  • 91. Data: 2012-03-08 16:29:42
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message
    news:jjamkg$tt$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Łączne nagranie zawierało ok. 20 minut w plikach mp3 podzielonych na

    Daj te mptrójki - posłuchamy :-)

  • 92. Data: 2012-03-08 16:39:21
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Daj te mptrójki - posłuchamy :-)

    To już musiał byś się zwrócić z tą prośbą do tego, kto kupił chałupę, a
    szukać archiwum teraz gdzies na płytach po prostu mi się nie chce :)

  • 93. Data: 2012-03-09 07:55:10
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Plumpi napisał:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > Bo nie był wcześniej na sprzedaż.

    > Wręcz przeciwnie. Jestem zbyt biedny, żeby sobie pozwolić na trzymanie
    > kasy w skarpecie czy też utrzymywanie panów prezesów banków.
    > Ty zapewne wolisz trzymać pieniądze w banku na lokatach, których
    > oprocentowanie nawet nie jest w stanie pokrywać stopy inflacji? :)

    Nie. Ja wolę przepuszczać pieniądze na przyjemności moje, żony i
    dziecka, bo nie wiem ile będę żył. Więc wielkich oszczędności nie robię.

    > Kto Ci powiedział, że ten system kosztował kilkadziesiąt tysięcy?
    > Ja tylko twierdzę, że wykonanie systemu jaki chce autor wątku za 1500zł
    > jest mało realne.

    A gdzie napisałem, że twój system tyle kosztował ?
> [...]
    > przekraczał 5 tys. zł. (koszty materiałowe). Ale na litość ... nie
    > opowiadajcie, że jesteście w stanie taki zmontować za 1500zł czy
    > kilkaset złotych, bo to nie jest prawda. Zajmuję się automatyką i tego
    > typu systemami. Wiem ile co kosztuje i wiem też co jest potrzebne do
    > uruchomienia takiego systemu. Wielu tu na grupie pisze o jakimś module
    > pseudo-sterownika za kilkaset zł, ale to jest dopiero początek wydatków
    > pieniężnych na taki system, aby ten sterownik nie był tylko i wyłącznie
    > kolejnym, zbytecznym przedmiotem w szufladzie biurka.

    Ale kolega napisał konkretnie czego chce i jemu nie jest potrzebna
    symulacja wycia psa w zależności od fazy księżyca, tylko system
    załączający ogrzewanie i włączający symulację obecności. Jeśli ma w
    miarę sensownie zrobioną elektrykę, gdzie została zaprojektowana
    możliwość symulacji domowników, to jego problem jest banalny i nie
    potrzebuje wydawać 5000 zł tylko maksymalnie 1000. Za 1500 będzie to
    wypas. Choć nie ukrywam, że dobrze by było wiedzieć czym dysponuje już
    teraz.

    pozdrawiam
    rafał

  • 94. Data: 2012-03-09 16:52:38
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 06.03.2012 14:01, kiki pisze:

    > "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> wrote in message

    > Tak tylko każde użycie jest zapisywane w bilingach
    nie. poszczenie dzwonka nie jest w bilingu widoczne
    > i wgląd może mieć w
    > te bilingi każdy od żony począwszy,
    może. I co z tego? Trzeba by się chyba rozwieść?
    > a zbieranie na siebie danych kiedy
    > się wchodziło czy wychodziło może kiedyś wyjść bokiem właścicielowi.
    który ma czyste sumienie? Żartujesz
    ToMasz

  • 95. Data: 2012-03-10 11:51:48
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Nie. Ja wolę przepuszczać pieniądze na przyjemności moje, żony i dziecka,
    > bo nie wiem ile będę żył. Więc wielkich oszczędności nie robię.

