  • 21. Data: 2012-03-05 09:31:27
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jj1sa4$qdv$1@news.task.gda.pl...
    > co sądzicie?
    > Cenowo wygląda przystępnie i wg opisu spełnia moje wymagania.

    sądzimy ze urządzenie z abonamentem telefonicznym jest bez sensu :-)
    Internet w domu zapewne masz -trzeba skorzystac z tej drogi komunikacji.

    Ale gdyby sie tak uprzec na ten SMS - jaki jest najtanszy abonament na
    telefon taki z którego sie praktycznie nei dzwoni? Sie ktos zna? Mam takie
    za 12zł w plusie, ale od dawna juz sie nie da takiego kupic :/

    b.

  • 22. Data: 2012-03-05 10:14:07
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > 1. Satel Integra + przekaźniki telefoniczne + linia telefoniczna
    analogowa lub
    > coś co ją emuluje.
    > 2. Satel Integra + ETHM-1 + łącze internetowe ze stałym IP oraz wirtualny
    > manipulator w komórce.
    > 3. Moduł ethm-2 lub coś podobnego z allegro + aktywna karta sim.

    Mam wersje z ETHM1, czym różni się ETHM-2?

    Bo przyznam, ze obsługa manipulatora trochę przymulasta jest na teleefonie
    zarówno z androidem jak i symbianem.

    pozdrawiam
    AT

  • 23. Data: 2012-03-05 10:15:29
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Miałem raz bramę do magazynu otwieraną i zamykaną smsem. Jedna z kamer
    (podgląd przez internet) była skierowana na bramę, aby można było
    sprawdzic, czy rzeczywiście zrobiła co się chciało. Fajna rzecz, gdy
    będąc na końcu świata można pomóc magazynierowi, kóry zapomniał kluczy.

    No właśnie, większosc bram działa na zasadzie zamknij/otwórz i nie wiesz czy
    jest
    otwarta czy zamknięta jak nie masz kamery :(

    ten sam problem mam z silnikiem NICE przy bramie garażowej, a kupując takiej
    renomowenej
    firmy sinil nawet nie zastanawiałem się, ze moze byc taki problem :)

  • 24. Data: 2012-03-05 10:34:06
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Gotowca za takie pieniądze nie znajdzie. Sama Integra 128 WRL to ponad
    > 1000zł - a jeszcze trzeba trochę dokupić. Ale gdyby miał jakiegoś starego
    > laptopa, do tego kartę SIM na USB i dalej w ten sposób by pokombinować, to
    > można. Wyjdzie z tego rzeźba ....

    Ale moze integra 32 albo 64 ok 400zł do tego ethm1 za ok 400zł, do tego
    obudowa 150zł aku 100zł
    w sumie nie wiem czy bez manipulatora to wystartuje.

    Choć nieźle trzeba się natrudzić, aby odpalic ten system nie mając
    doswiadczenia
    co niestety przeszedłem z CA10 i integra 64 u siebie, ale w koncu opanowałem
    system.

    Ciekawe rozwiązanie jest PCL, o którym pisze KIKI teraz to bym to wybral,
    daje znacznie większe mozliwości
    bardzo fajna osbsługa, jakis czas temu dał mi dostep
    trochę pogrzebałem, dziła bardzo płynnie z systemem android dowolnosc
    konfiguracji menu, w przeciwieństwie do satela i programu

    Ważniejsze wydają się być kable :) aby mieć doprowadzone gdzie trzeba. a z
    czasem mozna zmieniac dowolnie systemy

    Ewentualnie rozwiązaniem też ciekawym jest
    http://www.skycontrol.com/pl/
    tym tez się bawiłem, ładnie można rozplanować sobie pomieszczenia w domu i w
    zasadzie sterować wszystkim
    niebawem ma się pojawić wersja typowa dla domku.

    pozdrawiam
    AT

  • 25. Data: 2012-03-05 10:57:06
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 marca 2012, 10:31:27 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > telefon taki z którego sie praktycznie nei dzwoni? Sie ktos zna? Mam takie
    > za 12zł w plusie, ale od dawna juz sie nie da takiego kupic :/

    12zł/miesiąc to drożyzna na takie zastosowanie.
    mBank, wRodzinie i inne podmarki to 10zł/rok (o ile tylko ma służyć do odbierania i
    alarmowego SMS).

