    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zadziwiajace nowe metody budowania.
    Date: Thu, 12 May 2011 00:00:44 +0200
    <iq6pnn$e0j$1@news.onet.pl> <iq6var$5v1$1@news.onet.pl>
    <iq708a$9r2$1@news.onet.pl> <iq716t$dtj$1@news.onet.pl>
    <iq7273$h8t$1@news.onet.pl> <g...@k...swps.edu.pl>
    <4dc82b1a$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
    <iq9mc4$85q$1@inews.gazeta.pl> <iq9oeh$us5$1@news.onet.pl>
    <iq9qlt$js8$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net> <iqc6aa$v5$1@news.onet.pl>
    <18idvd7109xm8$.rjjyg5zdrpq9$.dlg@40tude.net> <iqeh5r$huf$1@news.onet.pl>
    <lbsg5oipm5lj.r3nf7rkv1hyi$.dlg@40tude.net>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > A bilans energetyczny na to "niemożliwe". Masz zamknięty układ, tak samo
    > jak w przypadku jednolitej ściany. Z tą różnicą, że powietrze jest lepszym
    > izolatorem.

    Jest lepszym izolatorem pod warunkiem, ze jest zamkniete i pozostaje w
    bezruchu. Konwekcja w scianie powoduje potegowanie mostkow cieplnych jakimi
    zawsze sa wience, nadproza i okna. Ocieplona sciana zawsze ma gorsze
    parametry w tych miejscach i tam studzone jest powietrze. Poza tym cieple
    powietrze ma mozliwosc przemieszczania sie do gornych, niegrzanych warstw
    sciany takich jak strych czy murlata gdzie czesto gesto otwory pozostaja
    otwarte. Istnieje byc moze mozliwosc przemieszczania sie powietrza wzglednie
    poziomo w skutek roznicy cisnien warstw cieplych blizej wnetrza i zewnetrza.
    To zjawisko nigdy nie bedzie korzystne i nalezy je raczej eliminowac a nie
    pozostawiac prawom fizyki na etapie technologii murowania.

    > Wiem o co chodzi, ale dla mnie to jest mocno naciągane i, nomen omen,
    > wieje zwyczajnym partactwem w układaniu przewodów, a nie mityczną
    > "konwekcją". Albo zrobieniem dziury na zewnątrz idealnie pionowo
    > wyżej/niżej, tylko po co?

    Jakim partactwem w ukladaniu przewodow? Kabel ukladasz na scianie czy w
    posadzce, a wiercisz tylko otwory pod gniazda i wlaczniki otwierajac niejako
    sciane. Co tu mozna spartaczyc ukladaniem przewodow?
    Temat byl dyskutowany wielokrotnie. Pisal o tym Tornad przy okazji budowy
    domow szkieletowych w USA, pisze o tym w tym watku M, pisal tez Kiki i paru
    innych. Jak nie wierzysz Twoja sprawa.

    Pozdro.. TK