    Czyli jesteś biednym człowiekiem żyjącym z dnia na dzień i nie myślący ani o
    swojej przyszłości, a ni też o przyszłości dzieci.
    Znam także i takich co potrafili przepuścić w ten sposób każdą kasę, a
    zarabiali naprawdę dużo.
    Teraz na starość narzekają, że los, a najbardziej rząd ich pokrzywdził, bo
    całe życie tylko tyrali, a teraz się okazuje, że na starość nie odłożyli
    nic, ponieważ wszystko konsumowali. Są teraz ciężarem dla swoich dzieci,
    które też wiążą ledwo koniec z końcem, bo całe życie ich rodzice konsumowali
    i takiego też życia uczyli swoje dzieci.
    Widzisz jeżeli chodzi o oszczędności to wcale nie muszą one obciążać Twojego
    budżetu domowego i można sobie pozwalać na to co tylko dusza zapragnie pod
    jednym warunkiem, że tworzysz aktywa, które przynoszą dodatkowy dochód, z
    którego część przeznaczasz na kolejne inwestowanie i tworzenie kolejnych
    aktywów, a część na podniesienie poziomu życia i bieżącą konsumpcję. Jednym
    z takich aktywów może być inwestycja w nieruchomości np. kupno zrujnowanych,
    tanich nieruchomości, remonty, wynajęcie lub sprzedaż z zarobkiem.

> [...]
    > wydawać 5000 zł tylko maksymalnie 1000. Za 1500 będzie to wypas. Choć nie
    > ukrywam, że dobrze by było wiedzieć czym dysponuje już teraz.

    Ależ ja go nie namawiam na wycie. Zakładam realne koszty tego co on chce
    mieć w granicach 3 tys. zł.
    On natomiast uważa, że 1500zł to już jest okropnie drogo i szuka rozwiązań o
    wiele tańszych.
    Można przecież zrobić system sterowania oświetleniem i za 300zł kupując 2
    duże kłębki sznurka, dwie tubki mocnego kleju oraz paczkę kilkuset haczyków.
    Wbić haczyki w ściany i rozciągnąć sznurki, a ich końce przykleić do
    wyłaczników. Tak porozciągać sznurki, aby można było w każdym pomieszczeniu
    sterować oświetleniem w pozostałych. Jednak nie o takie systemy chodziło
    autorowi wątku.
    Ponadto przygotowanie instalacji dla takiego systemu (tu autor pisze o
    symulacji obecności domowników) to dodatkowe koszty kabli oraz większej
    skrzynki rozdzielczej, w której musi się zmieścić sterowanie oraz elementy
    wykonawcze. Te dodatkowe koszty mogą sięgnąć nawet 2 tys. zł.

  • 96. Data: 2012-03-12 09:01:38
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Plumpi napisał:
> [...]
    > bieżącą konsumpcję. Jednym z takich aktywów może być inwestycja w
    > nieruchomości np. kupno zrujnowanych, tanich nieruchomości, remonty,

    Zazdrościsz, że nie jestem typowym dusigroszem ? Co oszczędza, oszczędza
    i umiera ? Mnie nikt nic nie dał, na wszystko zarabiam swoją pracą i nic
    od nikogo nie chcę i nie będę chciał (finansowo).
    Widzisz, jakbyś potrafił czytać z uwagą i zrozumieniem to zauważyłbyś,
    że napisałem " wielkich oszczędności nie robię" co nie znaczy, że nie
    robię żadnych, a tym bardziej żyję z dnia na dzień. Nie mam zaś zamiaru
    zapracować się na śmierć, by mieć więcej niż sąsiad. A i dzieci też uczę
    pracy i oszczędzania. Ale bez przesady.

    > Ależ ja go nie namawiam na wycie. Zakładam realne koszty tego co on chce
    > mieć w granicach 3 tys. zł.
    > On natomiast uważa, że 1500zł to już jest okropnie drogo i szuka
    > rozwiązań o wiele tańszych.

    Widocznie za mało się znasz, albo widziałeś 1 system na szkoleniu, gdzie
    wmówili ci, że ten i żaden inny, ale za jakość trzeba zapłacić. Nie
    zawsze to prawda. I tyle.

> [...]
    > przykleić do wyłaczników. Tak porozciągać sznurki, aby można było w
    > każdym pomieszczeniu sterować oświetleniem w pozostałych. Jednak nie o

    Widzisz, już przesadziłeś. 2 kłębki sznurka, 2 tubki kleju i kilkaset
    haczyków to można i za 150 zł kupić. Czyli albo masz takie narzuty, by
    na starość odłożyć, albo nie orientujesz się w realiach

    Ale może już to posiada ?
    pozdrawiam
    rafał