze wiemy jak to jest ze szczelnym układaniem. Szczególnie dobrze to
    ilustrują kolejne posty typu "mam źle ocieplone poddasze, ratunku!" :)

    > Jak by nie wiercil, wianie jest dowodem konwekcji co probujesz podwazyc.
    > Dopoki nie przewierci sie na wylot to mowy nie bedzie o czym innym.

    Ma problem z jednym gniazdkiem. Ewidentnie spieprzone w tym miejscu,
    zwłaszcza, że nie wie, ile ma jeszcze miejsca za puszką. Gdyby to była ta
    mityczna konwekcja, to miałby problem wszędzie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 60. Data: 2011-05-12 19:50:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 12 May 2011 21:14:59 +0200, M napisał(a):

> [...]
    > problem (i to tylko wtedy, gdy na dworze jest -20). Nie wiem, co jest
    > pod spodem, bo musiałbym zdzierać tynk lub wełnę z drugiej strony.

    Może wyciąć denko puszki i zrobić wizję lokalną? Powinno dużo wyjaśnić. O
    ile Ci się chce. :)

    Pewnie wypadło mu dużo więcej niż powinno, ale się tym nie przejął.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl