    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zadziwiajace nowe metody budowania.
    Date: Thu, 12 May 2011 20:50:33 +0200
    <iq6pnn$e0j$1@news.onet.pl> <iq6var$5v1$1@news.onet.pl>
    <iq708a$9r2$1@news.onet.pl> <iq716t$dtj$1@news.onet.pl>
    <iq7273$h8t$1@news.onet.pl> <g...@k...swps.edu.pl>
    <4dc82b1a$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
    <iq9mc4$85q$1@inews.gazeta.pl> <iq9oeh$us5$1@news.onet.pl>
    <iq9qlt$js8$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net> <iqc6aa$v5$1@news.onet.pl>
    <18idvd7109xm8$.rjjyg5zdrpq9$.dlg@40tude.net> <iqeh5r$huf$1@news.onet.pl>
    <lbsg5oipm5lj.r3nf7rkv1hyi$.dlg@40tude.net> <iqf0ue$hea$1@news.onet.pl>
    <1s14cpvckl1r$.vbyzrms2rgqk$.dlg@40tude.net>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Jeśli masz kanał w dobrym pustaku o przekroju w najszerszym punkcie ~2cm2,
    > który do tego się często zwęża (na styku cegieł) lub jest wręcz zamknięty,
    > to co to biedne powietrze ma zrobić, jak tylko utrzymać gradient?

    Nie jest zamkniete bo niby jak skoro grubosc zeber pionowych jest znacznie
    mniejsza od przekroju otworow, a miedzy pustakami nie ma zaprawy?

    > Przenikając przez wieniec? ;)

    Wieniec w scianach 1W nie jest grubosci sciany.

    > Pomijalne.

    Wszystko jest pomijalne a efekt to suma pomijalnych szczegolow.

    > Zniknąłeś peszle, o których faktycznie wprost nie napisałem.

    Peszle to raczej wyjatek nie norma.

    > Gdzie domy szkieletowe, a gdzie murowane. Daj spokój.

    Od zewnatrz: wiatroizolacja, welna, paroizolacja i wykonczenie. Welna jest
    ulozona szczelnie miedzy sciana zewnetrzna a paroizolacja. Rozciecie na dole
    paroizolacji powoduje wianie z otworu. Taka sciana bedzie wrecz pionowo
    szczelniejsza od sciany murowanej z dziurami w skutek uwiezienia
    elektrostatycznego powietrza miedzy wloknami welny, a jednak uzytkownicy i
    naprawiacze pisza o wianiu.

    > Kiki zaś pisał o wielu rzeczach. ;)

    Czesto slusznie. Co jak co, mozna zarzucic Kikiemu lekka paranoje, ale ja ja
    zrozumialem czytajac i obserwujac jego boje budowlane. Niestety w
    ociepleniiu poddasza mam duzo racji i wie co pisze.

    > Zaś M nie wiem jak robił gniazda pod te puszki, że musiał tam ładować
    > piankę "głęboko za puszkę". Otwór na wylot wiertłem fi 50? To nic
    > dziwnego,
    > że wieje.

    Jak by nie wiercil, wianie jest dowodem konwekcji co probujesz podwazyc.
    Dopoki nie przewierci sie na wylot to mowy nie bedzie o czym innym.