    --
    ZZ@private

  • 26. Data: 2012-03-05 13:26:02
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]

    > telefon taki z którego sie praktycznie nei dzwoni? Sie ktos zna? Mam takie
    > za 12zł w plusie, ale od dawna juz sie nie da takiego kupic :/

    W PLAY masz za 5zł doładowania cały rok.

  • 27. Data: 2012-03-05 16:18:52
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

> [...]
    > pomocą np. sms-a. Niezłe by też było zdalne sterowanie oświetleniem jako
    > symulacja, że ktoś jest w domu.
    > Zależy mi na rozwiązaniu prostym i niedrogim.
    > Coś pośredniego między systemami za 1500 zł, jakie widzę w reklamach a
    > komórką spadającą z półeczki i załączającą ogrzewanie sznurkiem
    > przywiązanym do wyłącznika ;-)
    > I jeszcze pytanie: jak wygląda odporność takiego systemu na
    > przypadkowe/niechciane sms-y? Wolałbym, żeby system rozróżniał sms ode
    > mnie od sms-a od operatora np. z informacją, że wygrałem kolejne audi/bmw.

    moze np.
    http://www.elmes.pl/?p=produkty&act=prodpok&prod=117
    pierwsza z brzegu aukcja (nie mam nic wspólnego)
    http://allegro.pl/modul-gsm-2-elmes-sterowanie-sms-k
    abel-usb-i2173424681.html

  • 28. Data: 2012-03-05 16:58:41
    Od: "ted" <o...@p...onet.pl>

    Kup moduł GSM2 ELMESA za 300 zł i kartę z PLAYA za 5 zł doładuj i masz
    spokój na kilka lat. Nie słuchaj pajaców co
    nie mają zielonego pojęcia a usiłują zabłysnąć na grupie pisząc głupoty.
    Temat sprawdzony praktycznie.
    http://www.elmes.pl/index.php?p=produkty&act=prodpok
    &prod=117

  • 29. Data: 2012-03-05 17:59:32
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jacek" <n...@g...com> wrote:
    > Znalazłem takie coś:
    >
    > http://domnasms.pl/jak-to-dziala-4-3-4.html
    >
    > http://domnasms.pl/kontakt-4-3-3.html
    >
    > co sądzicie?
    > Cenowo wygląda przystępnie i wg opisu spełnia moje wymagania.

    Nie wiem jaka jest tego cena, ale może warto dołożyć trochę i kupić urządzenie
    popularne, za którym stoi producent, który nie zniknie jak skończy mu się partia
    chińszczyzny?
    Ponadto przy takim sterowaniu nie wyobrażam sobie braku informacji zwrotnej,
    dlatego wg mnie lepszy jest ethm1. Wyobraź sobie, że siedzisz w piwnicy i wołasz
    do żony: "załącz ogrzewanie". Będziesz czekał aż temperatura się podniesie czy
    nie dostawszy odpowiedzi, zapytasz po minucie czy włączyła?
    Integra 24 z obudową, akumulatorem i modułem ethm1 lub gprs to koszt ok. 1000zł.
    Masz za to sprawdzone urządzenie, które można "przy okazji" wykorzystać do
    ochrony domu.

    --
    Bartek

  • 30. Data: 2012-03-05 19:08:43
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "ted" <o...@p...onet.pl> wrote in message

    > I jeszcze pytanie: jak wygląda odporność takiego systemu na
    > przypadkowe/niechciane sms-y? Wolałbym, żeby system rozróżniał sms ode
    > mnie od sms-a od operatora np. z informacją, że wygrałem kolejne audi/bmw.

    Wrażliwość jest bardzo niska. udawać (spoofować) cudzy numer telefonu w SMS
    jest bardzo łatwo. Są nawet strony z takimi usługami gdzie stalkerzy z nich
    korzystają.

    > Co byście poradzili?

    Ja bym kupił z szyfrowaną transmisją to co pisałem Po drugie w jednym z nich
    są 4 termoregulatory i opomiarowanie na dallasach DS18B20. Jest strona na
    facebooku:
    http://www.facebook.com/pages/Home-Automation-Intell
    igent-House-PLC2011-Internet-Relay/138634092874713
    Zresztą zrobisz jak chcesz ale mam to od ponad roku i jest tylko coraz
    lepiej. Firmware i oprogramowanie stale uaktualniane....